افتتاح واحد صنعتی نان نهارک در ارومیه

مجتمع صنعتی نان نهارک ارومیه با حضور ستایشی سخنگوی قوه قضائیه و عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افتتاح شد.

ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه درحاشیه این افتتاح گفت: نگاه دستگاه قضایی این است که بصورت مستمر تحت عنوان حمایت قضایی از تولید و اشتغال و دانش بنیان در سطح کشور تاثیر گذار باشد.

ستایشی ادامه داد: تاکیدات موکد ریاست محترم قوه قضائیه بر این است که اگر واحد تولیدی نیاز به کمک دارد و دستگاه قضایی در رفع مشکلات آن می تواند تاثیر گذار باشد و بتواند مانع بیکاری کارگران آن شود حتی اگر آن مجموعه در مرحله اتخاذ تصمیم  در مراجع قضایی باشد طوری اقدام کند که موجب تعطیلی و بلاتکلیفی کارگران و کارکنان آن نشود.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اقدامات حمایتی دستگاه قضایی استان از واحد های تولیدی گفت: تلاش برای احیای واحدهای تولیدی که از سوی دادگستری استان صورت می پذیرد بسیار ارزشمند است و انشا الله این حرکت ارزشی همچنان استمرار داشته باشد.

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان نیز گفت: واحد تولیدی نان نهارک از سال ۱۳۹۰ دچار مشکلاتی شده بود که با صدور حکم قطعی مراتب ورشکستگی آن اعلام و در مرحله تسویه بود که با اطلاع دستگاه قضایی استان به موضوع ورود و با اقدامات و جلسات متعددی که در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان و با حضور مسئولان بانک ها و مسئولین حوزه صنعت برگزار شد، با استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی و دادستان مرکز استان با تصمیمات اتخاذی مشکلات این واحد تولیدی مرتفع و امروز ما شاهد بازگشت به تولید آن هستیم.

عتباتی ادامه داد: مجموعه نان نهارک محصول مهمی در حوزه تغذیه مردم با رویکرد صادراتی تولید می کند که ظرفیت اشتغال ۸۰ نفر دارد و از این تعداد عده ای از مددجویان واجد شرایط می باشند که ارزشمند است.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: اقدامات حمایتی دستگاه قضایی استان از واحدهای تولیدی یک سیاست لبیک عملی به فرمان مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست معظم قوه قضائیه می باشد، چرا که هر چه قدر تولید و اشتغال توسعه پیدا کند به همان میزان اختلافات، آسیب‌ها و بزهکاری ها در سطح جامعه کاسته می شود و به طبع آن ورودی پرونده به محاکم به نحو چشمگیری کاسته خواهد شد.

مقام ارشد قضایی استان در پایان گفت: با حمایت های قضایی دستگاه قضایی استان در قالب کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان در سال گذشته مشکل ۳۳ واحد تولیدی مرتفع گردیده و امسال نیز تاکنون مشکلات ۱۳ واحد تولیدی از این طریق مرتفع و تا پایان سال نیز دستگاه قضایی استان در کنار سایر مجموعه ها تلاش خواهد کرد که این مشکلات به بهترین شکل ممکن مدیریت و حل گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.