عید نوروز؛

آذربایجان غربی مراسم نوروزگاه را میزبانی می کند

مدیرکل میراث‌فرهنگی،آذربایجان غربی گفت: عید نوروز در تمام شهرستان های استان مراسم نوروزگاه برگزار می شود.

جلیل جباری در خصوص برنامه‌های استان برای استقبال از مسافران نوروزی گفت: امسال مراسم نوروزگاه در مکان‌های تاریخی و گردشگری پربازدید تمام شهر‌ستان های نوزده گانه استان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی می گوید: مراسم نوروزگاه از اول فروردین آغاز می‌شود و در هر شهرستان با توجه به آداب و رسوم هر منطقه برنامه‌های مختلفی اجرا خواهد شد.

وی گفت: با توجه به شرایط کرونایی برنامه‌ریزی شده است نوروزگاه در مکان‌های روباز یا یک مکان بزرگ برگزار شود تا تجمع کمتری به وجود بیاید.

به گفته جباری اجرای مراسم نوروزگاه در سال‌های اخیر با استقبال مردم همراه بوده است و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود تعداد بازدیدکنندگان این مراسم در سطح استان افزایش داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی می گوید: طبق برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده است مراسم نوروزگاه در ارومیه در مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن و مقبره سه‌گنبد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

وی گفت: از ۱۱ موزه تحت مالکیت این اداره‌کل، بجز موزه میاندوآب ۱۰ موزه در ایام نوروز آماده میزبانی از مسافران شده است، و موزه‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و سه‌گنبد ارومیه و موزه شهرستان‌های خوی، نقده، مهاباد و بوکان به همراه موزه‌های حسنلو، تخت سلیمان تکاب و قره‌کلیسای چالدران این مراکز را شامل می‌شوند.

به گفته جباری موزه‌های آذربایجان‌غربی از جمله موزه‌های جهانی تخت سلیمان تکاب، قره‌کلیسای چالدران و موزه ارومیه که به عنوان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های تاریخی کشور است در ایام نوروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از کارشناسان متخصص راهنمایی‌های لازم را به بازدیدکنندگان ارائه خواهند داد.

آذربایجان‌غربی دارای بیش از یک‌هزار و ۶۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی شامل «قره‌کلیسای چالدران» و «تخت‌سلیمان تکاب» است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.