جزئیات افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان؛ یک گام تا عادلانه‌سازی حقوق‌ها

در مطلب زیر به بررسی مسیر دولت برای ترمیم حقوق‌ها پرداخته ایم.

دولت پیشنهاد داده بودجه ۱۴۰۱ اصلاح شود و تاکید آن بر پرداخت عادلانه حقوق است. گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد افزایش مجدد حقوق‌ها شکل گرفت، اما هنوز خبر دقیقی از این موضوع نیست. سال گذشته، سازمان برنامه‌و‌بودجه، در متن لایحه بودجه، پیشنهاد افزایش حداقل ۱۰‌درصدی حقوق شاغلان و بازنشستگان دستگاه‌های دولتی را داده بود که در نهایت پس از کش‌و‌قوس فراوان، به تایید مجلس رسید و به قانون تبدیل شد. سازمان برنامه‌و‌بودجه هدف از این میزان افزایش را کنترل تورم در ابتدای کار دولت سیزدهم اعلام کرد.

البته سطوح مختلف حقوق‌بگیران اعم از شاغل و بازنشسته در ماه‌های گذشته بار‌ها به ناکافی بودن این میزان افزایش اشاره کرده‌اند. در نتیجه دولت در پیشنهاد خود برای اصلاح بودجه خواستار باز شدن دست «شورای حقوق و دستمزد کارکنان دولت» برای افزایش حقوق‌ها بر‌اساس چارچوب قانونی و خارج از احکام بودجه شد. دولت از این جهت این پیشنهاد را مطرح کرد که بنابر تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱، شورای حقوق و دستمزد نمی‌تواند در افزایش حقوق‌ها خارج از میزان در نظر گرفته شده در احکام بودجه، مداخله کند. درخواست برداشتن این ممنوعیت، به‌عنوان چراغ سبز دولت، برای افزایش مجدد حقوق‌ها تعبیر شد. حالا خبر می‌رسد سازمان اداری و استخدامی بنابر تکالیف قانونی خود یک الگوی جدید برای ترمیم حقوق شاغلان و بازنشستگان ارائه کرده است.


بیشتربخوانید


عادلانه‌سازی پرداخت‌ها، افزایش قدرت خرید و کمک به حفظ بنیان خانواده در راستای قانون جوانی جمعیت از اهداف این الگو اعلام شده است. هنوز از میزان افزایش حقوق‌ها، خبری در دست نیست، اما از آنجا که بازنشستگان صندوق‌های کشوری، لشکری و سایر صندوق‌های تابعه دولت، در زمان اشتغال مشمول احکام استخدامی «قانون‌مدیریت خدمات کشوری» بودند، پیشنهاد شده که معادل امتیازات این قانون را برای بازنشستگان هم در نظر بگیرند تا حقوق آن‌ها ترمیم شود. بنابر قانون مدیریت، شاغلان در ۲۰گروه شغلی رتبه‌بندی می‌شوند و در طول دوران خدمت بنابر مدارج شغلی، تحصیلی و...، در این گروه‌ها ارتقا پیدا می‌کنند و در نهایت در یکی از این گروه‌ها بازنشسته می‌شوند.

همسان‌سازی حقوق

چنانچه دولت بخواهد حقوق بازنشستگان را ترمیم کند، باید آن‌ها را با شاغل هم ردیف، تراز سازد؛ یعنی اگر فردی در گروه ۱۵ بازنشسته شده، با شاغل گروه ۱۵ از لحاظ افزایش حقوق همتراز می‌شود؛ البته این به معنای برابر شدن حقوق بازنشسته با شاغل همتراز نیست و صرفا بر‌اساس امتیازات رتبه شغلی که در قانون مدیریت خدمات کشوری تعریف شده، ترمیم حقوق برای بازنشستگان هم صورت می‌گیرد.

از طرفی عادلانه‌سازی پرداخت به شاغلان، هم نمی‌تواند خارج از چارچوب رتبه‌بندی گروه‌های بیست‌گانه صورت گیرد. این به معنای افزایش بیشتر برای سطوح بالاتر و افزایش کمتر برای سطوح پایین‌تر است که حدود آن را در قانون مدیریت خدمات کشوری بر‌اساس امتیاز‌ها و جداول ترسیم شده برای رتبه‌ها مشخص شده است. جدا از موضوع ترمیم حقوق بنابر چارچوب قانون، سازمان اداری و استخدامی پیشنهاد کرده که مطابق ماده ۱۶ «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» عمل شود.

افزایش مزایای جانبی

در قانون، پیشنهاد شده گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر دستگاه‌های دولتی، نیرو‌های مسلح، اعضای هیأت علمی، قضات و...، از ابتدای سال۱۴۰۱ به مدت پنج‌سال از افزایش کمک‌هزینه اولاد و حق عائله‌مندی بهره‌مند شوند. بر این اساس، باید کمک‌هزینه اولاد به میزان ۱۰۰درصد و عائله‌مندی هر سال به میزان ۵۰درصد افزایش یابند. به این ترتیب پس از پنج سال، کمک‌هزینه اولاد به میزان ۵۰۰درصد و عائله‌مندی به میزان ۲۵۰‌درصد افزایش می‌یابند.

در مجموع با توجه به این‌که در سطح اقتصاد، تورم دو رقمی وجود دارد، میزان افزایش حقوق‌ها باید با تورم تطابق پیدا کند، اما دولت بنابر تبصره ۱۲ بودجه ۱۴۰۱ به شرکت‌ها و موسسات دولتی و غیرخصوصی اجازه نداد که بنابر مصوبات مجامع خود، خارج از میزان پیش‌بینی شده در بودجه، حقوق‌ها را افزایش دهند. در این شرایط، تنها پس از تصویب لایحه اصلاح مواردی از قانون بودجه در مجلس، که به آن اشاره شد، شورای حقوق و دستمزد می‌تواند افزایش‌های خارج از احکام بودجه را تصویب کند.

ورود مجلس به افزایش حقوق

با توجه به این‌که دولت از پشتیبانی مجلس برای ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان برخوردار است، به نظر نمی‌رسد که در راه تصویب ترمیم حقوق مشکل قانونی وجود داشته باشد. روز‌گذشته (۲۴ مرداد) نمایندگان در نشست علنی مجلس، بحث افزایش حقوق بازنشستگان را پیش کشیدند و خواهان تطابق حقوق آن‌ها با تورم شدند. احمد جباری، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون عمران دیروز در صحن علنی مجلس اعلام کرد: «اگر‌یک بازنشسته مستاجر باشد، باید رقم قابل‌توجهی نیز صرف پرداخت اجاره‌بها کند. نباید فراموش کرد ۱۰‌درصد رشد حقوق‌های پایین، رقم ناچیزی است؛ بنابراین حداقل باید حقوق‌ها کمتر از ۱۰میلیون تومان نباشد.»
با این‌که این نماینده مجلس خواهان افزایش کف حقوق‌ها به ۱۰‌میلیون تومان شده، اما در بودجه۱۴۰۱ کف افزایش حقوق‌های شاغلان و بازنشستگان پنج‌میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

حقوق‌ها ترمیم می‌شود؟

حال باید دید که ترمیم حقوق بازنشستگان، بر‌اساس پیشنهاد دولت به کجا می‌رسد و سقف و کف حقوق کارکنان کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی تابعه دستگاه‌های دولتی تا چه میزان ترمیم می‌شود، اما در مورد شاغلان، ترمیم حقوق‌ها متناسب با تورم، الزامی است که در قانون مدیریت خدمات کشوری وجود دارد. به نظر می‌رسد که قصد دولت، در درجه اول جبران شکنندگی حقوق‌ها در برابر عقب‌ماندگی افزایش ۱۰درصدی حقوق با تورم نیمه اول سال باشد که امکان احیای قدرت خرید از دست رفته را دشوار ساخته است.

منبع: جام جم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۱:۱۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
عدالت خوبه اگر اجرا بشه .اما بعیده که دولت چه انقلابی چه غیر انقلابی کاری کنه که مردم در رفاه باشن ۴۴ ساله وعده میدن اینم مثل گذشته ها اگر دولت تبعیض بین مردم در هر صنفی نذاره شاید بتونه بصورت نسبی رضایتمندی ایجاد کنه اینم که محال هست چکش به آهن سرد زدن بی فایده هست حالا باز بگید دولت میخواد چکش کاری کنه اقتصاد رو یا علی..
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۴۴ ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
آقای رئیسی چرا قانون را اجرا نکردید تورم ۲۰۰ درصدی ولی افزایش فقط ۱۰ درصد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۰۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
باسلام اینجانب معلم مقطع فنی و حرفه ای میباشم اون اقایی ک میگه معلم تعطیلاتش زیاد و نباید حقوق کارمند اندازه معلم باشه خدمتش عرض کنم هیچ ارگانی دقت کنید هیچ ارگانی سختی کار معلم رو نداره بعدش تمام کارمندای مشاغل زیر نظر معلم رشد کردن و به جایی رسیدن البته بحث تعطیلی شد اگه معلم تابستون تعطیله شما کل سال تعطیل هستین مرخصی . استعلاجی. پیچوندن. ماهی ۳ روز مرخصی ووووو.....

بنده با ۶ تومن حقوق موندم چکار کنم هزاران قسط و مستاجر

دیگه خودتون و وجدانتون
Iran (Islamic Republic of)
رضا پیروی بغداداباد
۲۲:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
باسلام اینجانب بازنشسته درمان میباشم و حکم همسان سازی حقوق درسال ۱۴۰۰برج شهریور زده شده ولی اجرا نشده تاالان یعنی شهریور ۱۴۰۱ایا این خلاف قانون شما نیست فقط ۱۰درصد بشه ۲۵درصد قانون شما بهم میخوره خجالت بکشید من باسه دختر دم بخت و همسرم که خواهر شهید است با۳۰۰۰۰۰۰زندگی کنم بعد آقایی با۵۰میلیون نمیتواند زندگی کند
Iran (Islamic Republic of)
ا ص
۱۲:۴۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
کارمند رسمی
با مدرک لیسانس
حکم 5600
با سه تا بچه
1500هم که برا بیمه و صندوق بازنشستگی کم میشه
مابقی حقوق هم پوشاک بچه و یه نون ماست بیشتر نمیشه
تازه ما شانسمون گفته که تو شهر کوچک زندگی میکنیم یه آلونک داریم خدا به داد کارمندای شهرهای بزرگ برسه
نه مسافرت نه تفریح فقط واسه زنده موندن داریم تلاش میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
باسلام و عرض ادب .به نظرمن حقوق معلم کمه .و حرفشون هم مورد تایید .ولی دقیقا باید دولت بابت چی حقوق بده بابت ۳ماه بیکاری تابستون ۱۵ روز تعطیلات عید .الودگی هوا .برف و برودت هوا .و تعطیلات کرونا که هم خدایی حساب کنید .در سال چند روز سر کارید.درسته با بچه ها سرو کار دارید اعصابتون داغون میشه ولی همه که اینجوری نیستن فقط یک قشر معلم ابتدایی شاید با این مشکل مواجه بشند ..دوست خودم معلمه تمام تابستون سرکاره و تمام تعطیلات به کاردیگش میرسه ولی یه کارمند چی.تعطیلات عید ۵ روز برف بیاد طوفان باشه کرونا باشه بایر بره سر کار .اونوقت حقوق کارمند هم مثل معلم باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
لین کارمندان بانک هیچ کاری نمیکنند همه را بیسواد ،باسواد رجوع میدن له سبستم، کار افراد بیسواد هم حواله میدن به بقیه مشتری ها

کارمندان تامین اجتماعی هم هیچ کاری نمیکنتد همه را میف ستن به کافی نت روبه روی یا بغل دست خودشان که برای خودشان هست
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته فرهنگی
۰۱:۳۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
باسلام بازنشسته با ۳۰سال سابقه خیلی حقوق زیاده با این تورم اگه حقوق ماهی ۱تومن باشه کفایت میکنه چون ما که قرارنیست زندگی کنیم فقط زنده باشیم کفایت میکنه ۱تومن بابت فیش آب وبرق وگاز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
حقوق کارمندان بانکی پنجااااااااه درصد اضاف شده. بری به کی به گی. اقای رئیسی بیا جواب بده بگو بینم بانکیا که از انواع و اقسام مزایا و وام های کم بهره برخوردارن و از بیشتری از مشاغل دیگه حقوقشون بالاتره و از امکانات رفاهی همه جوره برخوردارن، اومدی حقوقشون پنجاه درصد اضاف کردی ولی نیروهای مسلح،معلما ده درصد؟!!!!!!!!!!!! شماکه اومدید فاصله طبقاتی بین فقیرو ثروتمندو کم کنید این چه حرکتی بود انجام دادید؟
Iran (Islamic Republic of)
تقی
۲۳:۳۷ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
ما راضی نیستیم روزی ۱۸ ساعت کارکنیم مالیات بدیم هیچ مزایا و سهمی نداشته باشیم و دسترنج و نتیجه کارمون صرف کارمندان مازاد دولت بشه

۸۵ درصد بودجه صرف حقوق میشه اگه این پول به تولید .کشاورزی.انرژی های نو .توسعه زیرساختها اختصاص پیدا میکرد الان سوییس بودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
واقعیت این است اگر من نوعی بیست میلیون تا سی میلیون حقوق بگیرم هر لحظه استرس دارم نکند عده ایی ناراضی از وضعیت جامعه بریزند خیابان و آرامش و رفاه نسبی من به خطر بیفتد

اما اگر پنج میلیون حقوق داشته باشم هر لحظه میخواهم در جمع معترضین خیابانی باشم به خاطر تبعیض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
واقعیت این است اگر من نوعی بیست میلیون تا سی میلیون حقوق بگیرم هر لحظه استرس دارم نکند عده ایی ناراضی از وضعیت جامعه بریزند خیابان و آرامش و رفاه نسبی من به خطر بیفتد

اما اگر پنج میلیون حقوق داشته باشم هر لحظه میخواهم در جمع معترضین خیابانی باشم به خاطر تبعیض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
کارمندان و بازنشسته های ایران واقعا زیادن واقعا تعدادشون زیاده
واین زیادی باعث میشه ناراضی باشن دولت هم‌ناراضیه
اگه حقوقشونو بالاببره تورم و چاپ پول زیاد میشه
بالا نره معترضن و حق هم دارن
دولت چاره ای جز کاهش کارمندان و ارجاع دادنشون به بازار و بخش تولید نداره
Iran (Islamic Republic of)
تقی
۱۹:۰۱ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
اطرافتونو نگا کنید .چن درصد مردم کار تولیدی و خدماتی انجام میدن؟چند درصد دلالی و کارهای زائد و کارمند هستن؟
وقتی فقط ۱۰ درصد مردم تولید میکنن و خدمات میدن و بقیه مشغول دلالی و کارمندی و حقوق بگیری هستن چه انتظاری از پیشرفت دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
نابغه! پیشرفت ها در صنایع رقم می خورد که در آنجا کارمندها مشغول کارند. کارمندی چه دخلی با دلالی و کارهای ضد اقتصادی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
اگر چیزی به حقوقها اضافه شد من اسمم را عوض می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور کمترین حقوق دارد .
United States of America
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
بله از اقوام ما خانمی با مدرک مهندسی کامپیوتر وفوق لیسانس روانشناسی از دانشگاه دولتی (البته بدون سهمیه) وخیلی دلسوز مردم و کاری در زنجان میزان دریافتی پائینی دارند که البته جای تاسف داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
به کامند جماعت باید کم حقوق داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
بعضی از خانمهای مستمری بگیر حقوق خود و حقوق همسر را که حتی بالای بیست میلیون در ماه دریافتی دارند بهتر است که حقوق این افراد را بیشتر و بیشتر و بیشتر کنید
Iran (Islamic Republic of)
سعادت
۱۹:۲۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام تادولت گریبان پولداران را از طریق قانونی نگیرد پارتی بازی از بین نرود وضع همین است که هست
ماخودمان ارزش پول را از بین برده ایم
انشا. مدیران ازخواب بیدار شوند.
United States of America
ناشناس
۰۷:۲۸ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
نیاز نیست دولت گریبان پولداران را بگیرد خودش منطقی خرج کند از بودجه تبلیغات کم کند خیلی از مشکلها حل میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
مگرحقوق 10 میلیون کافیه!؟؟ حداقل حقوق ها باید ار20 میلیون باشه، اون هم باکنترل کردن قیمتها!؟! بااین گرونی های افسار گسیخته رییسی، هرچه حقوق اضافه کنند، فایده ایی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
اینقدر وضع زندگی مردم عادی درایران افتضاحه، که آسایش وآرامشی که درکشورهای دیگه هست ومیبینیم، نمی تونیم درک کنیم، شایداگر کمی ازاین آسایشها به ما برسه، ازخوشی ممکنه سکته کتیم وبمیریم، چون چهل ساله داریم با پایین ترین حقوق شهروندی دراین نظام زندگی می کنیم!؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
بهتر! اینجوری برای مردن آمادگی بیشتری داریم به قول شاعر : وحشت از مردن نداریم؛ بسکه زندگی نکردیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
کی ترمیم می شوذ حقوق ها
وعده های کاذب
Iran (Islamic Republic of)
اسلامی
۱۸:۴۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام اگر شهید و آزاده و جانباز و ایثار گر و رزمندها نبودن الان باید نوکری صدام میکردی روزی صد بار بهت بگن مجوس خدا را شکر کن از صدقه سری اونا هست که ول میگردی سفر خارجی هزاران عیاشی و ... دیگه نباشه دهن هر مفنگی باز بشه و راجع به این عزیزان توهین کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
این حرفای مفت و کلیشه ای رو رها کنید.ما مردم ایران از هم طلبکار نیستیم هر کی وظیفشو انجام داده همین
کشاورز تولید کرده
بازاری مالیات داده
سرباز جنگیده
مادرا بچه تربیت کردن
معلما دانش یاد دادن
هیچکسی حق طلبکاری و گرفتن یقه از مردم رو نداره
هر کسی هم بابت وظیفش پول و امتیاز گرفته و خودش انتخاب کرده
پس خواهش میکنم اینقدر منت سر مردم نذارید
یجوری میگین انگار بقیه خوردن خوابیدن و امثال شما براشون سوییس درست کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
عموی من ۳ سال جبهه بوده شیمیایی شده پای چپش هم زخمی شده می لنگه ولی تا الان دنبال مدارک و بیمه و حقوق و سهمیه نرفته چون معتقده حرامه
میگه خودم با اختیار خودم رفتم و برای مملکت رفتم نه سهمیه کنکور و حقوق و مزایا
الان هم تولید کننده اس ۱۵ خونواده از کار و تولیدش نون میخورن
از کسی هم طلبکار نیس
با این اخلاقش همه هم‌جذب انقلاب و امام و دین شدن
ولی امثال شما باعث دوری مردم و جوونا از انقلاب شدین و همه جا طلبکارین
United States of America
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
این عزیزان از مردم بودندبه خاطر آسایش مردم جان خودشون رو از دست دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
متاسفانه همه کارمندان و بازنشستگان دولت از همه طلبکارن
با دیپلم و سیکل استخدام شدن تو دانشگاههای علمی کاربردی و پیام نور و آزاد و رشته های مزخرف ادامه تحصیل دادن و دکترا گرفتن الانم با لقب دکتر دکتر دنبال حقوق مفت هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
واقعا که حقیقت محض را گفتی در اقوام هستن این افراد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
شما که این انتقاد داری به قشر بازنشسته توهین نکن شاید یه سری اینطور باشند ولی به همه نسبت دادن دور از ادبه، خدا نکنه بازنشسته یا کارمندی شرمنده خانواده اش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
طرف با هر مدرکی استخدام شده و دکترا گرفته دمش گرم. اگر عرضه داری تو هم برو دکتری بگیر. اگر نداری به تو ربطی نداره که تو زندگی افرادی که برای زندگی شان زحمت کشیده اند و الان محتاج نان شب هستند دخالت کنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
درجواب ۱۶
بیخود کردن از کاری که بابتش از بیت المال حقوق گرفتن زدن و رفتن دنبال مدرک مزخرف
اینهمه دکتر و مهندس و کارشناس ارشد در دولت چی کردن؟کو بازدهی و دستاورد و بازخورد؟فقط حقوق مفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
خداوندگارا هیچکس در وزارتخانه ای کار نکند که وزیر آن برای پاچه خواری و بقای خود بودجه را برگرداند و کارمندان زیر درست خود را له کند. ما که با افزایش ده درصدی علاوه بر شرمنده شدن جلوی خانواده آبرویمان هم توسط بانک بابت قسط های عقب افتاده و پیامک به ضامن ها رفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام درپرداخت حقوق ودستمزد به کارکنان وبازنشسته می بایست برابر عدالت اجتماعی وتورم وشفافیت و سوابق خدمتی ازقبیل شعل، تخصص، مدرک تحصیلی ، وهمچنین دوره های طی شده درحین خدمت مد نظر قرار گیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
فعلا پزشکی ومدیران حقوق بالا دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
دریافتی من که تازه استخدام شدم ۴۹۰۰ هست هیچ وامی هم برنداشتم و رسمی هم هستم . با این حقوق می شود به فکر ازدواج بود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
واقعا همینطوره که میگی اما تو به دل نگیر راحت زندگی خودت رو داشته باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
در بین کارکنان دولت ما کتابداران کتابخانه های عمومی زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی کمترین حقوق و مزایا مربوط به ما است. لطفا رسیدگی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
کارمندان بیچاره راه و شهرسازی چطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
نباید حقوق معلمان افزایش یابد چون همیشه تعطیلی دارن و در حال حاضر۴سال میباشد مدارس غیر حضوری میباشد و میبایست حقوق کارکنان نیروهای مسلح که همیشه در خطرند و و امنیت داخلی کشور و مرزها برعهده آنان میباشد افزایش یابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
همین الانم نیروهای مسلح که در کار آنها هیچ شکی نیست پنجاه درصد فوق العاده ویژه میگیرند که معلمها نمی‌گیرند
اضافه کار ماهانه رو
نقدا میگیرند ه دارند که معلمها ن
د حق ماموریت دارند که معلمه با شش ماه تاخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
حقوق نیروهای مسلح واقعا سبب حقیر شدن آنها در بین سایر ارگانها شده است. ولی معلم ها هم با این بچه های شیطون و شر اعصاب خوردی خودشون رو دارند.
انشاالله هر دو اصلاح شه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
تا ما مردم نشستیم سر حقوق حداقلی همدیگه اعتراض میکتیم ومیگیم چرا به معلم چرا به پرستار چرا به بازنشسته.... بالایا هم با خیال راحت حقوقای نجومی وام های کم بهره بیمه های طلایی میگیرند وبه ریش ما میخندند بجای این حرفا به حقوق های نجومی اعتراض کن که هیچ وقت هم تو هیچ خبری مبلغش گفته نمیشه واگه کسی هم افشا کرد مجرما
Iran (Islamic Republic of)
جاسم
۱۵:۵۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
آیا حقوق کارکنان و بازنشستگان معادل نصف حقوق کارکنان و بازنشستگان شرکت نفت میشه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ف
۱۵:۴۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
باسلام
مسؤلین لسکری فکری به حال حقوق نیروهای مسلح کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
ایراد نیروهای مسلح و معلمین اینه که خیلی خیلی خیلی زیادن
واقعا زیادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
راه حل نجات کشور
افزایش تولید
افزایش سن بازنشستگی تا ۶۵ سال
اخراج ۵۰ درصد کارمندان و حقوق بگیران دولت
حذف یارانه ثروتمندان
حذف نهادهای موازی و اضافی دولتی و حکومتی
حذف قوانین بخشنده دولت
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۷:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
همه بودجه رو بدن به شما چطوره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
این بیشتر راه حل نجات توئه. که راه اساسیش اینه که به فوق تخصص روان مراجعه کنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
شما یه شب مملکت به باد میدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
شش ماه از سال گذشته و یک ریال به حقوق بازنشستگان نظامی که در سخت ترین شرایط و مکان‌ها خدمت کرده اند اضافه نشده.. تاوان اشتباهی است که سی و دو سال قبل مرتکب شدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
نظامی وقتی میشی از جانت می گذری به خاطر ملتت بعد حقوق، البته این که به قشر نظامی هم اجحاف میشه حرف دیگه ایه امیدوارم که مشکلات همه حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
حداقل حقوق همه را به ده میلیون برسانید
من الان با هشت سال سابقه تازه ۵۷۰۰ میگیرم
۱۵۰۰ میدم کرایه
یه برنج و روغن و مرغ و لوبیا و رب و ... میگیرم میشه ۲۵۰۰
یه لباس و کفش و... میشه یک میلیون
هزینه آب و برق و گاز و....بخدا توش ماندم و همیشه
شرمنده زن و بچه ام هستم
حداقل حقوق ما شرکتی ها رو به ۱۰ میلیون برسونید
نه خونه داریم
نه ماشین
زن و بچه مون دلشون به چی خوشه خدا میدونه
ما که امیدی نداریم
ای رئیس بزرگ برای ما کاری انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
دوست عزیز کار باید با قانون گذاری و بنیاد قوی اقتصاد ساخته و پرداخته شه که کار حکومته وگرنه ملت بتنهایی میشه همین مواردی که شما گفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
متاسفانه مردم ایران به گدایی و مفت خوری عادت کردن
یارو ۲۰ سال روزی ۵ ساعت کار کرده که ۱۵ دقیقه اش هم‌مفید نبوده
الان انتظار داره خودش و ۵ بچه و خاندانش در رفاه باشن
الکی نمیشه پولدار شد
ما باید کارکردن رو یاد بگیریم مرد و زن
دختر و پسر
زن و شوهر
الان فقط ۱۵ درصد کشور از نظر اقتصادی فعال هستن ۱۵ درصد هم‌پیر و کودک هستن یعنی ۷۰ درصد جمعیت کشور علاف و بیکار و خواب و خوراک شده شغلشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
تازه جزء جمعیت علاف و بیکار مسئولین را هم حساب کن که هیچ کاری نمی کنند و حقوق نجومی هم می گیرند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
خوتو هفتاد دصد حساب کردی!؟
چی می زنی!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۷:۵۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
شما به گدایی عادت نکن.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی مهرابادی
۱۸:۰۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
کاملا درست میفرمایید باید کارکردن رو یاد بگیریم. اما در کنارش باید درست صحبت کردن رو هم یادبگیریم. ادب، احترام به پیشکسوت و تفکر مثبت رو هم یاد بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
میدونی چقدر جوان تحصیل کرده بیکاره، فقط 10 درصد این حقوق های ماهانه نجومی میدونی خیلی از جوانان بیکار سرکار میرن پشتوانه نداشتن خیلی بده، بازنشسته ها با این همه تلاش وکار تهش پشتوانه ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
مشکل دولت اینه که
ایران ۸۵ میلیون جمعیت داره با ۱۵ میلیون فعال اقتصادی مفید
مابقی یا بیکارن یا حقوق بگیر دولت و مازاد و مصرف کننده
۱۵ میلیون نفر کار میکنه تولید میکنه یا مالیات میده مابقی هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
شکمت سیره حسسسااببی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
چون حکومت اسلامی همه رابیکار کرده وبه اعراب می رسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
پس با حرف شما به بقیه ظلم شده چون همه کار وحقوق... فقط شامل این 15 میلیون بقیه قشر درمونده میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
به نظر شما همه باید تولید کننده باشن‌ ؟!!! یک کشور به پزشک ، پرستار ، معلم ، نظامی ، رفتگر ، تعمیرکار و ... نیازی نداره همه باید فعال اقتصادی باشن ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
قوانین بازنشستگی باید اصلاح بشه
تنها کشور جهانیم که ۲۵ درصد بازنشسته ها زیر ۵۰ سال دارن
تنها کشور جهانیم که ۲۰ درصد بازنشسته ها جزء مشاغل سخت هستن و با ۲۰ سال پرداخت بیمه بازنشست شدن

تنها کشور جهانیم‌که حقوق بازنشستگی مرد به زنش بعد به دختر مجردش تا اخر عمر و بعد به نوه دختری مجردش تا اخر عمر تعلق میگیره
تنها کشور جهانیم‌که حقوق بازنشسته ۹۰ درصد حقوق شاغلینه
تنها کشور جهانیم که ۱۵ میلیون حقوق بگیر دولتی داریم که ۷۰ درصدش مازاد و اضافی هستن
تنها کشور جهانیم که میلیونها طلبکار بودجه واسه خودمون به اسم ایثارگر و غیره و غیره درست کردیم
با این اوصاف نه تورم تموم‌میشه نه چاپ پول نه بدبختی
مستند بمب ساعتی رو حتما نگاه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
زیاد تند نرو ماشین حسابت میسوزه
Iran (Islamic Republic of)
دیار میرزا
۱۸:۰۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
چی میگی آخه دانا...
مگه کشور کم پول داره...
عربا دارن تو پول و خوشگذرونی خفه میشن بعد تو میگی فلان و بهمان....
بیخیال بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
درجواب ۱۸:۸
برادر عزیز
عربستان ۱۸ میلیون جمعیت بومی داره
صادرات نفتش روزی ۱۱ میلیون بشکه اس
تحریم هم‌نیس مشکل هم‌نداره
ما ۸۵ میلیون جنعیت داریم با صادرات روزی ۱ میلیون بشکه نفت.اونم با هزاران تحریم
حالا خودت حساب کن چرا وضع اعراب عربستان قطر و کویت خوبه و ما اینجوریم
ما فقط مصرف کننده هستیم گاز هم نداریم دوبرابر چیزی که به ترکیه و عراق صادر میکنیم از ترکمنستان واسه استانهای شمالی وارد میکنیم
یکم سوادتونو بالا ببرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
اگه مردی و دزد و غارتگر نیستی و به حرفات اعتقاد داری شماره ملی، نام و نام خانواده و همراهت را توی همین سایت بگذار تا تحقیق کنیم مردی یا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
در جواب : ۱۸
برادر عزیز
فک کنم شماهم جزء مفت خورا هستی که حرف منطقی بهت زور داره
کجای حرفم غیر منطقی بود؟شما دوس داری صبح تا شب کار کنی پولتو بدی من؟
قطعا نه
پس نباید دوس داشته باشی صبح تا شب بخوابی و پول مفت بگیری
کار کن.برادر کار کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
آبدارچی از من که دارای مدرک فوق لیسانس هستم داره بیشتر میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
حقوق بازنشستگی هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
اقایون مسیولین محترم چرا فقط گیر دادید به حق اولاد . چرا کسی نیست به گوش بالایی ها برسونه که نود درصد بازنشسته ها اولاد تحت تکفل ندارن چون بچه ها بزرگن و یا ازدواج کردن و از کفالت پدر خارج شد بنابراین اضافه کردن حق اولاد هیچ تاثیری برای بازنشسته ها نداره ضمن اینکه بچه ها ازدواج کردن واکپر بچه دارن که بیشتر هزینه هاشون بعهد همین پدر است و نوه ها همینطور بنابر این باید حقوق ثابت اضاف شود که همه ذینفع باشن نه حق اولاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
اونا که دارن چی
بچه هاشون دارن نابود میشن تو حق الناس به گردن میگیری
خیلی هم عالیه حداقل حق فرزندان بازنشسته هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
باشما موافقم افزایش حقوق باید درقبال کارافرادباشد نه زن وفرزند ایل وتبار آن ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
یونان ورشکست شد و از اروپا ۲۶۰ میلیارد یورو وام گرفت و ۳۰ درصد کارمندان رو اخراج کرد و حقوق بازنشستگی رو ۵۰ درصد کاهش داد.چون.
بازرسان اتحادیه اروپا بعد از ۵ ماه بازرسی برای دادن وام به موارد زیر برخوردن
۴۰ هزار پیردختر مجرد یونانی تا اخر عمر از بازنشستگی پدر استفاده میکنن
۵۵ هزار یونانی دوحقوق بازنشستگی میگرفتن
یک بیمارستان متروکه دارای ۴۰ راننده آمبولانس حقوق بگیر و ۱۵ باغبان بود
یک دریاچه خشک شده که ۶۰ سال پیش نابود شده بود هنوزم ۸۰ تا کارمند داشت که حقوق میگرفتن
تعداد معلمان یونان به نسبت جمعیت ۴ برابر موفق ترین سیستم آموزشی جهان یعنی کشور فنلاند بود
۳۰ درصد بازنشسته های یونان با ۲۰ سال بیمه بازنشست شده بودن و قرار بود تا ۳ نسل و ۱۰۰ سال حقوق دریافت کنن
۲۵ درصد مردم یونان در کل عمرشون حتی یک پنی هم‌مالیات نداده بودن
این حکایت چقدر شبیه ایرانه با این تفاوت که اتحادیه اروپایی نیست ایران رو نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
ما به آمریکا و کانا دا و آلمان و فرانسه نگاه می کنیم با گدا ها کاری نداریم.
شما هم بخل و حسد رو از خودت دور کن. فرض کن یه خواهر مریض داری که بعد از مرگ پدرت نیازمند درآمد است. خوب بود دستش رو جلوی تو دراز می کرد و از همسرت حرف و کنایه می شنید و سکته می کرد؟.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
درجواب ۱۶:۲۲
دوست عزیز ما باید یاد بگیریم همگی کار کنیم و فکر آینده باشیم
گذشت اون زمان که یکی کار میکرد ۱۰ نفر میخورد
الان همه باید فکر آینده باشن با بیمه با کار با پس انداز
شما راضی میشین خودتون و زن و بچه تون کار کنن و مالیات بدن من بخوابم خونه حقوق بگیرم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
چرا کسورات حقوق را بعد از سه ماه هنوز پرداخت نکرده اند بازنشسته چه گناهی کرده که باید سه ماه کسورات از حقوقش کسر شده ولی هنوز پرداخت نشده چرا ظلم میکنید پاسخ معوقه و تاخیر وام بانکی و ... را چه کسی پرداخت می کند چرا با آبروی بازنشسته ها بازی میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
خدایا نوسانات قیمتی را با امضاشدن برجامها و پاره شده برجام ها ازسراین ملت کوتاه کن یکی روبه عرش ودیگری به فرش میزند این نبود ثبات اقتصادی هیشکی چیزی نمیخره منتظر برجامند ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
بازم خدا خیرتون بده
از زما نی که بازنشست شدم فکر میکنم وارد یه کابوس مسخره مسخره شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
نی !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
ظاهراً تو این کشور اصلی ترین نیروهای ادارات که نیروی شرکتی هستند فراموش شده اندو برای کسی هم مهم نیست که نیرو های شرکتی هم دارای زن و بچه و حقی در این کشور دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
نیروی شرکتی یعنی بارانت و پارتی بدون ازمون وارد دولت رفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
من بیش از حقوقم، کرایه خانه میدهم!
9500حقوق میگیرم.
10میلیون اجاره خونه میدم!
ضمن اینکه 100میلیون هم رهن داده ام!
با 60سال سن، مسافرکشی میکنم!
کارگری هم میکنم!
نظافت هم میکنم!
قصدناراحتی کسی راندارم، اما...
آیا یک جانباز توان کار دارد؟!
جوانی ام و حتی نوجوانی ام را درجبهه هاگذراندم.
آیا سزاوارجفاهستیم.
و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
پدر جان چه خونه ای گرفتی که ماهی ۱۰ تومن اجاره میدی؟کاخ سعدآباد؟یکم توقعاتتو بیار پایین
شما که ۶۰ ساله نتونستی خونه بخری دوحالت داره یا خوردی خوابیدی و بیخیال بودی یا دنبال خرید کاخ و قصر بودی
بخدا قسم قصد توهین ندارم
ولی تو ایران هر طلبکاری رو میبینی میگه جانبازم.با مدرک صوری و بدن سالم رفتن الکی جانبازی گرفتن و خون مردمو میمکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
چه خبره ۱۰ ملیون اجاره؟
مهاجرت کن شهر کوچیکتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
این اشتباهی است که نه فقط شما بلکه من و هزاران و دهها هزار نفر مرتکب شدند.تقاص اشتباه خودمان را پس می‌دهیم. اگر حقوق من و شما زیر ده میلیون است اما حقوق مسئولان چند ده میلیون تومان است. پس مشکلی نیست. باشد تا دیگران اشتباه نکنند. از ما گذشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
حاجي كجا سكونت داري كه داري...ماهي...10 ميليون اجاره ميدي؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
شما همین الان داری از یک بازنشسته تامین اجتماعی که 5.800 میگیره بیشتر میگیری یکم خجالت هم بکشی بد نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۳:۲۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
صبح تا شب فقط وفقط به فکر کارمندای دولت باشید،کارمند دولت همینکه امنیت شغلی داره ،ساعت ۲ تعطیل میشه،مزایا وامکانات رفاهی بهش میدن ،دیگه چی میخاد، بقیه هم هیچی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۴۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
ببخشید منظور از امنیت چیه دقیقا؟مگه قراره بریم لب مرز تا تو نگی امنیت داره...اگر کارمند باشی اونوقت میفهمی چیزی بهتر از آزادی نیست،ما مجبوریم هر روز تا ساعت ۲ اداره باشیم ،مثل دکترا مثل معلما نیستیم که اکثر اوقات خونه باشیم.اگه کارمند باشی اونوقت متوجه خواهی شد کارای عقب‌مونده ای بیرون از اداره داری که نمیتونی نرخصی بگیری....من کارمند اداره ثبت هستم کل دریافتی من تا ۶ تومن نمیرسه با ابن ححم از کار.انگشت اتهام همیشه به سوی کارمند زحمت‌کش هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
داداش مهران منم قبلا بیکار بودم مثل تو فکر میکردم
اما وقتی با هزار بدبختی و کلی آزمون وچند سال معطلی یه جا شرکتی شدم اونوقت دیدم واقعا پولی که دریافت میکنی نسبت به کاری که داری انجام میدی هیچه
من الان با ۸ سال سابقه ۵۷۰۰ میگیرم
اونم تو حساب کن متاهل باشی
مهمون داشته باشی
فرزند داشته باشی
مستاجر باشی
ماشین نداشته باشی و‌...
الکی زنده ایم بخدا
فقط امیدمون به آینده است
اگه نه اینجوری با مرده فرقی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
فقط میتونم بگم بداد مردم برسید مردم زیر بار گرانی وحقوق کم کمرشون شکسته توروخدا یکم دلتون به رحم بیاد وفقط ادای مسلمان بودن ویدک نکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
خداوند بگذرد من نخواهم گذشت ناعدالتی در حق قشر کارمن ظلم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
ابطال دادنامه 179 دیوان عدالت
Iran (Islamic Republic of)
هادی کنجکاو هادی
۱۲:۵۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
اگر حقوق بازنشستگان را افزایش دهند با این وضعیت عالی است
Iran (Islamic Republic of)
وفادار خاکسار
۱۲:۴۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
با سلام من ۵۵۰۰۰۰۰حقوق میگیرم ۳۵۰۰۰۰۰اجاره خونه میدم ۳ تا پسر مجرد بیکار هم تو خونه دارم به خدا واسه مرگ لحظه شماری میکنم چرا باید این سرنوشت ما بشه.تورو خدا واسه یکبار هم شده دل مارو خوش کنین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
پسراتو بفرس سر کار
پسر که نباید بشینه توو خونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
یعنی چی پسر بیکار اصلا قابل قبول نیست
چون عار میدونند برن بنایی یاد بگیرند مکانیکی یاد بکیرند
کوله کشی گچ کاری
حتما باید با مدرک دانشگاه بشیند خونه بگن کار نیست
نهایتا بازیافت جمع کنند کلی در آمد دارند

مقصر پدر ومادرها هستند که به بچه هاشون مهارت
زندگی کردند رو فقط فقط تو درس خوندن دیدن
وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
توو این گرونی خانما هم دیگه چند شغله ن
چه زشته که پسر بیکار و ول بگرده
بزن از خوته بیرونشون کن برن دنبال کار و بار و بدبختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
پسراتو بنداز از خونه بیرون. یاد بگیرن زندگی کنن! سه تا پسر تن لش که فایده نداره تا ابد بیخ ریشت باشن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
اینایی که این زیر کامنت گذاشتن شغلشون دلالیه و دلالی روزانه رو شغل عزت مندانه میبینن که به بیکاری سه تا جوان تو این شرایط گیر دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
با سلام . من دخترم دانشجوست و با این تورم و اقعاً کمرم شکسته و با این افزایش 10 درصدی شرمنده زن و بچه ام شدم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
فقط تو بوق گذاشتن با حلوا حلوا گفتن کام شیرین نشود .اگر از بیستم ماه فقط ده هزارتومان پول برای هزینه داشته باشی چکار باید ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
با این اوضاع و شرایط بد اقتصادی حقوق زیر ده میلیون تومن برای هر قشری بسیار طاقت فرسات.تو رو خدا دلتون به رحم بیاد یه بازنگری درست و حسابی داشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
اصل دریافتیهاست
که بازنشسته فقط و فقط و فقط حکمشه
اما
شاغلان یکی دو برابر حکم انواع مزایای دیگه میگییرن که اصلا بحساب حکم و حقوق نمی یاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
باسلام اقلام کالاروارزان کنین واقعاخسته شدیم ثانیه به ثانیه گرانترمیشه انگارشهربیکلانترشده به دادمابرسین دیگرتوان خریدنداریم
Iran (Islamic Republic of)
حسین فلاح
۱۱:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
ای خبرنگاران عزیز صدای ما بازنشستگان زیر حد اقل بگیر را هم بگوش مسئولین برسونید صدای مارا هم بگوش نمایندگان برسونید حقوق ما اصلا" حقوق نیست پول تو جیبی است من و امثالهم با 16سال و 4ماه و15روز 3/100/000 تومان چطور با این حقوق زندگی کنیم با داشتن عروس و داماد و نوه و مهمون خریدهای روزمره چگونه زندگی کنیم ای عزیزان از همه بازنشستگان دفاع میشه بجز زیر حداقل بگیرها شما حداقل حرف مارا بگوش نمایندگان برسونید که از ما دفاع کنند ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
صدا هم برسه امیدوارم داد رسی باشه چون وقتی کسی بازنشسته ها کشوری با 10 درصد افزایش حقوق در نظر می گیره با این اوضاع گرونی هزینه های درمان ما که خدمات درمانی هستیم واقعاکسی به فکر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام همه این اشخاص که برای افزایش حقوق نظر میدهند لیاقت مدیریت کلان جامعه رو ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ب.کاشانی
۱۱:۴۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
اگربرنامه وبودجه راست میگه،سه سال پیش شش ماه مابه التفاوت به بازنشستگان کشوری بدهکاراست شرط گذاشته به تامین اعتبارپرداخت میشود.ترابه خداوعده الکی ندین.ویکم دولت سعی کنه جبران مافات کنه.به والله دارندبااعتقادات مردم بازی خطرناکی میشه.بهتراست به خودمون بیاییم.همه چیزداره روزبروز گرون میشه ولی افسوس باحرف کاردرست نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
به جای این همه هیاهو تبلیغاتی قانون بازنشستگی که از اول انقلاب تا الان اصلاح نشده رادرست کنند قانون بازنشتگی ۳۰ با شرایط سنی ۵۰ سال مربوط به قبل از انقلاب است خواهشمندیم نمایندگان مجلس را از خواب بیدار کنید که قانون بازنشتگی باید بعداز این همه سال باید اصلاح شود نماینده مجلس دولت بیدارشوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
الان که پای کارکنان دولت پیش اومده یک ماهه باید تصمیم گرفته بشه و بازنشستگان تامین اجتماعی شش ماه را بلاتکلیفند تا ببینند دولت چه گلی به سرشون میزنه، آخه کارکنان از اهرم اعتصاب برخوردارند ولی دست بازنشستگان از این حربه کوتاه است.
لعنت به این سیاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
چی بگم ،بعضی انشاءالله بازنشسته که شدند ،خودشون دچار همین تصمیم سوء بشن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۱۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
مسخره ترازقانون تامین اشتباهی(اجتماعی) مگه بیادحق عائله مندی به کسی تعلق میگیرد که فرزندداشته باشدکسانی که ازدواج کردن وهنوزصاحب فرزندنشده اندباتوجه به قانون جوانی جمعیت آیاعادلانه است؟ کارکنان به قول آقایان انجام کارمستقیم شاغل درادارات آیا کارمندهستندیاکارگر؟
متاسفاه باتوجه به اینکه جمعیت کمتری ازکارکنان شاغل درادارات نیروهای انجام کارمستقیم هستندهیچکس به فریادآنها نمی رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
مسئولین حواسشون به حق بیمه ای که بازنشستگان پرداخت کردند باشه خوشحال می شیم کسانی که فقط۱۰_۲۰ سال حق بیمه دریافت کردند مثلا۱۰ میلیون حقوق بگیرن ولی باید برای کسانی هم که زحمت بیشتری کشیدند و۳۰_۴۰ سال حق بیمه پرداخت کردند تمهیدات بهتری بیاندیشند
Iran (Islamic Republic of)
سش
۱۱:۱۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
بیاید ببینید حقوق کارمندان بانک ملی که چقدر نسبت به بانکها ی دیگر پایین هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
شما که حقوق ات پایینه مثل ما اما پولش توجیب کسانی میره که حقوق های عجیبی دارند دادرسی نیست
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
عادلانه اینه که حقوق کارمند متخصص با تحصیلات ارشد و دکترا با حقوق کارگران با تحصیلات دیپلم یا کمتر چندان تفاوتی نمیکنه
این کجاش عدالته؟؟؟
کسی که عمر و زندگیشو پای علم و خدمت به مملکت گذاشته نهایتا با کارکر برابری میکنه شرایط زندگیش
Netherlands
رضا
۱۲:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
الان اکثر کارگرها مدرک ارشد و دکتری هم دارن اما کار دولتی مثل شما ها که پارتی و رانت داشتید گیر نیاوردن بعدش خیلی از کارمندان زمانی که استخدام شدن دیپلم بودن اما ناگهان دانشگاه ها بدون کنکور وشدن و صندلیها هم خالی و کیلویی مدرک بیرون دادن و ناگهان همه کارمندان برای ما دکتر مهندس شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
متاسفانه درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
بله. حقوق کارگر را نزدیک شش میلیون دیده اند که البته دستشون درد نکنه. باید افزایش بدهند در این شرایط تورم.
اما بنده هم‌پزشک متخصص باز نشسته ام. دریافتی من )که فقط مقداری برای بیمه درمانی از آن کسر می‌شود و هیچ وام و قسط و کسورات نیست ، زیر ده میلیون تومان است !!! با سی و یک سال خدمت که هفت سال آن در سخت ترین مناطق محروم کشور بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
باید سریعتر حکم افزایشا رو بزنن همین
تا نزنن تکلیف روشن نمیشه
حالا گفتن شهریور
تا ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
نیروهای خدمات آموزش وپرورش هنوز هم معلوم نیست کارگر هستن یا کارمند ،حقوق خیلی پایینی میگیرند و همیشه هستند ولی اصلا هیچ توجهی نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
بازنشستگان آموزش وپرورش اصلا نمی دونم چطور زندگی می گذرونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
ناشناس۱۴:۱۸ بازنشسته آموزش و پرورش میشناسم حدود ده میلیون تومن حقوق میگیره ۲ میلیون از حقوقش رو میده برای اجاره خونه یکی از اشخاص نزدیکش در تهران تازه به فکر افزایش پول پیش خانه اش هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
میخواند از پول خود پرداخت بیمه بازنشستگان تامین اجتماعی حقوقشان را طبق قانون افزایش بدن این همه چوب لایه چرخ افزایش میزان تا اون محقق نشه این خیانت به حقوق مابازنشته هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
چرا اینقدراذیت میکنید. خودتونو جای مابیچاره هابزارید. میتونید تحمل کنید. توروبه خداقسم واریز کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
یکبار طعم تلخ پرداخت عادلانه دستمزد ها و مستمری ها را چشیدم به من افاقه نکرد تا این تاریخ دچار حمله عصبی شدم بنابراین دیگر تحمل این همه شوک را ندارم میترسم دچار سکته شوم از طرفی دریافتی مدعیان عادلانه حقوق را هم رویت نکرده‌ام تا ببینم عدالت چقدر برقرار شده است تا خیالم آسوده گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
عادلانه یعنی چی کی میدونه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
من میدونم اما نمیگم !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
یعنی من با مدرک دکتری تخصصی و سی و یک سال خدمت زیر ده میلیون تومان دریافتی ام هست بدون هیچ گونه کسورات و وام و .... اما فلان نماینده مجلس با مدرک لیسانس مکاتبه ایی پیام نور یا فلان مسئول دولتی پنجاه میلیون تومان. این یعنی عدالت. چون آنها دارند به کشور خدمت می‌کنند و ما خیانت کردیم .!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
ده درصد افزایش حقوق به نظرتون چطور می شه با این گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
میخان بیشترش کنن
شهریور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
خدایی یه کاری بکنید زندگی خیلی سخت شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
فکرکنم قشر بازنشسته آخرین گروه که بررسی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
تو روخدا یه فکری به حال معلمان بازنشته بکنید، مابازنشته شدیم، پنج تومان ماهانه حقوق داریم، با سه تا دانشجو خدا وکیلی حقوق به دهم برج هم نمی‌رسه ،خدایا خودت کمک کن، الله همه عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
انشالله که صحت داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
تواین مملکت حقوق های نجومی عجیب نیست حقوق کم عجیبه احتمالا این بنده خدا مستمری بگیر، امیدوارم که خدا صداتون بشنوه
Iran (Islamic Republic of)
باز نشسته
۱۰:۲۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
بغیر از اضافه شدن ۳۸ +۵۱۵ هزار تومان سود پول پنج ماهه هم باید حساب بشه مثل بانک‌ها که دیر پرداخت میکنی سود میگیرن تقریبا شش ماه داره میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
برج شده پنج وهنوزداریدوعده می دهید وهنوز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
اخه ما که بازنشسته وزن هستیم اصلا حق اولاد و عائله نداریم بعد بازنشستگان مرد هم که کمتر اولاد زیر ۱۸ سال دارن این چه کلاهی هست که سر مردم میزارین که حق اولاد و همسر رو اضافه میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام : با وجود تورم بیش از 60 درصد و گرانی های روزانه ، هفتگی و ماهانه در یک سال و رسیدن ارز به 32 هزارتومان و افزایش سرسام آور قیمت و اجاره مسکن،لوازم خانگی و اقلام خوراکی ، اینک حقوق همه رده های کارمندان دولت10 درصد افزایش یافته چقدر سفره این قشر را کوچک و کوچکتر کرده است این درحالی است که براساس قانون مدیریت کشوری افزایش حقوق کارکنان دولت باید براساس نرخ تورم باشد. قرار بر این بود آنهائی که حقوق کمتری دارند افزایش بیشتری اعمال شود که این مسئله را هم مجلس انقلابی رد کرده است واز5 میلیون تابالای 50میلیون حقوق بگیر همه افزایش حقوق یکسانی داشته اند.چقدر مجلس انقلابی و عدالت خواه است؟؟؟!!! متاسفانه هیچ صنفی هم از این کارکنان دولت دفاعی نمی کند. زیرا کارکنان ارشد که غالبا مدیران هستند با وجود دریافتی های بالابرای خود حاشیه امن درست کرده اند –در کشوری که طی سه سال دلار بیش از800 درصد رشدداشته و از 3700تومان به 30000هزار تومان در نوسان است و به تبع آن سیل لجام گسیخته افزایش قیمت هاراروزانه ،ماهانه و سالانه را در همه اجناس شاهد هستیم در کشوری که تورم واقعی بیش از 200درصدی است .دولت یک بار درسال حقوق کارمندان را بر خلاف نص صریح قانون بسیار پائین تر از نرخ تورم یعنی ده درصد افزایش داد .این کار در کجای قاموس عدالت اسلامی جای می گیرد؟ و این در حالی است که حقوق کار کنان دادگستری بسیار افزایش یافته است فاین تذهبون؟قرار بود حقوق سایر کارکنان دولت بخاطر جراحی اقتصادی و تورم بالا دوباره افزایش پیدا کند این قضیه به کجا رسید؟
سواره را چه غمی به پیاده است - بیا قدمی نه که این کاررا چه چاره است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
والا کف ش ۵م هم نشد
بنده مستمری بگیر کشوری لشکری حقوق از ۳و ۳۰۰ شد ۴و ۳۰۰

حالا ببینیم درستش میکنن یا نه طبق قول و وعده هاشون

فقط بگین سریعتر حکم افزایشا رو بزنن تا تکلیف روشن بشه زودتر
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۹:۴۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
به داد کارمندان برسید با این حقوق نمیشه شکم زن و بچه رو سیر کرد . عدالت عدالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
والا تمام این سایت‌ها هر روز یه خبری در مورد افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان میزنن ولی تاکنون ما که هیچ اتفاقی ندیدیم بیفته هر روز بدتر از دیروز گرونی تورم بیکاری سفره خالی حتی سطل آشغال هم خالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
برجام داره توافق میشه آخراشه همه چی ارزون میشه برو قیمت دلار و طلا رو ببین همینجور داره میاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
زندگی حقوق بگیران ازدوره احمدی نژادبه بعدنابود شد حقوق بالای صد میلیون هم جوابگوی هزینه های سرسام آورنیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
شما نگاه کن کدوم شغل ها ومسولین حقوق های عجیبی دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
مثلا حقوق بازنشسته تامین اجتماعی کمی بالا بردید اما دید عادلانه نیست مردم عادی نزدیک به دولتیها و لشکریها حقوق بگیرن دوباره دو برابر کردید تا حداقل بگیرها همیشه سطح پایین جامعه باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
همه رو میخان شهریور درست کنن نگران نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
اینها همش حرف شاغلان به خاطر انواع مزایا از بازنشسته
بیشتر حقوق می گیرند
ودر کشور اصلا نظام پرداخت هماهنگ حقوق نداریم
دولت هم به همراه مجلس همش شعار افزایش حقوق
می دهد الان 6 ماه به بهانه های مختلف جلو افزایش
حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را گرفته در حالی که
این صندوق مستقل از دولت است وکلی طلب از دولت
دارد ودولت بدهی خود به تامین اجتماعی را پرداخت نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۰۹:۲۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
حقوق های زیر 10میلیون باید اصلاح شود بیشتر کارکنان دولت بین 7و8 میلیون حقوق می گیرند که واقعا کمرشان شکسته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
ما که 6 میگیریم .7 و 8 کجا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
حقوق کارگر بیشتر شده یعنی اختلاف حقوق ناچیز البته این عزیزان هم حق دارند چون سال ها اجحاف شده اما بعضی شغل ها مثل پزشکی یا برخی رده های شغلی حقوق های عجیبی دارند وتنها بخش کارمندی وبازنشسته ها اصلا به حساب نمی آیند جای تعجب رئیس جمهور ما که خود روزی به عنوان قضاوت کننده بود چرا در مورد این تفاوت حقوق ها کاری نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
حالا حالاها باید تاوان دولت روحانی را بدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام .بلاخره امسال برای کارمندان دولت افزایش حقوق خواهد بود یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
برای همه میخان زیاد کنن ولی گمونم حقوق زیر ۱۰ ملیون میخان زیاد کنن
بالای ۱۰ م ۱۰ درصد دادن دیگه فک نکنم زیاد کنن
این افزایشا احتمالا برای حقوقای زیر ۱۰ م هست
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۹:۰۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
در قانون پیشنهاد شده یعنی چه؟
در قانون پیشنهاد نمیشود بلکه اجرای آن الزامی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
ده درصد اضافه شد ده درصد رو بیمه و مالیات بردند کمرمون برید زیر بار فشار اقتصادی .خوبه هنوز مدارس باز نشدن وگرنه اونم مییشد قوز بالا قوز