مشارکت ۷ میلیارد تومانی مردم خراسان جنوبی در نذورات قربانی

مردم خراسان جنوبی در روز عید قربان بالغ بر ۷ میلیارد تومان کمک نقدی وغیرنقدی به نیازمندان اهداء کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: در روز عید قربان بالغ بر ۷ میلیارد و ۶۷۱ میلیون تومان که از این میزان ۲ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان وجه نقد و ۵ میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان کمک غیرنقدی بود توسط امداد و مراکز نیکوکاری جمع آوری شد.

عرب گفت: در عید قربان هزار و ۸۵۰ راس دام زنده سبک وسنگین (۱۸۱۷ سبک و ۳۳ سنگین) ذبح که ۴۶ هزار و ۳۹۷ کیلوگرم گوشت حاصل از دام‌ها و اهدایی از سوی خیرین بین نیازمندان استان توزیع شد.

او گفت: در روز عید قربان امسال ۳۱۴ پایگاه ثابت و سیار وهمچنین ۷۰ قربانگاه در جوار مصلی‌ها و مکان‌های نماز عید قربان، میادین، معابر اصلی شهر‌ها و روستا‌ها و مراکز نیکوکاری برپا شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ضرورت توجه به سنت الهی قربانی و تلاش در جهت گسترش و ترویج این سنت الهی که ضمن آثار و برکات فراوان معنوی آن در جامعه، طبیعتاً محرومان و نیازمندان نیز از آن بهره مند می شوند.

عرب گفت: به منظور جذب کمک‌های مردمی در عید قربان از ظرفیت مراکز نیکوکاری، شورا‌های زکات روستایی، مساجد، بسیج، فضا‌های مجازی و ظرفیت‌های گروهی خانوادگی و صنفی، اهل سنت، خیرین و موسسات خیریه استفاده شد.

برچسب ها: عید قربان ، گوشت ، قربانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.