مدیرکل پیشگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه مطرح کرد؛

بالغ بر یک سوم مساحت کشور، تحت پوشش سامانه پنجره واحد مدیریت زمین

پورمند گفت: تا به امروز بالغ بر یک سوم مساحت کشور تحت پوشش سامانه پنجره واحد مدیریت زمین قرار گرفته است و امیدواریم تا پایان سال تمام کشور تحت پوشش این سامانه قرار گیرد.

حسین پورمند در آیین رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان کرمان گفت: ایجاد سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با همکاری سه جانبه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، سازمان ارتباطات و اطلاعات و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اجرایی شده است.

 او افزود: تا به امروز بالغ بر یک سوم مساحت کشور تحت پوشش این سامانه قرار گرفته است و امیدوارم تا پایان سال تمام کشور تحت پوشش این سامانه قرار گیرد.

مدیرکل پیشگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بیان کرد: براساس هدف گذاری انجام شده با اجرای کامل سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، ۵۰ درصد جرائم حوزه زمین کاهش می‌یابد.

به گفته او با راه اندازی این سامانه در ۹ استان کشور در حال حاضر بالغ بر ۱۵ هزار گزارش تخلف دریافت شده که این گزارش ها در بخش‌های مختلف در حال پیگیری و اجرا هستند.

پورمند بیان کرد: براساس قوانین کشور، سیاست‌های پیشگیرانه در کشور که جزو اولویت‌های دستگاه‌ها است، در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم تدوین و ابلاغ می‌شود که مسئولیت این شورا با رئیس قوه قضاییه است.

او تصریح کرد: بخش زیادی از سند تحول قضایی، مربوط به اقدامات پیشگیرانه است که فقط در درون دستگاه قضایی اجرای ۳۷ برنامه با مشارکت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گذاشته شده است. 

مدیرکل پیشگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بیان داشت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، جمع بندی سیاست‌ها و ابلاغ‌ها و اسناد بالادستی نشان دهنده آن است که برای پیشگیری از وقوع جرم در همه بخش‌ها و ناهنجاری‌ها راهی جز هم افزایی امکانات و توانمندی‌ها وجود ندارد.

او گفت: درباره مسائل حوزه زمین در تمام نقاط کشور از حیث تصرفات و تغییر کاربری‌ها به لحاظ کوتاهی‌های سابق وضعیت مناسبی وجود ندارد و به دلیل تعدی‌ها به محیط زیست و منابع آبی با خطرات و چالش‌های بسیار عمیقی رو به رو هستیم و ناگفته پیدا است که اگر به درستی ورود نکنیم، شاید برای نسل‌های آینده به جای چالش در هر بخش یک بحران برجای بگذاریم.

پورمند بیان کرد: در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه براساس مصوبات شورای عالی پیشگیری و اهداف سند تحول قضایی وظایف پیشگیرانه در حوزه‌های مختلف را رصد و تلاش می‌کنیم با آوردن توان و نیروی این معاونت در میدان، اقدامات پیشگیرانه را تشدید کنیم و راه اندازی پنجره واحد مدیریت زمین نیز بدین منظور انجام شده است.

او بیان کرد: این سامانه هر گونه تحول و هر اقدام در حوزه زمین را تصویربرداری کرده و گزارش می‌کند و براساس هوش مصنوعی به کار رفته در این سامانه موارد تخلف از قانونی جدا شده و همچنین نشان داده می‌شود که هر تخلف در حوزه کدام یک از متولیان است و در ادامه پیگیری‌های انجام شده از سوی مدیران مربوطه نیز از طریق این سامانه قابل مشاهده خواهد بود.

این مقام قضایی تاکید کرد: اجرای سامانه پنجره واحد مدیریت زمین یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار