زنجانی‌ها مراقب بیماری تب کریمه کنگو باشند

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: شهروندان زنجانی گوشت مورد نیاز خود را از واحدهای تحت‌ نظر دامپزشکی خریداری کنند.

حاج‌کاظمی با اشاره به فصل گرما و فعال شدن کنه‌ها، درباره احتمال بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هشدار داد و گفت: تاکنون موردی در این زمینه در استان مشاهده و یا گزارش نشده است.

او افزود: اقداماتی که در سطح دامداری‌ها و کشتارگاه‌های استان صورت گرفته، در این امر تاثیر قابل توجهی داشته، البته این باعث نمی‌شود که مردم هشدارها را جدی نگیرند و این‌طور برداشت کنند که احتمال خطر کاملاً رفع شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان  ادامه داد: اکیپ‌های رصد و پایش در مناطق مختلف زنجان فعال بوده و نسبت به احتمال شیوع این بیماری اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

حاج کاظمی افزود: این ویروس به واسطه کنه به گاو، گوسفند و بز منتقل شده و می‌تواند از طریق گوشت آلوده به انسان منتقل شود.

او با بیان اینکه مهم‌ترین راه پیشگیری از این بیماری، نگه‌داری لاشه دام به مدت ۲۴ ساعت در سردخانه می باشد گفت: با این کار PH گوشت پایین آمده و ویروس این بیماری به دلیل حساس بودن به PH اسیدی از بین می‌رود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان ادامه داد:ویروس بیماری تب کریمه کنگو بین انسان و دام مشترک است و برای مقابله با شیوع به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارد.

حاج کاظمی گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که شهروندان باید رعایت کنند این است که گوشت مورد نیاز خود را از واحدهای تحت‌ نظر دامپزشکی خریداری کرده و یا از گوشت‌های بسته‌بندی شده هویت‌دار استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.