کاهش ۶۵ درصدی استفاده از ماسک در خراسان رضوی

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آمار استفاده از ماسک در خوشبینانه‌ترین حالت به ۳۵ درصد رسیده است.

محمدحسین درخشان  مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون روزانه ۵۰۰ نفر به ۴۴ مرکز منتخب کووید مراجعه می‌کنند که بیشتر این افراد با کنار گذاشتن ماسک، واکسن هم نزده و یا اینکه واکسن ناقص بودند.

او افزود: در روز‌های اخیر سیر نزولی مراجعات بیماران با علائم کووید به مراکز منتخب کرونا متوقف شده، گرچه آمار مراجعان در مقایسه با هفته‌های قبل کاهش ۵۰ درصدی داشته است.

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: متأسفانه مردم در موج هفتم بحران کرونا بیشتر به سمت خوددرمانی روی آورده‌اند که کاری بسیار خطرناک بوده و عوارض آن چند روز پس از ابتلا دیده شده است.

 محمدحسین درخشان بیان کرد: از مجموع تست‌های روزانه پی‌سی‌آر و رپید گرفته شده از بیماران مراجعه کننده به مراکز سرپایی، به ترتیب ۳۵ و ۲۷ درصد مثبت اعلام می‌شود.

او تصریح کرد: در این روز‌ها که مردم در حال فراهم کردن مقدمات سفر اربعین حسینی هستند توصیه اکید ما به همه زائران پیاده امام حسین (ع) قبل از آغاز این سفر نورانی، دریافت دُز یادآور واکسن کرونا است تا با توجه به وضع کشور عراق و جمعیت بالای حاضران در راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین حسینی از ایمنی لازم برخوردار باشند و با مشکلی مواجه نشوند.

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این نکته که هم اکنون انواع واکسن‌های کووید در مراکز واکسیناسیون کرونا موجود است و فقط نیازمند مراجعه مطلوب مردم برای دریافت این واکسن حیاتی هستیم، تأکید کرد: هم‌اکنون آمار مراجعه روزانه مردم به مراکز واکسیناسیون کرونا بین ۳ تا ۵ هزار نفر است، در حالی که ما انتظار پذیرش بیش از ۵۰ هزار نفر را در هر روز داریم.

درخشان اظهار کرد: در وضع بحرانی کنونی از نظر کاهش آمار‌های واکسیناسیون به‌ویژه در دُزهای سوم و چهارم و نیز افزایش آمار‌های ابتلا، سرپایی، بستری و فوتی به‌شدت نگران هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار