نظارت ۲۵ اکیپ بر ذبح دام‌های عزاداران سیدالشهداء در زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: ۲۵ اکیپ در زنجان بر ذبح دام‌های نذری عزاداران سیدالشهدا (ع) در روز‌های هشتم، نهم و دهم محرم نظارت خواهند کرد.

حاج کاظمی بااشاره به اینکه بیشترین آمار نذری دام در شهر زنجان بعداز ظهر هشتم ماه محرم انجام می‌شود، گفت: شهر زنجان بعد از منا دومین قربانگاه جهان است.

او افزود: از مجموع ۲۵ اکیپ دامپزشکی در استان زنجان، ۱۴ اکیپ سیار و ۱۱ اکیپ دیگر نیز به صورت ثابت به سوگواران اباعبدالله الحسین (ع) خدمات ویژه ارائه خواهند کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: اکیپ‌های ثابت و سیار شامل ۱۹ بازرس بهداشت، ۴ ناظر شرعی و ۹ دامپزشک از هشت صبح امروز بر ذبح دام‌های نذری در استان نظارت بهداشتی و شرعی می کنند.

حاج کاظمی ادامه داد: عزادارانی که قصد قربانی کردن دام در جلوی دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری را دارند آن را در ایستگاه‌هایی که به این منظور در نظر گرفته شده است، انجام دهند.

او بااشاره به اینکه ناظران شرعی و بهداشتی در این مکان‌ها نیز مستقر هستند، گفت: تمهیداتی برای جلوگیری از جاری شدن خون در زیر پای عزاداران حسینی اندیشیده شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: عزادارانی که خواهان قربانی کردن دام در دسته‌های عزاداری این استان هستند می‌توانند با شماره ۱۵۱۲ دامپزشکی در همه شهرستان‌ها تماس بگیرند تا اکیپ‌های سیار برای ارائه خدمات به محل اعزام شوند.

حاج کاظمی افزود: شهروندان می‌توانند علاوه بر سامانه ۱۵۱۲ برای هماهنگی جهت ذبح دام نذری با شماره تلفن‌های ۲-۳۳۷۷۲۴۰۱ اداره کل دامپزشکی استان زنجان، شماره ۳۵۲۲۳۳۴۲ دامپزشکی ابهر، ۳۴۲۲۲۰۴۷ خدابنده، ۳۵۵۲۹۰۹۱ خرمدره، ۳۵۸۲۳۲۶۵ سلطانیه، دامپزشکی ایجرود ۳۶۷۲۲۳۰۷، و طارم ۳۲۸۲۴۴۰۹، شماره ۳۶۲۲۲۴۳۷ با دامپزشکی ماهنشان تماس برقرار کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.