وال استریت ژورنال گزارش داد

هشدار اف‌بی‌آی نسبت به جاسوسی چین

یک نشریه آمریکایی مدعی شد پلیس فدرال آمریکا نسبت به جاسوسی چین هشداری در مقیاسی بزرگ صادر کرده است.

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) هشداری مبنی بر استفاده چین از حمله سایبری در مقیاس بزرگ و شبکه جهانی به عنوان عواملی برای سرقت فناوری غربی صادر کرده است.

به نوشته این نشریه رؤسای اف‌بی‌آی و سرویس امنیت داخلی انگلیس هشدارهای تندی به رهبران تجاری درباره تهدیدات ناشی از جاسوسی چین، به‌ویژه جاسوسی با هدف سرقت مالکیت معنوی شرکت‌های فناوری غربی صادر کردند.

«کریستوفر رای» مدیر دفتر تحقیقات فدرال و «کن مک کالوم» مدیرکل ام‌آی۵ (MI5 سازمان اطلاعات داخلی انگلیس)، در یک حضور مشترک نادر در روز چهارشنبه، از مدیران خواستند که مقیاس و پیچیدگی کمپین پکن را دست‌کم نگیرند.

«کریستوفر رای» در این باره گفت: «دولت چین تصمیم دارد فناوری شما را بدزدد، یعنی هرچه که صنعت شما را تحت تأثیر قرار دهد، و از آن برای تضعیف تجارت شما و تسلط بر بازار شما استفاده کند. آن‌ها از هر ابزاری که در اختیار دارند برای انجام این کار استفاده می‌کنند.»

همچنین این دو مقام هشدار دادند: «چین در تلاش برای دستیابی به فناوری‌هایی است که مهم می‌داند و در این راه از حملات سایبری دولتی در مقیاس وسیع همراه با یک شبکه جهانی از عوامل اطلاعاتی استفاده می‌کند.»

به گفته «کریستوفر رای» اف‌بی‌آی تقریباً هر ۱۲ ساعت یک بار تحقیقات جدیدی درباره جاسوسی چین باز می‌کند.

«کن مک کالوم» هم اعلام کرد که سازمان اطلاعات داخلی انگلیس در حال حاضر ۷ برابر بیشتر از سال ۲۰۱۸ تحقیقات درباره فعالیت‌های مشکوک چین انجام داده است.

هر دوی این مقام‌ها تأکید کردند که تمرکز آن‌ها رفتار دولت چین و حزب کمونیست این کشور است و نه مردم چین.

این ادعاها درحالی علیه پکن مطرح می‌شود که هفته جاری یک هکر ناشناس با نام مستعار «چاینا دن» (ChinaDan) مدعی شد که اطلاعات بیش از یک میلیارد شهروند چین را با دسترسی به پایگاه پلیس شانگهای به دست آورده است.

کارشناسان فناوری می‌گویند، اگر ادعای این هکر درست باشد، یکی از بزرگترین هک‌های داده در تاریخ خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار