افزایش بهای نفت خام در بازار انرژی

به دنبال هشدار عربستان مبنی بر امکان کاهش تولید خود امروز در معاملات بازار‌های جهانی قیمت نفت خام روندی صعودی به خود گرفت.

عربستان هشدار داده است به دلیل اصلاح قیمت‌ها در معاملات آتی بازار انرژی ممکن است تولید نفت خام خود را در ماه‌های آینده کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، از همین روی بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال امروز در معاملات بازار‌های جهانی با ۳۲ سنت افزایش به ۹۶ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید. این در حالیست که بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۳۷ سنت افزایش، ۹۰ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

عربستان به عنوان رییس اوپک هشدار داده سازمان کشور‌های صادرکننده نفت خام آماده است برای کنترل روند نزولی قیمت‌ها در بازار آتی تولیدات نفتی خود را کاهش دهد.

خبرگزاری دولتی عربستان به نقل از عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان گفت که اوپک پلاس ابزار و انعطاف لازم برای مقابله با چالش‌ها و مشکلات پیشروی را در اختیار دارد.

در همین حال اروپا این روز‌ها به دلیل سیاست‌های خود در قبال روسیه با اختلال جدی در عرصه انرژی مواجه است و به نیز به دلیل آسیب به سیستم خط لوله انتقال نفت از قزاقستان که از روسیه عبور می‌کند این نگرانی‌ها رو به افزایش است.

همچنین در روز‌های آینده هر گونه انتشار خبری در مورد پرونده هسته‌ای ایران می‌تواند تاثیر چشمگیری در روندی قیمت‌ها در بازار انرژی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار