خاندوزی خواستار اعمال فوق العاده ویژه برای کارکنانش شد

وزارت اقتصاد درباره درخواست وزیر اقتصاد برای افزایش حقوق کارکنان این وزارتخانه توضیح داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نامه ای با مضمون درخواست افزایش حقوق و مزایای کارکنان وزارت اقتصاد و دارایی با امضای احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در فضای مجازی دست به دست می شود.

در این نامه به نقش ویژه وزارت اقتصاد و امور دارایی در فرماندهی اقتصادی و مالی کشور به ویژه در شرایط اقتصادی فعلی برای گذر از تحریم‌ها اشاره شده و وزیر اقتصاد به پایین بودن رتبه بندی و احکام ریالی کارکنان وزارت امور اقتصادی و دارایی در مقایسه با سایر دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره و پیشنهاد افزایش برخی ردیف‌های احکام حقوق کارکنان آن وزارت خانه را مطرح کرده است.
 
پیشنهادهای وزیر اقتصاد عبارت است از:
 
۱_ افزایش فوق العاده ویژه موضوع بند (۱۰) ماده ۶۸ قانون خدمات مدیریت کشوری تا سقف تعیین شده (۵۰ درصد) برای مشاغل مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی شامل ستاد و واحد‌های تابعه آن.
 
۲_ تسری برقراری فوق العاده خاص به مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی شامل ستاد و واحد‌های تابعه و وابسته آن مشابه برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دیگر (سازمان پزشکی قانونی، سازمان انتقال خون و …).

افزایش حقوق ها در مسیر شفاف شدن از بخش تاریک به بخش روشن پرداخت هاست!

علی اکبر دلوریان زاده رئیس مرکز نوسازی اداری و توسعه سرمایه انسانی وزارت اقتصاد گفت: بر اساس بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، پرداخت فوق‌العاده ویژه در موارد خاص تا سقف ۵۰ درصد حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر در نظر گرفته می‌شود.
 
او ادامه داد: با توجه به اینکه در سنوات گذشته و حسب بخشنامه‌های ابلاغی برقراری این فوق العاده تا میزان ۳۵ درصد ابلاغ شده بود و از سویی عوامل خاص ذکر شده در مبانی قانونی برقراری این امر (از جمله تأثیر فعالیت اقتصادی در درآمد ملی، انجام فعالیت‌های تخصصی ستادی و تحقیقاتی و …) دقیقاً منطبق با مأموریت‌ها و وظایف این وزارتخانه بوده است.
 
دلوریان گفت: این اقدام را باید در مسیر شفاف شدن از بخش تاریک به بخش روشن پرداخت ها ستود، اما متأسفانه فهم غلطی از آن شکل گرفت. این درخواست اصلاً به معنای افزایش پرداختی کارکنان این وزارت تا سقف ۵۰ درصد نخواهد بود بلکه با تأثیر بر یکی از فوق العاده ها (بند ۱۰ ماده ۶۸) صرفاً موجب ترمیم و جابجایی از محل صرفه جویی یا منابع اختصاصی در حدود ۱۰ درصد حقوق حکمی بخشی از کارکنان خواهد شد.

 این درخواست هم اکنون به سازمان اداری و استخدامی کشور ارسال شده و باید در شورای حقوق و دستمزد مورد بحث و بررسی قرار گیرد. در صورت تصویب این درخواست، منابع آن از محل صرفه جویی داخلی تأمین و پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۳ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
وقتی جناب خاندوزی بدون یک روز تجربه در بخش اجرایی حتی در حد اداره یک دهداری و یا یک روز سابقه در بخش خصوصی در حد اداره یک نانوایی ، یک شبه و به شکل خارق العاده ای حدود کسال قبل به نمایندگی مجلس و پس از یکسال به وزارت اقتصاد و سکان داری اقتصاد کشور می رسه همه باید به درگاه خدا دعا کنیم چون فقط اون می تونه نجاتمون بده !! این جور توضیحات هم دیگه بیش از حد تکراری شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
جناب اون زمانی که کارگر 2 و خرده حقوق میگرف و کارمند وزارت دیگه 3.5 حقوق کارمند تازه استخدامی شما 8 تومن بود . خجالت بکشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
چه کسی به فکر کارگره حقوقمون چنده چقدر دارید به ما خیانت میکنید 5 ماه گوشت نخریدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
حقوق کارگر بخش خصوصی چقدره واقعا خجالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
کارمندان همه زیر بار بی ارزشی پول ملی له شدند.قدرت خرید سال۵۷ را به کارمنذان بدهید.این درخواست زیادی نیست.قدرت خرید ۴۳ سال پیش را می خواهند تا شرمنده زن و بچه خود نباشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
اگه وزیر خوبی هستی به فساد کارکنان گمرک و مالیات برس افتضاحه مخصوصا اداره مالیات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
کافیه حقوق ۵ میلیونی معلم بشه ۵۵۰۰ مردم عادی هم گلو خودشون پاره میکنن مجلس هم یک ساله میگه میخواییم اضافه کنیم کم مونده شورای امنیت هم تشکیل جلسه بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
پس حقوق وزارت کشوریها چی میشه من خیلی دوست دارم انتقالی بگیرم برم یه دستگاه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
کارمندان اداره پست بیچاره تر از همه کارمندان -
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
افزایش حقوق فقط برای معلمین باعث افزایش تورم میشه. ولی یک ماه بعد ببین حقوق کارمندان وزارت اقتصاد اضافه شده یا نه.جوری محرمانه و دزدکی حقوقشون اضافه میشه حتی خود کارمندان نفهمند از کجا اومده.فقط میرسه به معلم بی اعتبار،صدا و سیما و شبکه های اجتماعی و مجلس و دولت و سپاه ونیروی زمینی و نیروی هوایی و وزارت امور خارجه و سازمان عفو بین الملل و سازمان حقوق بشر را در جریان این افزایش قرار میدن و دست آخر هم میگن بار مالی داره و فقط آبروی معلمه که مثل آب خوردن میریزه رو زمین.چون در آموزش و پرورش چیزی برای دزدی و اختلاس و رانت معلم نیست مثل بانک و نفت و رشوه گرفتن قاضی.اما متاسفانه مسئولین امر ساده لوح تر از این هستن که بفهمن معلم میتواند آینده یک کشور را بدزدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
وزیر محترم جهاد کشاورزی
با سلام و احترام
لطفا لطفا شما هم حق کارمندانتان را بگیرید
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
آقا خواهشاً حقوق های زیر 5 میلیون رو هم ببرید بالا. آخه این حقوقی است که به ما می دهید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
کارمند استخدام میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
واقعا دریافتیشون در مقایسه با مالیاتی و گمرکی خیلی پایین به نظرم حق دارند ادارات امور اقتصاد و دارایی فوق‌العاده خاص دریافت کننده ولی دستگاههای تابعه مالیاتی و گمرکی نه
Iran (Islamic Republic of)
احمد فرهنگ نیا
۱۵:۰۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
خوب کاملا مشخص است این فرد توان مدیریت کارمندانش را ندارد. همه سازمانها خواستار سهم بیشتر از بودجه اند. درد قشر ضعیف له شدن زیر تورم ناشی از افزایش حقوق میلیونها مدیر و کارمند است.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۰:۴۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
سلام
قشر ضعیف، امکان داره کارمند و یا مدیر هم باشند. نمیدونم تعریف شما از قشر ضعیف چیه؟ اما اگر واقعا حقوق کارمندان این مجموعه نسبت به سایر وزارتخانه ها کمتر است، باید اصلاح شود. زیرا رفع نیاز یکی از راه های جلوگیری از فساد در این مجموعه هاست. اگر وزارت اقتصاد با افزایش حقوق بتواند مشکلات اقتصادی مردم را حل کند، هیچ اشکالی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۴:۴۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
با سلام و خسته نباشید به شما عزیزان و کارکنان بخش باشگاه خبرنگاران جوان
لطفا صدای مردم رو به گوش مسئولین مربوطه برسونید،که واقعا دیگه دارند بعضی از افراد عزم جدی برای اذیت کردن مردم و کلاهبرداری از مردم گرفتن.
با شماره های گوناگون تماس گرفته و ادعای برنده شدن خودرو برای شخص رو میکنند و...که برای کاراهای سندی باید پولی شخص بپردازم.
لطفا به مسئولین مربوطه این موضوع رو برسونید که حتی پلیس 110 هم پاسخگو نیست و از زیر مسئولیت شانه خالی میکنه در حالیکه اگر خود شخص اقدامی انجام بده متهم و مجرم شناخته میشه!
از پلیس فتا و غیره کشور بعیده که ببینند چندین سال در این حوزه و در سراسر نقاط کشور کلاهبرداری صورت میگیره و هیچ اقدامی نمیکنند در حالیکه با کمترین جستجو متوجه میشیم در سراسر کشور شکایاتی برای این موارد و هیچ اقدامی صورت نمیگیره درحالیکه هم اکنون این کلاهبرداری ها در کشور در جریانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
رتبه بندی به نام معلمان به کام سایرکارمندان دولت. اگر دولت بخواهد پانصد هزار توامان حقوق معلمان را افزایش دهد وظیفه خود می داند که هزاران بار از طریق انواع رسانه ها اعلام کند سپس صدها بار بامجلس به مشورت بپردازند و هر کدام از نمایندگان مجلس هم صدها بار اعلام کنند که قرار است چندرغاز حقوق معلمان افزایش یابد. آن وقت حقوق سایر کارمندان دولت با یک نامه بدون هیچ گونه هیاهویی افزایش می یابد.
Iran (Islamic Republic of)
رخسار
۱۹:۱۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
یه معلم فوقش ۴ روز از ساعت ۷.۵ تا ۱۲.۵ میره سر کلاس، خوب از وقت آزاد زیادتون به نحو احسن استفاده کنید و درآمد کسب کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
همه دنبال چاپیدن دولتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
تحلیل کردن هم بلد نیستین، همین اجرای برقراری تسری خاص یعنی افزایش سه برابری حقوق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
مردمومن انقلابی، وزیر مستضعفان، چرا کارمندان سازمان آموزش فنی وحرفه ای رو فراموش کردی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
حقوق بگیر دولت نیستم اما این وضعیت پرداخت حقوق اینها را میبینم متوجه نمیشوم چرا این دولتی ها خصوصا سازمان برنامه و بودجه سرشان را کردند زیر برف ، بااین وضع کاهش ارزش ریال و تورم مگر کسی میتواند با این مبالغ پرداختی زندگی کند بالاخره یک کارمند یا حقوق بگیر دولتی باید با این حقوق دریافتی زندگی خودش و خانواده اش را اداره کند و اگر این حقوق کفاف زندگی آبرومند و مناسب را بدهد مطمئنا آمار تخلفات و جرایم مالی کارکنان دولت بسیار کاهش خواهد یافت اینها بایستی تناسب بین حقوق پرداختی با تورم و ارزش کالا را در نظر بگیرند و مراعات کنند همه جای دنیا همینگونه است عدم توجه به این قضیه ظلم در حق کارکنان دولت و حقوق بگیران هست حتی اگر به حقوقهای 50 و 60 سال قبل در ایران توجه کنند ببینند مثلا در آن زمان با 5000 هزار تومان وجه نقد چقدر میشد طلا خرید همانرا با قیمت روز طلا معادل سازی کنند نرخ بقیه کالاهای اساسی درمیاید و حقوق پرداختی را با آن اصلاح کنند و مردم را از این گرفتاری نجات بدهند زیرا نسبت ارزش کالاها که از بین نرفته بلکه این ارزش ریال هست که کاهش یافته و قدرت خرید ندارد با این نسبت گیری نرخ واقعی حقوق مشخص میشود خود این مدیران رده بالا هم متوجه بی ارزش بودن حقوق ها هستند و فهمیده اند امکان اداره زندگی معمولی را ندارند که به اصطلاح دنبال نجومی بگیری هستند اما همین نجومی در واقع همان حقوق واقعی و عادله هست که باید به همه بدهند نه عده ای مدیر خاص ، حقوق پدرم در سال 57 حدود 5500 تومان ماهیانه دریافت میکردند در همان زمان هر عدد سکه کامل طلا 420 تومان بود یعنی پدرم ماهیانه حدود 12 عدد سکه طلا میتوانست با حقوقش خریداری کند خوب امروز 12 عدد سکه طلا حدود 140 میلیون تومان میشود این عدد در واقع ارزش واقعی همان حقوق 5000 تومانی سال 57 به یک کارمند هست بالاخره بعقیده من با این شیوه پرداخت فقط ظلم در حق کارکنان دولت میکنند و به تبع آن کل جامعه و نباید دولت و جامعه را با فقر و نداری بدبختی اداره کرد ما یک کشور ثروتمندیم امیدوارم مدیران سازمان برنامه و بودجه این چیزها را متوجه بشوند و بنفع مردم جامعه حقوقها را اصلاح کنند و فاصله بین حداقل و حداکثر حقوق بیش از 30 - 40 درصد نباشد .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
خاندوزی دزد فرصت طلب
آخرین اخبار