فرماندار چالدران:

قره کلیسا آماده برگزاری مراسم مذهبی ارامنه ایران و جهان است

فرماندار چالدران با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری مراسم در قره کلیسا گفت: این مکان آماده اجرای آیین مذهبی سالیانه ارامنه ایران و جهان است.

 جلسه هماهنگی مراسم سالیانه مذهبی قره کلیسا با حضور فرماندار چالدران و اعضای شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان  برگزار شد.

محمدرضا عبدالله نژاد ‌در این جلسه با بیان اینکه همه ساله به مناسبت شهادت طاطائوس مقدس یکی از حواریون حضرت مسیح (ع) مراسم خاص مذهبی در این مکان برگزار می‌شود، گفت: این مراسم با عنوان عشای ربانی یا باداراک در مجموعه جهانی قره کلیسا با حضور ارامنه ایران و جهان برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه امسال شصت و هفتمین سال برگزاری مراسم سالیانه مذهبی قره کلیسا است، گفت:مقدمات لازم برای برگزاری این مراسم در شهرستان فراهم شده است.

عبدالله نژاد استقرار درمانگاه سیار، گروه امداد و نجات جاده‌ای جمیعت هلال احمر، آتش نشانی، راهداری، پلیس راه و ادارات خدمات رسان برق، اب و فاضلاب و مخابرات و راه اندازی غرفه سیار فروش مواد غذایی مورد نیاز زائرین را از جمله تمهیدات اندیشه شده برای برگزاری این مراسم اعلام کرد.

عضو شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان و عضو هیات برگزار کننده مراسم مذهبی قره کلیسا نیز در این جلسه با اعلام اینکه اسلام دین صلح و برادری است، گفت: برگزاری آیین مذهبی ارامنه ایران و جهان در مجموعه جهانی قره کلیسا نشان دهنده زندگی مسالمت آمیز اقوام و ادیان مختلف در ایران و استان آذربایجان غربی و اثبات صلح و دوستی ایرانیان است.

وارطان هاکوپ قره پتیان گفت:پیش‌بینی شده امسال بیش از ۵ هزار نفر از ارامنه در این مراسم حضور داشته باشند.

مراسم مذهبی قره کلسیا به مدت ۳ روز از ۶ تا ۸ مرداد ماه با حضور ارامنه ایران و جهان در چالدران یکی از شهرستان‌های شمالی استان آذربایجان غربی، برگزار می‌شود.    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.