رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک:‌

نمی‌توان معضل تک فرزندی را گردن اقتصاد انداخت

جمالیان گفت: باید در زمینه تک فرزندی مسائل دیگر هم بررسی و برای آن راه حل پیدا کرد.

جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به نقش پررنگ قرارگاه جمعیت در افزایش جمعیت مطالبی در این زمینه به شرح زیر بیان کرد.

نمی‌توان معضل تک فرزندی را به گردن مشکالت اقتصادی انداخت، بلکه باید مسائل دیگر هم بررسی و علت آن به مردم بازگو شود و برای آن راه حل پیدا کرد و لازم است همه در کنار هم برای افزایش جمعیت تلاش کنیم.

در این میان نقش قرارگاه جمعیتی به خصوص کمیته‌های زیر مجموعه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی بسیار حساس و تاثیر گذار است و نیاز است بر اساس داده‌های صحیح علت یابی و راهکار‌های موثر ارائه شود

متاسفانه در سال‌های قبل این تفکر در جامعه القاء می‌شد که فرزند کمتر زندگی بهتر و این امر باعث تاسف بسیار است.

حال باید برای رفع این مشکل و افزایش فرزند آوری و نرخ باروری، باید از توان و تجربه متخصصین، مسئولین و همه آحاد جامعه و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها نیز استفاده کرد.

در زمینه‌ی ترغیب و تشویق جامعه برای فرزندآوری باید از نظرات کارشناسان حوزه‌های مختلف و تاثیرگذار به خصوص حوزه‌ی اجتماعی و اقتصادی نیز استفاده کرد.

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت استان مرکزی هم گفت: اجرای قانون تعالی جمعیت، تاثیر زیادی در افزایش جمعیت به خصوص جمعیت سالم خواهد داشت و امیدواریم با همپوشانی سایر ادارات و تداوم جلسات قرارگاه جمعیتی به این هدف که مورد تاکید نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز است دست پیدا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
سبک زندگی غلط باعث شده خیلی از زن ها و مردها نابارور بشن و حتی برای فرزند دوم و سوم نیاز به درمان ناباروری داشته باشن . اونهم اونقدر گرونه که طرف باید سالها قسط وام درمان ناباروری بده . من خودم ناباروری دارم تا الان سی میلیون تومن به صورت جداگانه از بانک های مختلف وام گرفتم برای همین کار . هنوز هم نتیجه نگرفتم فقط رفتم زیر بار قرض . گفتن هزینه های ناباروری رو میدن ولی وقتی میری رویان حداقل بیست میلیون تومن پیاده ای . اگر عمل و خرج اضافه برات نتراشن
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۳:۳۴ ۱۱ تير ۱۴۰۱
سیر از گرسنه خبر نداره و سواره از پیاده