تحقیق آمریکا در مورد وجود اسرای آمریکایی در اوکراین

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که در مورد وجود اسرای آمریکایی در اوکراین تحقیق می‌کند.

پس از انتشار اخباری مبنی بر وجود اسرای آمریکایی در اوکراین در رسانه‌های انگلیس، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که گزارش‌های تأیید نشده‌ای به دست آن رسیده که نشان می‌دهد برخی از شهروندان آمریکایی در اوکراین اسیر شده اند.

طبق گزارش العربیه، یکی از سخنگو‌های وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت: واشنگتن از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و در حال ارتباط با مقامات اوکراینی برای تأیید صحت این خبر است.

وی از ارائه اطلاعات بیشتر به دلیل رعایت حریم خصوصی افراد خودداری کرد.

این مقام آمریکایی با توجه به توسعه عملیات نظامی روسیه و درگیری‌های مسلحانه و با توجه به وخیم‌بودن اوضاع برای زندگی در اوکراین، مجدداً از شهروندان آمریکایی خواست تا به این کشور سفر نکنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین از آمریکایی‌های ساکن اوکراین خواست فوراً این کشور را ترک کنند. اظهارات مقام آمریکایی پس از آن مطرح شده است که روزنامه انگلیسی تلگراف گزارش داد دو سرباز سابق آمریکایی در جریان درگیری با نیرو‌های روسی در اوکراین اسیر شده اند.

این روزنامه اسامی بازداشت شدگان را ذکر و اعلام کرد که آن‌ها به عنوان داوطلب با یک واحد نظامی عادی اوکراین کار می‌کردند و هفته گذشته طی یک درگیری شدید در خارج از شهر خارکیف در شمال شرقی این کشور اسیر شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۰:۱۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
1700 نفر به اکرین فرستادی. نظامی بودند اینها. امورش های ویژه نظامی دیده بودند این ها. مسافر و توریست که نبودند. برای جنگیدن و کشت و کشتار به اکراین اعزام شدند این ها. من به شما قبلا گفتم 1700 تابوت و دسته گل اماده کن برای این ها. نیروهای اکراینی به خودشان هم رحم نمیکنند. تعدادی نیرو قصد اسیر شدن داشتند که خودشان یعنی همین اکراینی ها انها را قبل از این که به نیروهای روسی اسیر شوند به رگبار گلوله بستند و کشتند این ها را.
آخرین اخبار