پارسال صورت گرفت

تشکیل ۳۳ پرونده قاچاق کالا و ارز در خراسان جنوبی

پارسال از سوی گمرکات خراسان جنوبی ۳۳ پرونده قاچاق کالا و ارز تشکیل شده است.

ظفرنیا معاون امور گمرکی اداره کل گمرکات خراسان جنوبی گفت: پارسال ۳۳ پرونده قاچاق کالا در استان تشکیل شده است که عمده آن‌ها در حوزه قاچاق سوخت بوده است.

او افزود: وزن کالا‌های مکشوفه یک میلیون و ۶۹۱ هزار تُن بوده است و از مواد کشف شده می‌توان به روغن جامد، شیر خشک و لوازم یدکی مستعمل اشاره کرد.

ظفرنیا بیان کرد: بیشتر این پرونده‌ها در مرز ماهیرود تشکیل شده است و ارزش گذاری کالا‌های مکشوفه بر عهده گمرکات است و بخشی از کالا‌ها نیز از سوی نیرو‌های نظامی ارزش گذاری می‌شوند.

معاون امور گمرکی اداره کل گمرکات خراسان جنوبی اظهار کرد: در پرواز‌های خارجی نیز گمرک حضور دارد و در ۴ پرواز حج تمتع امسال که از فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند انجام شد، همکاران گمرکی ما حضور داشتند.

او گفت: هم اکنون گمرک ماهیرود در سطح مدیریت فعال است و در یزدان نیز یکی از همکاران مستقر است و در صورت بازگشایی سایر مرزها، گمرک استان آمادگی دارد تا نسبت به استقرار گمرک اقدام کند.

ظفرنیا تصریح کرد: دستگاه ایکس ری در دستگاه ماهیرود در حال نصب است و تا یک الی ۲ ماه آینده راه اندازی خواهد شد و کامیون‌ها در آن بررسی می‌شوند.

معاون امور گمرکی اداره کل گمرکات خراسان جنوبی بر لزوم هم افزایی و همگرایی دستگاه‌های متولی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار