۲۲۴ دانش آموز ابتدایی کردستانی متقاضی جهش تحصیلی شدند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تعداد ۲۲۴ دانش آموز مقطع ابتدایی استان، متقاضی جهش تحصیلی شدند.

طالب محمدی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان اظهار داشت: ۲۲۴ دانش آموز متقاضی جهش، در آزمون تست هوش شرکت کردند که ۱۳۰ نفرصلاحیت شرکت در آزمون ارتقای پایه را کسب و ۹۴ دانش آموز نیز حد نصاب لازم را کسب نکردند.

او با اشاره به اینکه ارزیابی دانش‌آموزان متقاضی جهش توسط افراد مجرب ومتخصص انجام می‌شود، گفت: از این تعداد شرکت کننده ۱۲۸ دانش آموز پسر و ۹۵ نفر دختر بودند و یک نفر هم در ازمون شرکت نکرد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی اضافه کرد: دانش آموزانی که موفق به گذراندن ارزیابی هوش شدند در آزمون تحصیلی پایه مورد نظر شرکت می‌کنند و اگر در همه دروس نمره قبولی را کسب کنند یک پایه تحصیلی را گذرانده و به پایه بالاتر می‌روند.

محمدی با اشاره به اجرای برنامه جهش تحصیلی در سه پایگاه تخصصی، افزود: این برنامه برای متقاضیان شهرستان‌های سنندج، دیواندره، کامیاران، قروه، دهگلان، بیجار، بانه، سقز، مریوان و سروآباد اجرا شد.

به گفته وی ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش از پایه‌های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم انجام شد.

محمدی افزود: در این برنامه به دانش‌آموزان اجازه داده می‌شود با رعایت اصل مساوات در آموزش و با توجه به استعداد خود برنامه‌های درسی و آموزشی را با سرعت بیشتر از معمول در سنین پایین‌تر طی کنند.

او ادامه داد: جهش تحصیلی فرآیندی است که باید همه جانبه به آن نگریست و خانواده‌ها علاوه بر هوش و استعداد فرزندان خود، باید توانایی‌های فردی، اجتماعی و روحیات آنان را هم در نظر بگیرند و با آگاهی کامل تصمیم‌گیری کنند.

در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تعداد ۸۴ دانش آموز ابتدایی کردستانی متقاضی جهش در آزمون هوش شرکت کردند که ۵۳ نفر از آنان حد نصاب لازم را کسب کردند.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.