وزیر دفاع آمریکا: کشورهای غربی باید تحویل تسلیحات به اوکراین را شدت بخشند

لوید آستین از کشورهای اروپایی خواست تا تسلیحات بیشتری را در اختیار اوکراین قرار دهند.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا از کشورهای غربی خواست تا کمک های تسلیحاتی بیشتری را به اوکراین برای مقابله این کشور با روسیه ارائه کنند.

طبق گزارش آر تی، لوید آستین امروز چهارشنبه در جلسه اعضاء «گروه تماس دفاعی اوکراین» در بروکسل از کشورهای غربی خواست تا فرآیند تحویل تسلیحات به اوکراین را تشدید کنند تا این کشور بتواند از خاک خود در مقابل نیروهای روسیه دفاع کند.

وزیر دفاع آمریکا گفت: ما باید پایبندی مشترک خود را تقویت کنیم تا اوکراین بتواند از خود دفاع کند. ما باید تمام تلاش خود را برای تضمین توانایی اوکراین در دفاع از خود، شهروندان و خاک این کشور به کار بندیم.

او با اشاره به اینکه آمریکا یک میلیارد دلار دیگر در قالب کمک های نظامی به اوکراین اختصاص خواهد داد، افزود: ما تهدیدهایی که اوکراین از جانب روسیه به ویژه در منطقه دونباس با آن مواجه است را درک می کنیم.

لوید آستین در پایان تأکید کرد: ما بر تامین نیازهای اوکراین در زمینه تسلیحات دوربرد تمرکز داریم. نیروهای روسیه تاکنون بر هقتاد و پنج درصد از شهر سورودوینسک اوکراین مسلط شده اند.

پیش از این جوبایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین تماس تلفنی برقرار کرده و به او اطلاع داده است که آمریکا به زودی یک میلیارد دلار به عنوان کمک نظامی به اوکراین با هدف حمایت از عملیات دفاعی در دونباس اعطا خواهد کرد.

بایدن با اشاره به اینکه کمک های نظامی جدید شامل توپخانه، خمپار و موشک های زمین به دریا خواهد بود، اضافه کرد که آمریکا همچنین ۲۲۵میلیون دلار نیز به عنوان کمک انسانی به اوکراین ارائه خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار