سالیوان: آمریکا مصمم است ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد کشورش مصمم به عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا (امروز) دوشنبه در سخنانی در جمع خبرنگاران در آلمان اعلام کرد کشورش مصمم است تا اطمینان یابد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند.

طبق اعلام خبرگزاری رسمی کویت، سالیوان به خبرنگاران گفت: دیدگاه آمریکا روشن است و آن این است که ما مصمم هستیم تا اطمینان حاصل کنیم ایران به یک سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند.

او در ادامه افزود: ما فکر می‌کنیم یک توافق دیپلماتیک، بهترین راه برای این مسأله است. ما فکر می‌کنیم بازگشت دو جانبه به برجام به نفع آمریکا و شرکای ما هست و یک توافق برای ایران در دسترس است. این دیگر تصمیم ایران است که خواهان آن باشد یا نباشد.

ساعاتی پیش نشریه پولیتیکو به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد «رابرت مالی» قرار است اواخر امروز (دوشنبه) برای مذاکرات احیای برجام وارد دوحه، پایتخت قطر شود.

پولیتیکو همچنین به نقل از یک مقام آگاه آمریکایی اعلام کرده بود دور اخیر مذاکرات که انتظار می‌رود با میانجی گری مقامات اروپایی برگزار شود – چرا که ایران از وارد شدن به مذاکرات مستقیم با آمریکا خودداری می‌ورزد- احتمالا از روز سه شنبه (فردا) آغاز خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۵ ۰۷ تير ۱۴۰۱
اولا آمریکا تحریم ها را چه بخواهد چه نخواهد به مرورکنسل میشه ایران هم چندین سال دیگه سیاستش عوض میشه وبمب هم خواهد ساخت
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۳:۰۰ ۰۷ تير ۱۴۰۱
اصلا آمریکا که از برجام خارج شده دیگه عضو گروه نیست که بخواد بیاد مذاکره !!
و بازم ضمنا ، نمیشه که هروقت دلش خواست بیاد و پای قراردادم امضا کنه و هروقتم دلش خواست بزنه زیرش و بگه تموم و تازه طلبکارم بشه و چند تحریم دیگم اضافه کنه!
یعنی ما باید به آمریکا با اونهمه خیانت و دروغ بازم اعتماد کنیم و اینهمه هزینه کنیم (عین توافق برجام قبلی که سانتیفیوژها را برداریم و جاشونم باسیمان پر کنیم واورانیوم غنی شده را بفرستیم کشور ثالث و.......) بعدم باز آمریکا بزنه زیرش و از سر شروع کنیم!
این احمقانه نیست؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۳۳ ۰۷ تير ۱۴۰۱
سالیوان کور خواندی بدبخت اگر ما حرف شما گوش میگرفتیم که این همه ملت سختی نمیکشیدن . ما تحریم هستیم چون تسلیم و نوکر شما نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۱:۲۴ ۰۷ تير ۱۴۰۱
جناب جیک شما خون خودتان را کثیف نکنید. امریکا از این شکرها زیاد میخورد. این ایرانی که من میشناسم بیدی نیست که به این بادها بلرزد. عرض خودت را نبر.
-
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۷ تير ۱۴۰۱
این روش قدیمی غربی ها است همان روش معروف به گوبلز یعنی این که یک دروغ را آنقدر تکرار کن تا راست بنظر برسد و باور شود منتهی این بار ایران در مقابل آنهاست یعنی کشوری که با هیچ ترفندی در مقابل آنها خم نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۴۴ ۰۷ تير ۱۴۰۱
ببخشید // این خارجی ها از کجا میدونن مسئولین ما دروغ میگن و اخرش میخوان بمب اتمی بسازن ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۷ تير ۱۴۰۱
پس حتما اونها راست میگن ، نه ؟؟؟!
اصلا فکر کنن میخوایم بسازیم به نظرت بهتر نیست تا اینکه خیالشون راحت باشه که نمیسازیم؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۴۰ ۰۷ تير ۱۴۰۱
ار همون اول گفتم // به ما و طالبان اجاره نمیدن بمب اتمی بسازیم // خطر بزرگی برای بشریته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۰۷ تير ۱۴۰۱
آقای سالیوان این صهیونیستها گذاشتن تون سر کار ،ما پراید هم نمی تونیم بسازیم ،این موشک ها رو هم از کره ی شمالی میخریم، شما برو جلو کره ی شمالی وروسیه رو بگیر، داداش سرکاری، کدوم سلاح هسته ای ،چه کشکی چه ماستی توافق رو امضا کن بزار اروپایی ها یه چیزی گیرشون بیاد ،سهم تم از اونا بگیر۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۷ تير ۱۴۰۱
مازوخیست
آخرین اخبار