فرانسه واکسیناسیون افراد در معرض خطر آبله میمون را افزایش داد

فرانسه به منظور مقابله با افزایش موارد ابتلا به آبله میمونی و مشکلاتی که برای ردیابی زنجیره ابتلا وجود دارد، از واکسیناسیون بیشتر خبر داد.

این اقدام که در حال حاضر، همانند دیگر کشورها، در اقدامی پیشگیرانه و برای گروه‌های در معرض خطر پیشنهاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به این ترتیب فرانسه در این روند به انگلیس، آمریکا و کانادا می‌پیوندد. متخصصان سلامت و احزاب چپگرا برای چنین اقدامی درخواست کردند.

تاکنون، واکسیناسیون فقط برای بزرگسالان، و همچنین کادر درمان که تماس مشکوکی با فرد بیمار داشتند، توصیه شده بود. تقریبا ۷۰۰ نفر به این شکل واکسینه شدند.اما با توجه به انتشار ویروس آبله میمونی و مشکلاتی که برای ردیابی تماس‌های افراد مبتلا وجود دارد، دستگاه عالی سلامت فرانسه توصیه کرد واکسیناسیون گسترش پیدا کند تا بتوان به شکلی پیشگیرانه ابتلای افرادی که بیش از دیگران در معرض خطر هستند، کنترل کرد.

براساس آخرین آماری که سلامت عمومی فرانسه پنجشنبه منتشر کرد در این کشور ۷۲۱ مبتلا، از جمله چهار زن و دو کودک، مبتلا به آبله میمونی گزارش شد. دولت فرانسه امیدوار است واکسیناسیون را از ابتدای هفته آینده آغاز کند. واکسیناسیون در دو دوز و به فاصله ۲۸ روز انجام می‌گیرد. برای افرادی که پیش از این واکسن آبله زده اند یک دوز واکسن کافی است و برای افرادی که ضعف ایمنی دارند سه دوز توصیه می‌شود.

با افزایش غیرعادی موارد ابتلا به آبله میمونی از ماه مه در خارج از کشور‌های آفریقای مرکزی و غرب آفریقا، که بیماری بومی در آنجا محسوب می‌شود، بنابراعلام سازمان ملل متحد، در مجموع ۶۰۰۰ مبتلا به آبله میمونی در جهان شمارش شده است.

اروپا با بیش از ۸۰ درصد موارد ابتلا، همچنان آسیب دیده‌ترین منطقه به شمار می‌آید. آلمان، انگلیس و اسپانیا، هریک با بیش از ۱۰۰۰ مبتلا، کشور‌هایی هستند که بیشتر تحت تأثیر این بیماری قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار