تحصیل ۲۶۹ دانش آموز دارای آسیب شنوایی در کردستان

۲۶۹ دانش آموز دارای آسیب شنوایی در مدارس استثنایی و عادی کردستان تحصیل می‌کنند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تبریک فرا رسیدن ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) روزجهانی ناشنوایان، اظهارکرد: ۲۶۹ دانش آموز آسیب دیده شنوایی در مدارس با نیاز‌های ویژه و تحت آموزش تلفیقی - فراگیر در مدارس عادی استان مشغول به تحصیل می‌باشند.

طالب محمدی گفت: از این تعداد ۶۵ دانش آموز دختر و پسر دارای آسیب شنوایی در مدارس پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه پیش حرفه‌ای ومتوسطه حرفه‌ای با نیاز‌های ویژه استان تحصیل می‌کنند.

او افزود: ۲۰۴ دانش آموز تلفیقی - فراگیر دارای آسیب شنوایی خفیف تا شدید در کنار همسالان خود و در مدارس عادی در سال تحصیلی جاری مشغول به تحصیل هستند.

محمدی تصریح کرد: امسال روزجهانی ناشنوایان به شعار " پیش به سوی جوامعی با مشارکت همه " مزین گردیده است تا پیام برابری، مشارکت اجتماعی، برابر سازی فرصت‌های شغلی و اجتماعی برای افراد ناشنوا و کم شنوا را بیش از پیش تروج دهد. 

او با بیان اینکه با تشخیص به موقع ومداخله بهنگام می‌توان عوارض کم شنوایی و ناشنوایی را به حداقل رساند، تصریح کرد: جامعه با پذیرش واقع بینانه محدودیت فرد ناشنوا باید در راه پرورش استعداد‌ها و توانایی‌های او یاری رسان باشد.

محمدی با بیان اینکه جامعه نسبت به ناشنوایان ونوع معلولیتشان شناخت کمی دارد، تأکید کرد: کاهش یادگیری مهارت‌های اجتماعی، افت مهارت‌های شغلی و تحصیلی و کناره گیری از اجتماع را از جمله مسائل و مشکلات عمده‌ای عنوان کرد که فرد دارای آسیب شنوایی علاوه بر هزینه‌های بالای توانبخشی با آن مواجهه می‌شود.

 دوم تا هشتم مهر ماه هفته جهانی ناشنوایان است و که در کشور ما در سال جاری مصادف با هشتم مهر ماه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.