سهم بخش درمان از مالیات بر ارزش افزوده کجاست؟

رئیس مجلس گفت: وزیر اقتصاد و خزانه‌دار کل کشور باید یک درصد از درآمد ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را به حوزه درمان و وزارت بهداشت اختصاص دهند.

آقای قالیباف در نشست علنی امروز مجلس گفت که هفته گذشته در نامه‌ای به وزیر اقتصاد و خزانه‌دار اعلام کرده اختصاص داده نشدن این یک درصد درآمد به بخش درمان، «خلاف قانون» است.

بر اساس قانون بودجه، سهم بخش درمان از درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها باید به صورت ۱۰۰ درصدی اختصاص پیدا کند.

رئیس مجلس همچنین خواستار پیگیری اجرایی شدن قانون بودجه امسال در مورد صندوق بیماران صعب‌العلاج شد؛ او گفت «اعطای تسهیلات و بودجه بیماری‌های صعب‌العلاج نیاز به آیین‌نامه دارد که پس از ۳ ماه از سال هنوز در هیئت دولت تصویب نشده است.»

بر اساس قانون بودجه امسال، حدود ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این صندوق در نظر گرفته شده؛ همچنین ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به این صندوق باید واریز شود.

آقای قالیباف خواستار باقی ماندن ارز ترجیحی مربوط به واردات دارو شد تا کشور برای تولید و تأمین مواد اولیه دچار مشکل نشود.

این گفته پس از آن مطرح می‌شود که افزایش قیمت دارو با انتقادهایی مواجه شده؛ یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت که «وزارت بهداشت سیاست گذاری باثباتی در مورد حذف یا اختصاص ارز ترجیحی دارو ندارد.»

آقای سامه‌یح به باشگاه خبرنگاران جوان گفت که تولیدکنندگان و وارد کنندگان دارو و مواد اولیه سردرگم هستند و نمی‌دانند شرایط ارزی چگونه است؛ واردات کنندگان به همین علت دچار مشکل شده‌اند.

قانون بودجه به دولت اجازه داده در صورت حذف ارز ترجیحی دارو، زیان مصرف کنندگان را از راه بیمه‌ها و جایگزین مطمئن جبران کند تا کالاها و خدمات با قیمت پایان شهریور ۱۴۰۰ ارائه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار