یک ماه بدون فوتی کرونایی در آذربایجان‌غربی

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: طی یک ماه گذشته، فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان گزارش نشده است، ولی آمار مبتلایان نگران کننده است.

دکتر علی افشانی  گفت: از ۱۷ خرداد تاکنون، فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان گزارش نشده ، ولی تعداد مبتلایان در روز‌های اخیر افزایش یافته است که امیدواریم این روند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان قطع شود.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی می گوید: آخرین فوتی مربوط به کرونا در آذربایجان‌غربی به روز ۱۷ خرداد برمی‌گردد که امیدواریم همین روند بدون فوتی در استان ادامه یابد.

به گفته این مقام دانشگاهی از آغاز شیوع کرونا در استان آذربایجان غربی هفت‌هزار و ۵۸۱ نفر در این استان بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند که رقم قابل توجهی است، ولی طی یک ماه اخیر، این رقم خوشبختانه بدون افزایش بود.

وی گفت: در یک هفته گذشته روند افزایشی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان غربی را شاهد بودیم به طوری که طبق آخرین آمار، تعداد ابتلای روزانه به ۴۴ نفر نیز رسیده است.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی می گوید: از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ که بیماری کرونا در کشور شایع شده است، ۳۵۸ هزار و ۵۰ نفر در استان به کرونا مبتلا شده اند.

در حال حاضر شهرستان های ارومیه، نقده، میاندوآب، پیرانشهر، سردشت، مهاباد، بوکان، تکاب، سلماس، خوی، چالدران، شوط، شاهین دژ، پلدشت و ماکو در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و همچنین شهرستان های اشنویه و چایپاره وضعیت زرد کرونایی دارند که امیدواریم به سمت وضعیت نارنجی و قرمز حرکت نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.