عراق کاردار سفارت خود در آنکارا را فراخواند

در پی حمله ترکیه به اراضی عراق، وزارت خارجه عراق کاردار سفارت بغداد در ترکیه را فراخواند.

به گزارش خبرگزاری عراق (واع)، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این وزارت خانه تصمیم گرفته تا کاردار سفارت عراق در آنکارا را به بغداد فرابخواند. او در ادامه برای اطلاع افکار عمومی تاکید کرد که هیچ توافق امنیتی و نظامی با ترکیه وجود ندارد.

از طرفی دیگر نیز منابع امنیتی عراق از تشدید تدابیر امنیتی در ورودی منطقه سبز در مرکز بغداد و استقرار نیرو‌های ویژه در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در آن منطقه به منظور جلوگیری از هرگونه اعتراض و ایجاد درگیری خبر دادند.

طبق گفته این منابع امنیتی، نیرو‌های ویژه بلوک‌های سیمانی را در مقابل ساختمان سفارت قرار دادند و نیرو‌های ویژه تقویت شده با زره را در نزدیکی سفارت واقع در منطقه مستقر کردند تا از رسیدن معترضان به آن جلوگیری کنند.

پیش از این نیز وزارت امور خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل تجاوزات نیرو‌های ترکیه در شمال این کشور شکایت کرده و خواسته است تا جلسه‌ای اضطراری برای رسیدگی به این مسئله برگزار شود.

شایان ذکر است که بامداد روز چهارشنبه گذشته، جنگنده‌های ترکیه استراحتگاه برخ در استان دهوک را هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن ۹ نفر و زخمی شدن ۲۳ نفر از غیرنظامیان شدند.

پس از این حمله وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «علی رضا کنای» سفیر ترکیه در بغداد را درپی حمله وحشیانه و جنایتکارانه علیه یک اقامتگاه گردشگری در روستای «برخ» ناحیه «درکار» در استان «دهوک» از توابع اقلیم کردستان احضار کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار