شهرستان قاین نیازمند نیات جدید وقف

رئیس اوقاف وامور خیریه قاین گفت:شهرستان قاین نیازمند نیات جدید در تامین هزینه های دارو و درمان نیازمندان، امور قرآن، مساعدت به جوانان و زوج های جوان است.

رمضان پور با اشاره به سنت وقف در اسلام گفت: وقف از سنت‌های زیبای اسلامی و تجلی احسان و نیکوکاری در سیره ائمه اطهار (ع) محسوب می شود.

او افزود: یکی از راه های رسیدن به جایگاه مطلوب تمدن اسلامی تجلی روحیه انفاق، ایثار، فداکاری و نیکوکاری در قالب سنت حسنه وقف است.

رئیس اوقاف وامور خیریه قاین با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۶ وقف جدید در شهرستان قاین به ثبت رسیده است، اظهار کرد: در حال حاضر نیز ۶ پروژه عمرانی در بقاع متبرکه شهرستان در دست اقدام است.

حجت الاسلام رمضان پور با بیان اینکه برای تکمیل پروژه ها نیاز به کمک خیران داریم، تصریح کرد: عمده نیات موقوفات شهرستان مربوط به امور عام المنفعه، اطعام عزاداران امام حسین (ع)، برگزاری اعیاد و جشن ها، برگزاری مراسم عزاداری در ایام فاطمیه، کمک به حوزه های علمیه و تلاوت قرآن بوده است.

او ادامه داد: در مجموع شهرستان قاین دارای ۲ هزار و ۵۵ رقبه و ۷۴۸ موقوفه متصرفی و غیر متصرفی است که بسیاری آن مربوط به تعزیه داری و اطعام عزاداران امام حسین(ع) در ایام محرم و صفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.