افزایش بهای نفت خام در بازار انرژی

قیمت نفت خام امروز در معاملات جهانی به دلیل نشانه‌هایی برای بهبود بازار تقاضا در هفته‌های آینده روندی صعودی به خود گرفت.

قیمت نفت امروز در معاملات بازار‌های جهانی به دلیل امیدواری سرمایه گذاران به بهبود بازار تقاضا در آینده افزایش یافت. البته احتمال‌هایی نیز در روز‌هایی آینده در مورد تحولات قیمتی به دلیل تصمیمات بانک مرکزی آمریکا برای افزایش دوباره نرخ بهره بانکی مورد انتظار است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال امروز با ۰.۵ درصد افزایش به ۹۹ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید. این در حالیست که نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با همین میزان افزایش، ۹۳ دلار در هر بشکه داد و ستد شد. این دو شاخص نفتی در روز گذشته حدود ۲ دلار کاهش قیمت را به ثبت رساندند.

تحلیلگران می‌گویند اظهارنظر‌های برخی مقامات بانکی آمریکا در مورد آینده نرخ بهره بانکی نگاه‌ها را به تصمیمات مقامات بانک مرکزی متمرکز کرده است. با این وجود بسیاری معتقدند نشانه‌هایی از بهبود بازار تقاضا در آینده در بازار انرژی دیده می‌شود.

همچنین از آنجایی که امکان بازگشت نفت ایران به بازار‌های جهانی وجود دارد، سرمایه گذاران این روز‌ها با احتیاط بیشتری دست به معامله می‌زنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار