زاخارووا: کشور‌ها غربی عامل بحران جهانی غذا هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که کشور‌های غربی عامل بروز بحران غذا در جهان هستند نه روسیه.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که اعطای وضعیت نامزدی به اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا، با هدف استفاده از خاک این کشور برای منافع خود اعضای این اتحادیه است و نه توسعه آن.

زاخارووا در نشستی مطبوعاتی گفت: کشور‌های غربی با ارائه تجهیزات نظامی به اوکراین و حمایت سیاسی از کی‌یف باعث طولانی‌تر شدن این جنگ می‌شوند. همچنین اعطای وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا اقدامی دیگر از طرف دولت‌های غربی برای سوءاستفاده از خاک اوکراین به عنوان ابزاری برای مهار روسیه است و ربطی به توسعه اقتصادی اوکراین یا کل منطقه ندارد.

او همچنین با اشاره به بحران غذایی در جهان، اظهار داشت که کشور‌های غربی عامل این بحران جهانی هستند و ربطی به روسیه ندارد.

این در حالی است که برنامه جهانی غذا هشدار داده است تهاجم روسیه به اوکراین جهان را در آستانه یک بحران «سه‌گانه اف» (بحران مواد غذایی، سوخت و کود) قرار داده است و دست کم ۳۴۵ میلیون نفر با ناامنی غذایی مواجه هستند.

همچنین نمایندگان پارلمان اروپا هفته گذشته با ۵۲۹ رای موافق قطعنامه‌ای را تصویب کردند که در آن از سران کشور‌های عضو اتحادیه اروپا می‌خواهد هرچه سریعتر به اوکراین و مولداوی وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا اعطا شود. آن‌ها مدعی شدند که این اقدام به منظور حمایت از اوکراین در برابر حملات روسیه صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آراز
۰۸:۴۰ ۰۹ تير ۱۴۰۱
گور بابای روسیه وآمریکا و اروپا فقط متاسفم ازمدیران نالایق کشور خودم که الان بهترین فرصت برای پیشرفت همه جانبه ایرانه ودارن با مسخره بازی فرصت رو حروم میکنن . اگه روسیه تحریمه ما نفت وگازمونو به دنیا با قیمت خوب نه نصف قیمت بفروشیم اگه اکراین کشاورزیش از بین رفته ما توان تولید محصولات کشاورزی داریم میتونیم جای اکراین رو بگیریم حالا که خریدار هست امکانات تولید هم هست پس فقط مدیرامون یا خائنن یا احمق . بعضیا بهانه میکنن میگن آب نداریم کشاورزی کنیم این یه دروغ بزرگه راه حل زیاده میشه خیلی کارا کرد . چطور در این کشور میشه هندوانه کاشت و آب برای کشت هندوانه داریم ؟؟ ولی برای کشت گندم که خیلی کم آب تره نداریم !!!!! این دروغ بزرگه ، این خیانته ، ضمنا ما از شمال وجنوب به دریا وصلیم ما افغانستان نیستیم که دریا نداره . فقط از روی نقشه ببینید چند تا رودخانه با آب شیرین بدون استفاده به دریای خزر میریزه و با آب شور محلول میشه .ما مشکلمون خارجی نیست مدیران خائن در داخل کشورخودمونه . وسلام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۹ تير ۱۴۰۱
یه حرف بی منطقی میزنید میگید روسیه به اوکراین حمله کرده
اگه جای روسیه ، امریکا قرار داشت به اوکراین حمله نمیکرد؟
امریکا از اون سر دنیا میاد به عراق و افغانستان و ویتنام و ... حمله میکنه و کل جهان رو تحت فشار میذاره به اسم تهدید علیه امنیت ملی ، بعد توقع دارید بغل گوش روسیه ، اوکراین تو زمین امریکا بخواد تبدیل به تهدیدی علیه روسیه بشه و پوتین هم بشینه و نگاه کنه؟
من موندم از این معیارهای چندگانه غرب پرست ها و امریکا دوست ها
روسیه هم اشتباه کرد باید همون اول قضیه رو یه سره میکرد ، هرچی بیشتر بگذره تاب آوری غرب و اوکراین تو این قضیه بیشتر میشه و فضا برا روسیه تنگ تر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۰۹ تير ۱۴۰۱
گیج بازی در نیار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۸ تير ۱۴۰۱
زاخارووا جان خودت ناراحت نکن فقط کمتر دنیا را تهدید هسته ای کنید ممنون میشیم.
Iran (Islamic Republic of)
پبدنی
۱۸:۵۵ ۰۸ تير ۱۴۰۱
تجاوز شما روس‌ها و روسیه چی؟!
متجاوز اینقدر پر رو!!!!!!!
خخخخخخخخخ عجب رویی پاره زاخاروا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۷ ۰۹ تير ۱۴۰۱
آخه نیست که فقط تجهیزات بیولوژیکی و نظامی اوکراین که کمک آمریکا بود رو زدن
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۷:۲۴ ۰۸ تير ۱۴۰۱
این شما روس ها بودین که بخاطر سیاست های ملی گرایانه و دشمنی با ناتو به اوکراین حمله کردین و تبدیل به عاملی از عاملان بحران غذا شدین دیگ به دیگ میگه روت سیاه فقط موندم اون هموطن هایی که مستقیم و غیر مستقیم از روسیه حمایت می کنن رو کجای دلم بذارم جالب اینجاست این افراد تا انتقاد من و امثال من رو از روسیه می بینن سریع میگن شما وطن فروش و مزدور هستید نه عزیزان من هیچ دفاعی از امریکا ندارم بلکه حتی انتقاد هم دارم ولی مشکل اصلی عقل و منطق شماست که جنایت رو با جنایت و تجاوز رو با تجاوز توجیح می کنین متاسفانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۸ ۰۹ تير ۱۴۰۱
برای بشریت زدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۸ تير ۱۴۰۱
سلام ،
ایران باید به اروپا حمله نظامی کند


پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
جنت مکان جورج فلورید هستم
۱۸:۳۸ ۰۸ تير ۱۴۰۱
پیمان اشراقی:مغز کوچک زنگ زده
پیمان اشراقی:مزدور روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۸ تير ۱۴۰۱
خخخخخخخ پیمان خیلی خری
United States of America
Bahram
۰۳:۵۶ ۰۹ تير ۱۴۰۱
پیمان اشراقی یعنی از روی ضعف و ناتوانی دستمون رو به سوی روسیه اومانیسم و چین کمونیسم که جفتشون هم سکولار تشریف دارن دراز کنیم که آخرش هم پشتمون رو خالی می کنن این جمله رو کسانی که به شعار نه شرقی و نه غربی اعتقاد خاصی دارن به خوبی درک میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۹ تير ۱۴۰۱
03:56

اصلاً می دونی سکولار چیه؟
اربابت تو سکولارها
زنده باد پوتین مسیحی
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۶:۵۸ ۰۸ تير ۱۴۰۱
آمریکا عامل همه چی هس .هر غلطی میکنه میندازه رو دوش بقیه چند تا هم خل ریسمونشو میگیرن ول نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۸ تير ۱۴۰۱
روسیه همیشه دروغ میگوید.این روسیه است که به اکراین تجاوز نظامی کرده است و باعث بحران غذا و ...شده است.بابد مقامات این کشور دادگاهی و اعدام شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۸ ۰۹ تير ۱۴۰۱
آخه نیست که قبلش به اوکراین هشدار داده بود که کارهای تجاوزکارانه رو تمام کند و اوکراین گوش نکرد و روسیه مجبور شد
آخرین اخبار