تایوان جت‌های چینی را به تهدید تحریک‌آمیز متهم کرد

وزارت دفاع تایوان مدعی شد که چندین جنگنده چینی روز جمعه در اقدامی «تحریک‌آمیز» از خط میانه در تنگه تایوان عبور کرده‌اند.

وزارت دفاع تایوان مدعی شده است که چندین جت جنگنده چینی روز جمعه در اقدامی «تحریک‌آمیز» برای تهدید صلح و ثبات از خط میانه - یک حایل غیر رسمی که چین معمولاً از آن عبور نمی‌کند - در تنگه تایوان عبور کرده اند.

به گزارش خبرگزاری آرتی، اگرچه هواپیمای نظامی وارد حریم هوایی تایوان نشد، اما تایپه اضافه کرد که نیروی هوایی این کشور آن‌ها را با موشک‌های زمین به هوا برای نظارت بر وضعیت و جت‌های متحرک برای اسکورت آن‌ها «به زور» بیرون کرد.

این حادثه در حالی روی می‌دهد که «ریک اسکات» سناتور آمریکایی، از جزیره تایوان بازدید می‌کند، که پکن با عصبانیت آن را محکوم می‌کند.

این در حالی است که «وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین روز گذشته (جمعه) اعلام کرد رزمایش مشترک آمادگی رزمی با هدف پاسخ به «تبانی‌ها و تحریکات» آمریکا و تایوان انجام گرفته است و هشدار داد: «ارتش آزادی‌بخش خلق چین همیشه آماده جنگ است.»

پیش از این نیز «سرهنگ شی یی» سخنگوی فرماندهی جناح شرق ارتش چین روز جمعه گفت که ارتش چین تمرینات نظامی با تجهیزات مختلفی را در نزدیکی تایوان انجام داده است.

تایوان پس از تبدیل شدن به پایگاه حزب ملی گرای چین (کومین تانگ) که در سال ۱۹۴۹ در جنگ داخلی از حزب کمونیست شکست خورد، از پکن اعلام جدایی کرد. سرزمین اصلی چین و جزیره تایوان در اواخر دهه ۱۹۸۰ روابط تجاری و غیررسمی را از سر گرفتند. پکن با هرگونه تماس رسمی کشور‌های خارجی با تایوان مخالف است و حاکمیت چین بر این جزیره را غیرقابل انکار می‌داند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۸ تير ۱۴۰۱
احسنت چین و روسیه و ایران...قدرتمند
آخرین اخبار