صفرپور:

گروه هدف در فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی هنری کل جامعه است

مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: گروه هدف در فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و هنری، عموم جامعه است و این موضوع یکی از نقاط اشتراک و زمینه‌ای برای هم افزایی بین متولی ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد است.

حیدر صفرپور در دیدار مدیرکل و معاونان فرهنگ و ارشاد فارس گفت: عرصه ورزش زمینه ای مهیا برای ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و فرهنگ ضامت حفظ و ارتقا روحیه پهلوانی و جوانمردی در ورزش است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: با تعامل و همکاری بین فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان برای انجام فعالیت‌ها و با توجه به اشتراکات موجود، می توان اهداف مورد نظر را بیش از پیش در سطح جامعه گسترش داد.

او گفت: در هر دو دستگاه اجرایی ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی پتانسیل های فراوانی وجود دارد که همکاری و تعامل فی مابین و روند اجرای فعالیت های بین دو دستگاه اجرایی تاثیر فراوانی در ارائه عملکرد مطلوب تر خواهد داشت و این تعامل و همکاری خروجی و نتیجه را دو چندان خواهد کرد.

صفرپور گفت: نقش فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی باید در همه نهادها مورد توجه قرار گیرد، در اداره کل ورزش و جوانان نیز بیش از پیش باید با حوزه فرهنگ تعامل و همکاری دو جانبه داشته باشیم این نیاز با توجه به فعال بودن معاونت فرهنگی در اداره کل بیشتر از گذشته احساس می‌شود و ما آمادگی داریم با توجه به اشتراکات فی مابین از جمله مباحث فرهنگی ،هنری و همچنین قرآنی همکاری های خوبی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشیم.

او گفت: امروزه یک طیف بزرگ از نیروهای جوان در سطح استان همکاری مطلوبی در قالب سمن های حوزه جوانان با اداره کل ورزش دارد که حفظ سرمایه های اجتماعی نظام با تعامل و همکاری با جوانان محقق خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان گفت: در ورزش هیچ مرزی در ارائه خدمات وجود ندارد و کل جامعه مخاطب ورزش در تمامی سنین و با هر سلیقه ای است و در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز وضعیت مشابهی وجود دارد و تمام قشر جامعه با هر عقیده و سلیقه ای را در بر میگیرد.

صفرپور در خصوص توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی نیز گفت: ورزش باید همواره یک پیوست فرهنگی داشته باشد و عرصه ورزش با توجه به جایگاه بزرگ و گسترده خود می تواند بزرگترین جایگاه اشاعه فرهنگ و ارزش های ایرانی و اسلامی باشد.

او با اشاره به نظر و نگاه ویژه استاندار فارس به عرصه اجتماعی جوانان نیز گفت: مهیا کردن محتوای فرهنگی متناسب با خواست امروز جوانان باید یکی از اهداف مهم در برنامه های مشترک باشد.

صفرپور در خصوص نقاط مشترک فعالیت اجرایی در ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: پیوست های مشترکی در انجام فعالیت ها و برنامه های دو اداره کل وجود دارد که می‌توان با هم افزایی در گسترش آن تلاش مضاعف کرد همچنین میتوان در عرصه ورزش به منظور گسترش فرهنگ و ارزشهای اسلامی تعریف جدید انجام داد.

حمید رضا قانع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن تایید مشترکات بین دو دستگاه گفت: ما با مشارکت و تعامل می توانیم در راستای اشاعه فرهنگ همچنین نشاط و پویایی جامعه فعالیتهای همسو و مشترکی داشته باشیم.

او با توجه به مصوبه شورای فرهنگ عمومی، گفت: با توجه به درپیش بودن مسابقات جام جهانی میتوان از این پتانسیل نیز بهره برد و با تشکیل شورای فرهنگی جام جهانی در راستای توسعه نشاط و پویایی در جامعه اقدامات بسزایی انجام داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.