آمریکا تهدید به گسترش تحریم‌های ونزوئلا کرد

آمریکا در ادامه مداخله خود در امور کشورها، اعلام کرد اگر مذاکرات با مخالفان ونزوئلا از سر گرفته نشود، تحریم‌ها علیه کاراکاس را تشدید می‌کند.

دولت بایدن به دولت نیکلاس مادورو در ونزوئلا هشدار داد که اگر مذاکرات با مخالفان به زودی از سر گرفته نشود، تحریم‌ها علیه کاراکاس را تشدید خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در برابر یک کمیته سنا ادعا کرد: «نیکلاس مادورو اگر فکر کند که صبر ما بی نهایت است و تاکتیک‌های به تعویق انداختن به او کمک می‌کند، مرتکب اشتباه جدی می‌شود».

با این حال، هیچ ضرب‌الاجلی برای از سرگیری مذاکرات در جریان گفتگو مشخص نشد. مذاکرات بین دولت مادورو و مخالفان در مکزیکوسیتی در اکتبر سال گذشته متوقف شد.

مادورو در اواسط ژانویه اعلام کرده بود که امیدوار به ازسرگیری مذاکرات با مخالفان است.

در مذاکرات قبلی، نه رئیس جمهور و نه خوآن گوایدو، سرکرده مخالفان ونزوئلا در آن شرکت نکردند، اما نمایندگان دو طرف موافقت نامه‌ای را امضا کردند که رسما گفتگو را با میانجیگری نروژ و میزبانی دولت مکزیک آغاز کردند. همچنین طرفین با امضای تفاهم نامه‌ای حاوی نقشه راه موافقت کردند، این تفاهم نامه روند گفتگو را هدایت می‌کند.

ونزوئلا سالهاست تحت تحریم‌های آمریکا و برخی کشور‌های غربی قرار دارد. امری که موجب شده اوضاع اقتصادی این کشور را درگیر بحران و تورم کند. واشنگتن مادورو را به نقض حقوق و تقلب در انتخاب در سال ۲۰۱۸ متهم می‌کند و برگزاری انتخابات را زمینه ساز بازنگری در لغو تحریم‌ها می‌داند، اما او این اتهامات را رد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۳:۴۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
دولت تروریست آمریکا میخواد دست نشانده ها و مزدورانش رو بر ونزوئلا مسلط کنه و آنها را به قدرت برسونه تا بتونه منابع ونزوئلا رو سرقت کنه مثل کاری که با دیگر کشور و از طریق مختلف انجام میده یه کشور رو با جنگ و دیگر کشور رو با جنگ نیابتی و حضور غیر مستقیم و یک کشور رو با به قدرت رسوندن مزدورانش ووو.مرگ بر آمریکای تروریست و جهانخوار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۰ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
این همه کشور در سراسر دنیا تحریم شدن توسط ظالم ترین کشور دنیا که ادعای برتری داره باید همه این کشورها با هم متحد و بر علیه این روند تحریم نابحق در شورای امنیت سازمان حقوق بشر اقدام کنند وگرنه این روند ادامه دار خواهد بود تحت کدام قانون یک کشور حق تحریم بقیه زور گویی قلدری داره قانون جنگل وغرب وحشی
آخرین اخبار