نماینده عراقی: همه گزینه‌ها برای پاسخ به حملات ترکیه روی میز است

نماینده ائتلاف چارچوب هماهنگی در پارلمان عراق خواستار واکنش به حملات ترکیه به مناطق شمال این کشور شد.

احمد الاسدی از نمایندگان چارچوب هماهنگی در پارلمان عراق در واکنش به حملات ترکیه به مناطق شمال این کشور گفت: همه گزینه‌ها برای مقابله و بازدارندگی این حملات بر روی میز است.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، احمد الاسدی در کنفرانس خبری گفت: چارچوب هماهنگی از دولت ترکیه می‌خواهد خساراتی را که در طول این مدت از تجاوز به حاکمیت عراق وارده کرده است، جبران کند.

الاسدی از دولت عراق خواست برای بازدارندگی حملات وتجاوزات ترکیه به خاک این کشور به نهاد‌های بین المللی و عربی مراجعه کند.

وی گفت چارچوب هماهنگی تلاش خواهد کرد تا همه خواسته‌ها و گزینه‌های مردمی برای مقابله با تجاوزات ترکیه را به مصوبات پارلمانی الزام آور تبدیل کند.

این نماینده پارلمان در ادامه گفت: از دولت (مصطفی الکاظمی نخست وزیر) می‌خواهیم که از عراق و مرز‌های آن بر ضد حملات و تجاوزگری‌های ترکیه دفاع کند و در برابر هر گونه تجاوزی که حاکمیت و مرز‌های کشور را تهدید می‌کند، سکوت اختیار نکند.

احمد الاسدی خاطر نشان کرد چارچوب هماهنگی از نزدیک و با نگرانی شدید تجاوز آشکار ترکیه به استان دهوک در منطقه کردستان عراق را که به شهادت و زخمی شدن جمعی از افراد بیگناه وغیر نظامی منجر شد، دنبال و هر گونه تجاوز آشکار ترکیه به خاک و حاکمیت عراق را به شدت محکوم می‌کند.

شایان ذکر است که بامداد روز چهارشنبه گذشته، جنگنده‌های ترکیه استراحتگاه برخ در استان دهوک را هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن ۹ نفر و زخمی شدن ۲۳ نفر از غیرنظامیان شدند.

پس از این حمله وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «علی رضا کنای» سفیر ترکیه در بغداد را درپی حمله وحشیانه و جنایتکارانه علیه یک اقامتگاه گردشگری در روستای «برخ» ناحیه «درکار» در استان «دهوک» از توابع اقلیم کردستان احضار کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۳:۵۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
استاعد. حمله به موقع. اوه علی کیفکم.
Netherlands
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
جیگرشو نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
پایگاه ترکیه در شمال عراق، هدف حملات راکتی قرار گرفت
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۹:۴۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
ترکیه جنایتکار از سال 2011 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت سازمان های بین المللی از داعش و سایر گروه های تروریستی در سوریه و هم عراق حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
همه گروه های تروریستی از سال 2011 تاکنون از طریق مرزهای کشور ترکیه وارد سوریه شده است.
آخرین اخبار