صندوق بین‌المللی پول به دنبال مقابله با شوک غذایی در جهان

صندوق بین‌المللی پول به دنبال راه‌هایی برای تأمین بودجه اضطراری با هدف مقابله با شوک غذایی در جهان است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: صندوق بین‌المللی پول در تلاش است برای کشور‌هایی که با شوک قیمت مواد غذایی ناشی از جنگ مواجه هستند، راهی پیدا کند.

منابع آگاه به رویترز گفتند که این نهاد بین‌المللی در جلسه غیررسمی امروز (دوشنبه) هیئت اجرایی درباره تدابیر لازم برای مقابله با بحران مواد غذایی بحث خواهد شد و این طرح پیشتر گزارش نشده است.

این منابع که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند: این طرح همچنان در حال بررسی است و به صندوق بین‌المللی پول اجازه می‌دهد تا به اوکراین و سایر کشور‌هایی که به شدت از حملات روسیه به اوکراین آسیب دیده‌اند، بدون تحمیل شرایط مورد نیاز، در یک برنامه منظم کمک‌رسانی کند.

این منابع همچنین اعلام کردند که انتظار می‌رود پیش از نشست سالانه صندوق در ماه اکتبر، رای رسمی برای حمایت از این اقدام جمع‌آوری شود.

اگر این طرح تصویب شود، به طور موقت محدودیت‌ها کاهش یافته و به کشور‌های عضو امکان وام گرفتن برای حداکثر ۵۰ درصد از سهمیه صندوق بین المللی پول خود را به عنوان «ابزار تأمین مالی سریع» می‌دهد.

یکی از منابع  مذکور به رویترز گفت: این طرح ساده است، اما می‌تواند کمک بزرگی به بسیاری از کشور‌ها باشد.

با گذشت بیش از ۷ ماه از آغاز حملات روسیه به اوکراین، قیمت مواد غذایی در سراسر جهان به دلیل مسدود شدن راه‌های عرضه، تحریم‌ها و سایر محدودیت‌های تجاری افزایش یافته است.

البته توافقی که میان ترکیه، اوکراین و روسیه تنظیم و امضا شد، کمی به این مسئله کمک کرد و غلات در کشتی‌های مختلف از اوکراین صادر شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
مهمترین ماده غذایی ذخیره برای جلوگیری از قحطی روغنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
باید برای مصرف پنج سال روغن داشته باشیم
آخرین اخبار