رییس کل دادگستری آذربایجان غربی:

ارتقای سطح آگاهی جامعه از نیاز‌های دستگاه قضایی است

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: ارتقای سطح آگاهی جامعه از نیازهای دستگاه قضایی است که رسانه‌ها برای پرکردن این خلا باید تلاش کنند.

ناصر عتباتی روز دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره رسالت و عدالت آذربایجان غربی که با حضور سخنگوی قوه قضائیه در ارومیه برگزار شد، افزود: عدم آگاهی‌های حقوقی و قانونی مردم و نداشتن اشرافیت به قانون موجب بروز بزهکاری و رفتارهای مجرمانه در جامعه شده است.

وی تاکید کرد: هم اکنون ۳۰ درصد پرونده‌های وارده به دستگاه قصایی مربوط به املاک است که منشا این حجم از پرونده‌ها، بی اطلاعی مردم از قوانین و مقررات این حوزه است.

رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ادامه داد: ایجاد ارتباط سازنده و موتر و دوسویه بین دستگاه قضایی و نهادهای مرتبط با آن با جامعه یکی از رسالت های اصحاب رسانه است.

عتباتی اظهار کرد: در همین راستا با تفاهم‌نامه ای که با صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی منعقد شد تاکنون ۴۳ برنامه اطلاع رسانی در حوزه قضایی با بهره گرفتن از کارشناسان دادگستری تهیه و پخش شده است.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در جهاد تبیین گفت: یکی از موارد مهم جهاد تبیین مدنظر رهبر معطم انقلاب می‌تواند در حوزه رسانه اتفاق بیفتد زیرا قادر خواهد بود فعالیت‌های دشمنان را که قصد دارند دستاوردهای نطام را زیر سوال ببرند، خنتی کند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی اضافه کرد: رسانه‌ها در این حوزه هم با انعکاس اقدامات دستگاه قصایی و هم در حوزه تبیین می‌توانند بسیار موتر واقع شود.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه مرز بین نقد و تخریب باید مشخص شود، افزود: نباید به بهانه نقد دستاوردهای نظام را در عرصه‌های مختلف زیر سوال برد.

عتباتی اطهار کرد: دستگاه قصایی از نقد استقبال می‌کند چون معتقدیم حرکت در مسیر مستقیم جامعه از وطایف رسانه‌هاست تا در کنار اطلاع رسانی برای اصلاح امور به نقد هم بپردازد.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم استان از پویش به عشق حسین می‌بخشم، یادآور شد: از زمان اجرای آغاز این گویش در ماه محرم امسال هشت پرونده قصاص با صلح و سازش اولیای دم به حرمت این ماه به سازش انجامیده است.

عتباتی با بیان اینکه جامعه تشنه گذشت و مداراست، ادامه داد: رسانه‌ها هم باید تلاش کنند فرهنگ گذشت و مصالحه در جامعه گسترش یابد.

مدیر روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: در دومین جشنواره رسالت و عدالت ۱۳۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.