آقامحمدی:

نمایشنامه‌های ارسالی به جشنواره طلوع بازخوانی می‌شوند

دبیر جشنواره تئاتر منطقه‌ای افراد دارای معلولیت گفت:نزدیک به۹۰نمایشنامه ازآثار هنرمندان به دبیرخانه رسیده است وآثار رسیده درمرحله بازخوانی است.

آقامحمدی با اشاره به اینکه مهدی نصیری، کامران شهلایی و نادر برهانی مرند به عنوان هیئت داوران انتخاب متن‌های نمایشی مرحله بازخوانی جشنواره تئاترافراد دارای معلولیت طلوع معرفی شدند، گفت: در انتخاب تیم داوری تلاش شده که از کارشناسان هنر نمایش که آگاه به مقوله توانبخشی و آشنا با طیف‌های معلولیت هستند، بهره گرفته شود.

او افزود: این جشنواره با توجه به اهداف تربیتی و آموزشی هنر نمایش و نقش مؤثر و ارزشمند آن در توانمندسازی افراد معلول و کارکرد اجتماعی آن بویژه در ارتقاء سطح آگاهی عمومی با تأکید بر تغییر نگرش جامعه، پیشگیری از گسترش فرهنگ ناتوانی و ایجاد ارتباطی هماهنگ، تأثیرگذار، متقابل و پویا، بدور از تفاوت‌ها و محدودیت‌های فیزیکی و بیانی و برگرفته از اندیشه‌های متکی بر باوری مشترک و یافتن زبانی مشترک، طراحی و برنامه ریزی شده است.

دبیر جشنواره تئاتر منطقه‌ای افراد دارای معلولیت، ادامه داد: در این جشنواره گروه‌های نمایشی افراد دارای معلولیت از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و قزوین و به میزبانی زنجان از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ آبان ماه در بخش‌های صحنه ای، خیابانی و محیطی، کودک و نوجوان، نمایشنامه نویسی، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی به رقابت خواهند پرداخت.

آقامحمدی گفت: در داوری نمایش‌های جشنواره به نوع معلولیت گروه‌های نمایشی توجه خواهد شد و در بخش بازیگری هر گروه از معلولیت (اختلالات بینایی، شنوایی، ذهنی، اتیسم، جسمی حرکتی، بیماران روان و سالمندان) و همچنین بازیگران غیرمعلول (همراه) به صورت جداگانه بررسی و داوری خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.