صفرپور:

گروه هدف در فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی هنری کل جامعه است

مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: گروه هدف در فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و هنری، عموم جامعه است و موضوع را یکی از نقاط اشتراک و زمینه‌ای برای هم افزایی بین متولی ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد دانست.

حیدر صفرپور در دیدار مدیرکل و معاونان فرهنگ و ارشاد فارس گفت: عرصه ورزش زمینه‌ای مهیا برای ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و فرهنگ ضامت حفظ و ارتقا روحیه پهلوانی و جوانمردی در ورزش است.

او گفت: با تعامل و همکاری بین فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان برای انجام فعالیت‌ها و با توجه به اشتراکات موجود، می‌توان اهداف مورد نظر را بیش از پیش در سطح جامعه گسترش داد.

صفرپور گفت: در هر دو دستگاه اجرایی ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی پتانسیل‌های فراوانی وجود دارد که همکاری و تعامل فی مابین و روند اجرای فعالیت‌های بین دو دستگاه اجرایی تاثیر فراوانی در ارائه عملکرد مطلوب‌تر خواهد داشت و این تعامل و همکاری خروجی و نتیجه را دو چندان خواهد کرد.

او گفت: نقش فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی باید در همه نهاد‌ها مورد توجه قرار گیرد، در اداره کل ورزش و جوانان نیز بیش از پیش باید با حوزه فرهنگ تعامل و همکاری دو جانبه داشته باشیم این نیاز با توجه به فعال بودن معاونت فرهنگی در اداره کل بیشتر از گذشته احساس می‌شود و ما آمادگی داریم با توجه به اشتراکات فی مابین از جمله مباحث فرهنگی، هنری و همچنین قرآنی همکاری‌های خوبی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشیم.

صفرپور گفت: امروزه یک طیف بزرگ از نیرو‌های جوان در سطح استان همکاری مطلوبی در قالب سمن‌های حوزه جوانان با اداره کل ورزش دارد که حفظ سرمایه‌های اجتماعی نظام با تعامل و همکاری با جوانان محقق خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان گفت: در ورزش هیچ مرزی در ارائه خدمات وجود ندارد و کل جامعه مخاطب ورزش در تمامی سنین و با هر سلیقه‌ای می‌باشد و در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز وضعیت مشابهی وجود دارد و تمام قشر جامعه با هر عقیده و سلیقه‌ای را در بر میگیرد.

صفرپور در خصوص توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی نیز گفت: ورزش باید همواره یک پیوست فرهنگی داشته باشد و عرصه ورزش با توجه به جایگاه بزرگ و گسترده خود می‌تواند بزرگترین جایگاه اشاعه فرهنگ و ارزش‌های ایرانی و اسلامی باشد.

او با اشاره به نظر و نگاه ویژه استاندار فارس به عرصه اجتماعی جوانان نیز گفت: مهیا کردن محتوای فرهنگی متناسب با خواست امروز جوانان باید یکی از اهداف مهم در برنامه‌های مشترک باشد.

صفرپور در خصوص نقاط مشترک فعالیت اجرایی در ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: پیوست‌های مشترکی در انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های دو اداره کل وجود دارد که می‌توان با هم افزایی در گسترش آن تلاش مضاعف کرد همچنین میتوان در عرصه ورزش به منظور گسترش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی تعریف جدید انجام داد.

حمید رضا قانع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن تایید مشترکات بین دو دستگاه گفت: ما با مشارکت و تعامل می‌توانیم در راستای اشاعه فرهنگ همچنین نشاط و پویایی جامعه فعالیت‌های همسو و مشترکی داشته باشیم.

او با توجه به مصوبه شورای فرهنگ عمومی گفت: با توجه به درپیش بودن مسابقات جام جهانی میتوان از این پتانسیل نیز بهره برد و با تشکیل شورای فرهنگی جام جهانی در راستای توسعه نشاط و پویایی در جامعه اقدامات بسزایی انجام داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار