ثبت عمده موقوفات خراسان جنوبی به نیت عزاداری سیدالشهدا(ع)

معاون فرهنگی واجتماعی اداراه کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: بیشتر موقوفات با نیت عزاداری ائمه، مساجد و حوزه‌های علمیه، کمک به فقرا و مستمندان و قرائت قرآن است.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد وقف جدید امسال متعلق به شهرستان‌های بیرجند و زیرکوه هر کدام ۶ موقوفه است گفت: همچنین ۳ موقوفه در طبس، ۳ موقوفه در فردوس، ۳ موقوفه در قاین، ۲ موقوفه در خوسف، ۲ موقوفه در سربیشه، ۱ موقوفه در سرایان و ۱ موقوفه در بشرویه است.

او افزود: ارزش وقف‌های جدید را ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

معاون فرهنگی واجتماعی اداراه کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیاز‌های روز جامعه را تهیه جهیزیه، مسکن جوانان، دارو و درمان، کمک به دانش آموزان و دانشجویان و علم و فناوری عنوان کرد و افزود: بیشتر موقوفات با نیت عزاداری ائمه، مساجد و حوزه‌های علمیه، کمک به فقرا و مستمندان و قرائت قرآن است.

حجت الاسلام رحیمی بزرگترین موقوفه‌های جدید مربوط به ۲ موقوفه در بیرجند است عنوان کرد: یک باب منزل مسکونی ۴۲۹ متری و یک باب مغازه ۱۷ متری توسط واقفان بیرجندی در مجموع به ارزش ۵ میلیارد تومان در شهرستان بیرجند با نیت صرف عزاداری امام حسین (ع)، ولادت حضرت ولیعصر (عج) و جشن عیدغدیر در مسجدالغدیر وقف شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.