برجام محور گفتگوی رابرت مالی با وزیر خارجه قطر در دوحه

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی درباره توافق هسته‌ای ایران گفتگو کردند.

سفارت آمریکا در دوحه، پایتخت قطر در حساب کاربری توییتر خود از ملاقات رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر و گفتگو درباره همکاری‌های دوجانبه و مسئله ایران خبر داد.

در توییت سفارت آمریکا در قطر آمده است: «رابرت مالی و محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر دیدار کردند. طرفین در این ملاقات  در مورد تقویت شراکت و همکاری‌های دوجانبه همچنین تلاش‌های دیپلماتیک برای رسیدگی به مسئله ایران به گفتگو پرداختند.»

این در حالی است که رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز دوشنبه وارد دوحه، پایتخت قطر شد. به گفته مقامات قرار است مذاکرات توافق هسته‌ای ایران که تا کنون در وین برگزار میشد، امروز (سه شنبه) در دوحه برگزار شود. در این مذاکرات متحدان آمریکا در اتحادیه اروپا پیام‌های آمریکا را به ایران منتقل می‌کنند.

مذاکرات در حالی آغاز می‌شود که جوزپ بورل،  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با دعوت حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان به ایران سفر کرد. بورل پس از بازگشت در حساب کاربری توییتر خود نوشت که از مهمترین نتیجه سفر او به ایران این است که توانست بن بست اخیر را برطرف کند؛ بنابراین مذاکرات وین که مدتی متوقف شده است، دوباره از سر گرفته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار