معمای سقف ۲۵ درصدی اجاره مسکن؛ از آقای وزیر اصرار از مالکان انکار!

سقف افزایش ۲۵ درصدی نرخ اجاره مسکن تبدیل به معمای حل نشدنی بین مسئولان و مالکان شده است.

واکنش های مختلف مردم، به افزایش نرخ اجاره بها در نقاط مختلف کشور، با آغاز فصل جا به جایی ها این روزها در فضای حقیقی و مجازی شدت گرفته است.

دولت امسال هم برای کنترل بازار اجاره تعیین نرخ ۲۵ درصدی را در نظر گرفت اما به نظر می‌رسد مشاوران املاک گوششان به این دستورات بدهکار نیست و راه های مختلفی را برای دور زدن نرخ های اجاره با همکاری مالکان در نظر گرفته اند!

توییت اجاره بها

به طوری که به هرکدام از مشاوران املاک مراجعه می شود اعلام می کنند که نرخ اجاره ۲۵ درصد قابل قبول نیست و مالکان این نرخ ها را قبول ندارند بنابراین راه های دور زدن مانند بیرون کردن مستاجران را در نظر می گیرند.

 اجاره بها

اجاره کمتر از ۳ میلیون تومان در مناطق جنوبی تهران هم پیدا نمی شود

طبق گفته یکی از مستاجران در منطقه ۱۲ تهران، به هر مشاور املاکی که مراجعه کردیم هیچ نرخ اجاره ای کم تر از ۳ تا ۴ میلیون تومان وجود نداشت این در حالی است که میزان پیش پرداخت را مالکان به بیش از ۱۵۰ میلیون تومان رسانده اند این میزان نرخ های اجاره برای واحدهای ۵۰ متری است.

در مقابل آن یکی از مشاوران املاک در منطقه ۱۱ هم به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار مسکن در تمامی مناطق تهران با نوسان روبرو است و هیچ مالکی راضی نمی شود که نرخ اجاره و مصوب ۲۵ درصد را قبول کند.

مستاجران از افزایش نرخ های اجاره گله مندند و به گفته بسیاری از آنها به دلیل آنکه هزینه های جابه جایی و همچنین نرخ های اجاره بالا رفته مجبورند با مالکان خود به توافق برسیم تا تمدید کنند و هیچ مالکی هم حاضر نیستد کمتر از ۴۰ درصد اجاره خود را افزایش دهد دولت برای این ۲۵ درصد هیچ ابزار اجرایی ندارد.

سامانه وزارت راه و شهرسازی به املاکی ها متصل نیست

آقای عبدالله اوتادی عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشوری گفت: متاسفانه دولت هیچ ابزار نظارتی و دستوری برای کنترل مشاوران املاک ندارد در حالی که دولت همواره توقع دارد نرخ های اجاره در این بازار کنترل شود. تا زمانی که مشاوران املاک تحت پوشش سامانه وزارت راه و شهرسازی قرار نگیرند به هیچ عنوان  نباید توقع کنترل های نرخ های اجاره را داشت.

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشوری مستاجران زمانی که با این قیمت های اجاره روبرو می شوند به هیچ جایی نمی توانند شکایت کنند چرا که هم شورای حل اختلاف و هم اصناف این موضوع را قبول نمی کنند.

افزایش نرخ اجاره بیش از ۲۵ درصد غیر قابل قبول است

آقای خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی تهران گفت: مشاوران املاک باید اجاره ۲۵ درصد را رعایت کنند و در صورتی که این مصوبه توسط آن ها رعایت نشود برخورد می کنیم!

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران امسال ابزارهای نظارتی برای بازار اجاره بسیار تشدید می‌شود و ما سعی خواهیم کرد امسال نظارت ها خود را بر مشاوران املاک کشوری و برای حمایت از مستاجران تقویت کنیم.

بازار اجاره امسال نسبت به سال های گذشته با توجه به کاهش سونامی کرونا و همچنین نرخ تورم بسیار پر نوسان است وبه گفته کارشناسان امسال نرخ های اجاره بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است و در این میان تنها مستاجران هستند که هرسال باید با نرخ های اجاره ای روبرو شوند که به خاطر این نرخ های اجاره مجبورباشند علاوه بر آن وام ۱۰۰ میلیون تومانی ۱۸ درصد که ممکن است به آنها اصلا تعلق نگیرد اقدام به فروش خودرو خود برای تعیین ودیعه کنند.

آمار مسکن در اردیبهشت۱۴۰۱
 

این در حالی است که بررسی های میدانی هم حاکی از آن است که بسیاری از مستاجران امسال به مناطق پایین تر مهاجرت کرده اند و همین خود باعث شده که نرخ های اجاره در مناطق جنوبی تهران هم تشدید شود.

اجاره مشارکتی مستاجران به دلیل گرانی اجاره ها

مشاهدات نشان می دهد که در برخی از محلات و حاشیه های تهران تعدادی از مهاجران کشورهای دیگر، اقدام به اجاره یک واحد مسکونی می کنند و چندین نفر در یک واحد ۵۰ متری ساکن می شوند.

این افزایش نرخ ها، صدای رئیس جمهور را نیز درآورده و منجر شده تا به وزارت راه دستور رسیدگی به صورت فوری را در برنامه های خود قرار دهد.

مالکان حق ندارند نرخ اجاره را بیش از ۲۵ درصد افزایش دهند

 چندی پیش هم آقای رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جلسه کمیسیون عمران مجلس هم اعلام کرد که امسال برای کنترل بازار اجاره مسکن نباید هیچ مالکی و مشاور املاکی نرخ های اجاره را بیش از ۲۵ درصد افزایش دهد.

نبود ابزار برای مقابله با افزایش اجاره بیش از نرخ مصوب از چالش های وزارت راه و شهرسازی است. هرچند که ابزارهای پیش گیری از این موضوع نیز با گره های کوری مواجه شده است. اخذ مالیات از خانه های خالی که خود زمینه ساز کنترل نرخ های اجاره در کشور می شود با نقص اطلاعات بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی رو به روست.

آقای منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی می گوید: هدف از وضع مالیات بر خانه خالی درآمدزایی نیست بلکه به دنبال آن هستیم که مالک جرئت خالی نگهداشتن خانه اش را نداشته باشد و آن را به بازار مسکن عرضه کند تا نرخ اجاره و خرید مسکن متعادل شود. دولت ها با ابزارهای حاکمیتی قطعا توان مقابله با این گرانی ها در حوزه اجاره را دارند.

گزارش از محبوبه کباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۷
در انتظار بررسی: ۰
Italy
سجاد
۰۵:۰۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
فقط بلدن حرف مفت بزنن این مسئولین. مورد تایید نیست مورد تایید نیست.
چی مورد تایید نیست؟ پدر ماها رو درآوردن این مالک ها و بنگاه های دلالی. به جای حرف مفت مورد تایید نیست این بنگاه‌های دلالی که پدر مردم رو درآورده رو تعطیل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
گفتن خونه دیگه گرون نمیشه درحالی که بی سرو صدا ارام ارام گرون شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
من مستاجرم چندسال هم تو یه خونه مینشینم تا بحال هرسال هرچی بنگاه خواسته اضاف کرده امسال اگه بتده زیر بار بیش از ۲۵درصد نروم ایا دولت ازم حمایت میکنه یانه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حرف حساب
۱۷:۵۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
رییس جمهور محترم خونه وملک وابسته ب ارزوطلا نیست بالاوپایین بره حساب و کتاب وقانونی بزارین ماشین قیمت غیرواقعی معامله میش هرکس هر قیمتی خواست میزاره دولت سامانه راه اندازی کن ک وزارت مسکن و شهرسازی متصل باش نظارت کن پدرمردم سوختین املاکیا هرکاردلشون خاص میکنن هیچ نظارتی نیست معاملات غیرواقعی قیمتای نجومی غیرقانونی هست معاملات خودرو هم نجومی هست غیرقانونی نظارتی نیست وصل بشن سامانه وزارت صمت پدرمردم سوخته شدباچ کاروحقوقی کرایه بدن و خونه داربشن اگه نمیتونن وزارت مسکن و شهرسازی وزارت صمت فقط حقوق بگیرهستن تعطیل کنید دلشون ببندین ب سامانه وصل وطراحی کنیدک امکان نفوذ وخلاف قانون درهیچ دولتی توش بوجود نیاد سامانه محکم وقانونی معاملات خودرو غیرقانونی نجومی غیرقانونی هست کی باید کنترل کند کی باید نظارت کند وصل بشن ب سامانه دولت
Iran (Islamic Republic of)
حرف حساب
۱۷:۴۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
رییس جمهور محترم مشاوران املاک خیلی کارشون هرج ومرج وبی ضابطه شده هیچکس نظارت نمیکنه هرکارخواستن هر قیمتی خواستن میدن در مورد ملک واجاره نرخ وقیمت غیرواقعی میدومعامله میکنن هیچ مرجعی نیس بکارشون رسیدگی کن خونه وملک دگهوابسته ارزوطلا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
دولت انتظار دارد اقتصاد با دستور اداره شود...مثال:وقتی خانه 200 میلیونی سال گذشته الان 300 میلیون رهن می رود،یعنی تقاضا وجود دارد و مشکل سمت عرضه است و کسی که ندارد مجبور است یک منطقه پایین تر خانه رهن کند...دولت می خواهد 4 میلیون خانه بسازد در حالی که منابع ندارد و با فشار بر بانک ها اوضاع تورمی بدتر می شود...تورم 50 درصد رشد داشته اما حقوق بازنشستگان 10 درصد در حالی که دولت بزرگترین بدهکار به تامین اجتماعی است...این سه سال هم می گذرد ولی دولت با این سیاست قادر نیست حتی یک واحد بسازد... از سال آینده سررسید اوراق دولتی است و دولت باید دو برابر اوراقی که منتشر کرده به مردم و بانک ها بپردازد یا دو برابر اوراق منتشر شود که نهایتا فشار تورمی برای سال آینده محکم و استوار باقیست... بدون برجام یا سیاست اقتصادی مناسب سال آینده با همین فرمان پیش برویم، دلار 60 هزارتومان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
کسی به ۲۵ درصد قانع نیست همه دوبرابر کردند اجاره خانه ها رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
اگه افزایش 25 درصد خوبه چرا فقط برای مردم؟!؟ چرا تو بقیه چیزای دیگه اعمال نمیشه ؟!؟ 700 قلم جنس قیمتاشون ده برابر شده اب برق گاز مالیات همه چی چرا مردم رو در مقابل هم قرار میدین دولت اگه راست میگه اول از خودش شروع کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
من توی یک شهر کوچک در غرب کشور زندگی می‌کنم. حدود ده سال کارمند قراردادی چندتا اداره دولتی بودم که پارسال عذرم روو خواستن و خبری از استخدام نشد. یک سال با تاکسی اینترنتی خرج زندگیم رو می‌دم‌. صاحبخانه من دیشب زنگ زده ادعای ۶۰ میلیون تومان پول پیش کرده. یعنی ۷۵ درصد مبلغ رهن رو زیاد کرده...
من با ۸۰ میلیون پولی که دارم خونه گیرم نمیاد و مجبورم برم توی روستا زندگی کنم. حالا دم از تعیین سقف بزنید. روی نمونده که بتونم به چشمای زن و بچه‌ام نگاه کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
خدا لعنتشون کنه که فقط حرف میزنن یکی نیس عمل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
اگر چند مالک و چند املاکی را در ملا عام اعدام می‌کردید آنها این بازیها را سر مستأجران در نمی‌آوردند .زور میخواهد فقط با زور این مورد حل میشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
راه جلوگیری ازافزایش بی رویه ودلخواه مالکین ودلالان این است که شمشیر وحربه دستور
تنها راه تخلیه که بدون درنظر گرفتن شرایط جامعه درقانون سال۷۶ آمده است تغییر کند وشرایط تخلبه همان قانون سال ۵۶ و۶۱ روابط مالک ومستاجر باشدچون سر یکسال با این دستور تخلیه مالک میگوید یا اجاره دلخواه یا دستور تخلیه.بااینکه چندین واحد دیگر هم داردونیاز سخصی هم ندارد.همه اعتراض به این قانون دستور تخلیه کنید تا مجلس تغییر دهد
Canada
امید
۱۶:۴۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
هیچ نظارتی نیست منی که کارگرم ماهی۵تومان حقوقم۱تومان قسط میدم ازکجابیارم۳میلیون اجاره بدم بعدش گفتن۲۵درصدمن پارسال۷۵میلیون رهن کامل کردم امسال صاحب خونه میگه یا۲۰۰میلیون رهن بده یاپاشومن کجاببرم زن بچم مسئولین خواهشارسیدگی کنین شرمنده زن وبچمون شدیم بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
چرا دولت تمامی دریافت ها از ملت رو بیش از 60%افزایش داده فقط به صاحب خونه ها که میرسه یادش میفته نباید بیشتر از 25%اجاره اضافه شود با تورم50%مالیات نوسازی بیمه ....بیشتر از 60%اضافه شده در هیئت دولت کسی نبود تذکر بده نباید بیشتر از 25%اضافه بشه
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۶:۳۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
خدایی این همه دستور صادر میشه
به کدومش عمل شده؟
اجاره رسما 200 برابر زیاد شده
خود من تازه تمدید کردم
مجبور شدم قرض کنم تمدید کنم
اگر نمیگرفتم یکی دیگه خونه رو میگرفت چون توی شهر ما خونه برای اجاره نیست اصلا... شهر خشکبیجار!

واسه خودم متاسفم
چون روز به روز به ساز دولت داریم میرقصیم
فقط و فقط دارین به نفع سرمایه دار ها پیش میرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
شما تو دولت هر کاری خواستید تو سفره مردم کردید حالا اومدید دنبال چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
صاحبخانه ما دیروز اعلام کردند که در نهایت انصاف اجاره ی ما امسال ۵ ملیون افزایش می یابد تا به رقم ۸ ملیون برسد تسلیت به مستاجران
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۱۵:۴۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
جناب وزیری سلام شما در زمان کرونا اعلام کردیم که هیچ صاحب خانه ای نمی‌تواند مستاجر را از خانه بلند کند و به مدت یک سال به دلیل کرونا قراردادها باید تمدید شود ولی تمام مستندات موجود می باشد که صاحب خانه در شورای حل اختلاف حکم تخلیه خانه گرفت و و به من مهلت داد تا خانه پیدا کنم و بلند شوم و در زمانی که من دنبال خانه می گشتم دادگاه شکایت کرد و مدت سه ماه طول کشید از قرارداد دادگاه بابت اجاره خانه که ماهی یک میلیون و ۴۵۰ می دادند ۱۲ میلیون تومان بابت این سه ماه دادگاه من را محکوم کرد و باید من ۱۲ میلیون تومان بابت این سه ماه که دادگاه حکم داده است باید به صاحب خانه پرداخت نمایم در صورتی که خود صاحب خانه مهلت داده بود تا خانه پیدا کنم پس چرا دادگاه شکایت صاحب خانه را قبول کرد مرد و مبلغ ۱۲ میلیون تومان من را بابت اجاره خانه محکوم کرد در صورتی که مبلغ اجاره خانه این سه ماه چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تومان می شود شما از این بر این حرف ها را می زنیم و از آن طرف قوه قضاییه ماه ها را محکوم می نماید تمام مدارک موجود می باشد از حکم دادگاه گرفته و شکایت صاحب خانه صاحب خانم همین حالا خوانش خالی می باشد خواهش می کنم از رسانه ملی بیاید تمام مدارک را ارسال نمایم نگو این اجاره خانه این قیمت شده خبر از دل ما شما نداریم با سپاس فراوان غلامرضا محسنی جانباز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
توجه توجه
سلام
آقا
امسال مالکها همه دارند می گن یا چند برابر بدهید یا ، ( تخلیه ) ،
حالا ، چرا ؟؟

برای اینکه با آوردن مستاجر جدید ،
1- به پول بیشتر و بیشتری می رسند ..
2- قانون 25 درصدی دولت را خیلی قشنگ و نرم دور می زنند ..!!
3- املاکی ها را هم این وسط ، با این حرکت حمایت می کنن ، و براشون چند برابر درآمد زایی می کنن ، از چند ( معامله اجاره ، و تخلیه ) پول نصیبشان میشه ، و...

مستاجر ،
اما
فقیر و فقیر تر و آواره خیابانها تا کی..؟؟!


الله اعلم
التماس رسیدگی و برخورد جدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
صاحب خونه ها بیشتر از 200 درصد افزایش دادن اجاره بها رو کی گوش میده و کی انصاف داره، میگن همه چی گرون شده میخوای بلند شو، آخه مای مستاجر که هم همه چیز گرون شده هم اجارمون دو برابر پارسال شده و حقوقمون 10 درصد اضافه شده چیکار کنیم، من با 5 تومن حقوق و 4نفر و قسط چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
آیا هزینه تعمیر و نگهداری ساختمان ۲۵ درصد افزایش داشته فقط کافی است یک نقاش ،برق کار ، شوفاژ ، بنا و..لازم باشد برای آماده سازی برای اجازه هزینه چقدر می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
واقعا دولت برای مردم چکار کرده که توقع داره مردم برای مردم بکنند خودش همه چی را سه چهار برابر کرده بعد برای صاحب خونه ها هیچ کاری نکرده میگه ۲۵درصد بیشتر اضافه نکنید
خوب از خودت شروع می کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
مالکان بنده خداها مشکلی با ۲۵ درصد ندارن هر چی هست زیر سر اکثر بنگاه های املاک هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
چرا دولت قانونی رو واسه اجاره بها وضع نمیکنه؟ همچنین نظر و اجرا نداره؟چه آشفته بازار یه این اجاره بها ، ما نفهمیدیم مسئولین این مملکت چه خدمتی به مردم دارن میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
نمیشه که دولت مرغ و گوشت و روغن رو با دلار حساب کنه ،مردم با ریال باهم حساب کتاب کنن
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۴:۴۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
جالب واقعا ....... خودشون 300 درصد کشیدن رو قیمت کالاها اون موقع توقع دارند مالکین 25 درصد افزایش دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
دوباره با این رهن اجاره ها رفتیم به زمان قدیم باز زمان قدیم هم بهتر بود از الان ،اون موقع چندنفر خانواده که میخواستن باهم زندگی کنن برا هرخانواده یک اتاق جدا بود ولی الان همه خونه هارو روهم ساختن و همش هم تا 100متر بیشتر نیست وبدون اتاق هستن و نمیدونیم چجور بتونیم دو خانواده باهم زندگی کنیم خدایا هرچه زودتر ظهور آقا امام زمان (عج) برسون وبداد مردم بیچاره مستاجر برس که الان هیچ کسی به دادشون نمیرسه خبرنگاران جوان خانم زهرا چخماقی عزیز وهمه ی اونایی که میتونید صدای مستاجران روبرسونید کمکی کنید تا مسولین بیدار بشن از خواب تابستانیشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
مگه دولت خودش اقلام ۲۵درصد اضافه کرده که خونه هم ایتطور باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
دستور در دولت هایی جواب میده که ۲زار سرمایه اجتماعی براش مونده باشه نه شما!!!! با بلایی که۲ساله سر ملت دارید میارید دربورس وسیر نمیشید از نوسانگیری از اندک اندوخته هایِ ملت ، با اون قانونهایی که احرا نمیکنید( م۲۷ق خمایت ازمعلولین) به مردم حق بدید که هرچه گفتید برعکس عمل کنند
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۴:۱۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
با سلام : افزایش اجاره خانه در 1401 بالای 85درصد میباشد.خواهر من قبلا اجاره خانه اش 300 میلیون رهن و 3میلیون اجاره بوده . ولی حالا مالک میگوید حداقل 550 میلیون رهن و 5میلیون و پانصدهزارتومن اجاره .البته با تحقیق و گشت و گذر دیدیم همه جا افزایش اینچنین هست.
Iran (Islamic Republic of)
عضو هیا ت علمی وزارت بهداشت
۱۴:۱۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
صاحب خانه ما که اجاره را 43 درصد افرایش داد . آب هم از آب تکان نخورد. گفتیم نمی دهیم گفت خود می خواهم بنشینم. گفتیم 5 ملک دیگر داری آنجا بنشین فرمودند به شما ربطی نداره. گفتیم تخیله نمی کنیم تا بروی دادگاه و دادگاه کشی حالت جا بیاید. گفت خود که نمی روم وکیل میگیرم تا چشتان در آید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
صاحبخانه من که مرد بسیار با انصافی !!! است کرایه را صددرصد گران کرده خدا عمر مسئولین را عزت بدهد که مرا وادار میکنند با زن و دو فرزند از ۸۰‌متری کوچ کنم به ۴۰‌متری و انشالله سال دیگر هم در دو متری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
صاحب خانه ها انصاف ندارن.به خانواده ای که دو تا بچه داره اجاره نمیدن.حتی به خانواده ای که تک فرزند داره هم اجاره نمیدن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
چرا یه مسئول نماید تو میدان یا تلویزیون درد مردم رو گوش بده الان ما چکار کنیم بریم تو چادر زندگی کنیم تو خیابان
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۳۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
فقط حرف مفت میزنن، کسی تره برای حرفشون حرد نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
طاها
۱۳:۱۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
از اوضاع جامعه خبر ندارید که این حرفو زده.موجر بنده بعد اینکه دفعه پیش اضافه کرد و برای ۶ماه ۱۰۰٪روی اجاره خانه گذاشت الان بعد از ۶ماه برای تمدید دوباره ۷۰٪ روی اجاره بها گذاشته و بهم گفت اگر دوست ندارم تخلیه کنم.
Iran (Islamic Republic of)
فرید
۱۳:۱۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
من با قیمتای نجومی رهن و اجاره کاملا مخالفم، ولی با این اوضاع گرونی هر ساله که مضاعف هم میشه و خیلی از مالکین که تنها منبع در آمدشان از همین اجاره خونس، چطور مخارج زندگی رو بگذرونن؟
Iran (Islamic Republic of)
سیاست گذار از کالای سرمایه ای به مصرفی
۱۳:۱۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
وقتی در کشور ما با سیاست های غلط مسکن یک کالای سرمایه ای هست نه مصرفی ! که اوج فاجعه هست ... راهی جز مداخله درست دولت و اعمال محدودیت تا اصلاح روند نیست ...

دولت به جای سقف گذاشتن بر روی قیمت اجاره که مالکان با توجه به افزایش قیمت مسکن زیر بار نمی روند! بایستی سیاست " قیمت گذاری زمین و مسکن به صورت منطقه ای در هر شهر " را پیگیری کنه تا قیمت مسکن و زمین نتونه بیش از فرضا : مقدار تورم سالانه + 10~ 20 % ( یا هر درصد معقول و منطقی ) در هر سال رشد و معامله بشه در یک کلام باید قیمت گذاری مسکن و زمین با اجباری شدن سند رسمی و ملغی شدن هر گونه سند غیر رسمی بعد از عملیاتی شدن این طرح اجرا بشه در اون صورت هست که وقتی طرف اجاره هم بخواد بده دیگه توجیهی وجود نداره که قیمت مسکن 100 - 200 % رشد کرده حالا برام نمیصرفه که اجاره 25% افزایش بدم ! ....
Iran (Islamic Republic of)
محمود رضایی
۱۳:۰۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
سلام به نظر من دولت برای کنترل بازاراجاره مسکن باید در مرحله اول باید قراردادهای معمولی اجاره مسکن را حذف وقراردادهای کد رهگیری دار راعمومی کند ودر قرارداد های دوساله سه ساله وپنجساله تنظیم کند یعنی املاک فقط تاریخ شروع قرار داد را قیدنماید بطور مسال(تاریخ تنظیم قرارداد۵/۵/۱۴۰۲وتا ۳سال دیگر معتبر است)مثال قرارداد سه ساله الان همه بنگاه های املاک دارای بیش از چند دستگاه کارت خوان می باشند واگر قرار دادهای کدرهگیری داری اجرایی شوند مبلغ دریافتی ها شفاف سازی خواهد شد در حاضر تعداد بنگاه های املاک از سوپر مارکتها هم بیشتر است متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
کی قراره رسیدگی کنه صاحب خونه من میگه یا دو میلیون پا سال و امسال بکن شش میلیون یا پاشو کجا شکایت کنم کجا ب م مگه حقوق ب کارگر چقدر اضافه شده تا کی باید حسرت همه چی، بدل بچه هامون بمونه کی جوابگو هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
کی قراره رسیدگی کنه صاحب خونه من میگه یا دو میلیون پا سال و امسال بکن شش میلیون یا پاشو کجا شکایت کنم کجا ب م مگه حقوق ب کارگر چقدر اضافه شده تا کی باید حسرت همه چی، بدل بچه هامون بمونه کی جوابگو هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
مگر دولت محترم تمام کالا ها را 25درصد گرون کرده که انتظار داره کرایه خونه هم 25درصد گرون بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
افزایش ۲۵ درصدی اجاره خوبه و دولت هم در مورد همه اجناس از خوراک و پوشاک و لوازم ساختمانی و خودرو و... همین کار را بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
دلت خوشه ها . بزار اینیکه زائیده بزرگ کنه.من به صاحب خونه ام که هفت هشت تا چند طبقه داره گفتم بابا رحم کن حاجی ، دولت گفته 25 درصد. خندید گفت : دولت هزار تا چاقو بسازه یکیش دسته نداره. خب راست میگه ، اگه دولت و وزیر مسکن اون سامانه املاک لعنتی رو راه اندازی کنن تا معلوم شه هر فردی توی این کشور چند تا خونه و آپارتمان و مغازه داره ، اونوقت مثل خارج میشه بازار مسکن رو کنترل و آنقدر پلکانی مالیات گرفت که خودش التماس کنه تا یه مستاجر برای خونه خالیش پیدا بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
دولت برای کنترل مسکن قیمت تیر آهن سیمان کچ و عوارض شهرداری را کاهش دهد، در واقع برای اموال خود تصمیم بگیرد و نه اموال مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
اگر جلوی تورم گرفته میشد مطمئنن توحوزه اجاره وقیمت مسکن بی تاثیر نبود وقتی همه چیز تو کشور سر به فلک گذاشته چطور توقع داری تو حوزه مسکن واجاره جهش ایجاد نشه با پولی که مالک از اجاره دادن ملکش در میاره هیچ وقت خونش رو خالی نمیزاره مگر اینکه اورگانی یادولتی باشه.
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۲:۰۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
اصلا هیچ افزایش قیمتی بالای 25 درصد قابل قبول نیست
اگر چیزهای دیگر قابل قبول بود اینها هم قابل قبوله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
خوب عزیزان من چه اتفاقی میفته اگه افزایش اجاره مسکن چند سالی اتفاق میفته کردم واقعا نمیتونن اجاره بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
ما مستاجریم امسال اجاره ما رو مالک بیش از سه برابر کرد و گفت برید از املاکیها قیمت را بپرسید می بینید که قیمت همینه بیش از ده روز دنبال خونه گشتیم تا آخر یه مالک با انصاف پیدا کردیم که جالبه خود مالک گفت ما قیمت را ماهی 4 و نیم گفتیم ولی املاکی گفت قیمت پایینه و قیمت رو 8 تومان بزنید!!! خود املاکیها منشا گرانی مسکن شدند چون هیچ سامانه جامعی از سوی دولت برای نظارت و شفافیت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
چرا ملت دیگه به خودشون هم رحم نمی کنن
عجب دنیایی شده
مثلا ما مسلمونیم
Iran (Islamic Republic of)
به اعضای باشگاه
۱۱:۵۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
سلام چرا ویدئوهای قدیمی رو نمیشه دانلود کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
مستاجر خودش طلا داره ماشین داره یا کد 12 میاد طلاشو به قیمت چند ماه پیش بفروشه ؟؟که خونمون را به نرخ یک ماه پیش اجاره بدیم من خودن سال 99 یه مستاجر بیرون کردن با پول پیشش یه پژو از کارخونه گرفتم 125 میلیون الان شده 370 میلیون فروختمش باهاش زمین گرفتم زمینه الان 500 میلیون شده من حقم را گرفتم شما هم حقتان را بگیرید حتی بادحکم تخلیه یه نقاشی بکنید باید 15 میلیون خرج کنید یه کابینت 100 میلیون میشه اینا همشون دارن دو سال میشینند خونه را داغون نیکنند میرن جای دیگه هر سال برنامشون همینه چرا ما برای اینا دل بسوزونیم مگه اینا برای خونه ما دل سوزوندن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
برادر جان دولت خودش همه اجناس را سه چهار برابر کرده روغن پنیر سس
لاستبک و...مگر چه خدماتی به صاحب خونه داده توقع داره صاحب خونه به نرخ او باشه
یه کم هم واقع بین باشیم
Iran (Islamic Republic of)
محمدعزیزپور
۱۱:۳۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
سلام سال 1396به اداره مالکیت فکری ثبت ایده درخواست نمودم برای سامانه سازمان دهی مشاورین املاک و خودرو ولی جوابی نگرفتم ودل سرد شدم. به ایده ای که داشتم جهت جلوگیری گیری از هرگونه تورم و سو استفاده در املاک ومجددأ میتوانم ظرف چنده ماه اجرایی نمایم طرح خود را در صورتی که مجوزهای لازم صورت پذیرد.
Iran (Islamic Republic of)
یه بازنشسته
۱۱:۳۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
با چند هزار تومن کاهش لبنیات و ... که چند روزیه در رسانه ها بوق و کرنا کرده‌اند دردی از مستأجران و کم درآمدهای مظلوم دوا نمیکنه ، دولت محترم باید به طور جدی در حل این معضل همیشگی مالک و مستاجر ورود کند . درصدی از بی رحم ترین اقشار جامعه مالکین و املاکیان هستند که به بخاطر درآمد بیشتر و با بهانه های مختلف مستاجرین را به چه کنم چه کنم و سر در گمی وا داشته اند.مالکین به خاطر چند میلیون تومن اجاره بیشتر به بهانه فروش ملک ، مستاجرین بینوا را آواره میکنند. ما که نسبت به هم نوع خود رحم و مروت نداریم ، دیگه از دولت چه توقعی باید داشته باشیم واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
وقتی که جایی نیست که رسیدگی شود حالا هی بگید ۲۵ درصد.گوش شنوا داشتی پیدا کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
خدایا امام زمان ،عج را برسان
Iran (Islamic Republic of)
مستاجر
۱۱:۰۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
مستاجر ها روز به روز خردتر میشوند...
هر با دولت با فکر یک چیزی را از یارانه آزاد می‌کند همه چیز چند برابر ر گران می‌شود.خوب شما ها که نمیتوانید قیمت ها را کنترل کنید بیجا میکنید قیمت دوتا دونه کالا راازاد میکنید.یارانه روغن آزاد شد از شیر مرغ تا جون آدمیزاد چند برابر شد .بعد میشینن تو تلویزیون حساب کتاب میکنن که حالا که یارانه شده سیصد قدرت خرید مردم اون دهکدبیشتر هم شده!!راست میگید حساب کرایه خونه شهریه مدرسه پول آژانس نخ سوزن پارچه نگین وسایل خیاطی که تا ماه پیش یک سوم الان قیمت داشتندو تیتاب بستنی آلو بخارایی و دیگر خوراکی های روز مره را هم حساب کنید که همه یک پنجاه درصدی حداقل گرون شدن را حساب کنید اگه راست میگید
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۱:۰۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
حقوق کارمندان را ۱۰ درصد افزایش می دهد ولی برای اجاره خانه ای که مالک نیست تعیین تکلیف می کند تورم ۱۰۰۰ درصدی ایجاد کرده و با افکار مردم با این جملات بازی می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
شما ها خودتون گرانی را علم کردید ،اون هم نه ۲۵ درصد بلکه ۵۰۰در صد چطوری انتظار دارید مالکان ۲۵ در صد نرخ کرایه خونه ها را افزایش بدهند ،خوابید با خواب نما شده اید ،بگدارید مستاجرا به حال خودشان بسوزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
مشاورین املاک هستند که قیمت ها رو بالا میبرند نه مالکین چون هرچی اجاره بیشتر بشه حق سهم مشاوراملاک زیادتر میشود برای اینکه حق مشاوره خود رو بصورت درصد میگیرد.پس هرچی اجاره بیشتر باشه پول بیشتری هم گیر مشاور میاد شما بیایید حق مشاوره رو از درصدی بردارید مطمئن باشید تاثیر زیادی روی جلوگیری از گرانی خانه واجاره مسکن دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
آخه برخوردشماچه فایده ای برای من مستاحرداره اینوبگید.یباربگیدکه اصلان امسال اجاره زیادنشودکه مالکین همون ۲۵ درصدواضافه کنندوقتی میگی ۲۵درصدمالکین هفتاددرصداضافه میکنند
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۰:۴۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
خدا خیرتون بده پنجاه درصد کجا بود؟ یک سر به پاکدشت بزنید ببینید دویست سیصد درصد افزایش اجاره بها بوده یا پنجاه درصد انقدر ک بی سر و صاحاب شده مملکت.ب بازرسی کل هم تماس میگیری میگن مالک دوست داره مالشو این قیمت بده اجاره تو نگیری یکی دیگه میگیره.به همین سادگی.... آخه یه کارگر از کجا بیاره پول پیش پنجاه تومنی رو یهو بکنه صدو پنجاه تومن.ملت دیگه رسما انسانیت رو بوسیدن گذاشتن کنار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
یکی از مشکلات اجاره مسکن ارتباط کمیسیون مشاور املاک با نرخ اجاره است اگر دولت نرخ کمیسیون مشاوران املاک را مستقل حساب کند مشاوران هم انسانهای خوبی هستند و دلسوز مستاجرانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
تورا بخدا یه کار اساسی واسه ما مستاجرها بکنیدصاحب خونه پول پیش و اجاره رو چند برابر کرده این مبلغ هم خود مشاور املاک ب صاحب خونه پیشنهاد میده وقتی صحبت از 25% میکنی املاکی ها و صاحب خونه شروع میکنن ب خندیدن ومسخره کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
در هیچ کجای دنیا دستوری کاری نمیشه کرد همه چیز بستگی به عرضه و تقاضا است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
برای وام ودیعه ثبت نام کردم.
برای من نوشته که باید دوباره در سال جدید کد رهگیری بگیرم.
رفتم بنگاه و کافی نت (جهت گرفتن کد رهگیری جدید) و ۵۰۰ تومن پیاده شدم.
الان در سایت مسکن نوشته که:"وام ودیعه مسکن به روستاییان تعلق نمیگیرد"!!!
اول اینکه اینجا که من نشسته هستم، شهرک هست نه روستا.
درضمن، مگه کسی که در روستا هست و مستاجر هست، گناه کرده که توی روستا اجاره کرده؟!!!!
حتما پول نداشته که رفته روستا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
همچین گفتین برخوردمیکنیمممممممممممممممممم!!!چطور میخوایین برخورد کنین!!!بفرمایین ماهم بدونیم
انتظار فرزندآوری هم دارین؟؟ بچه بیاد که چی بشه؟؟با این وضعی که درست کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
متاسفانه بعضی مالکین وجدان ندارند.صاحبخونه بنده امسال رو با همون شرایط سال قبل تمدید کرد به خدا قسم خودم و خانوادم همیشه دعاگوش هستیم کاش همچین مردهایی بیشتر باشن تو این جامعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
بابا یک فکری ب حال این بازار بی در و پیکر و اجاره های بدون سقف بکنید. کی باید جلو این افزایش های صد در صدی و دویست درصدی رو بگیره؟!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
صحبت بی پایه واساس خریدارنداره وقتی روغن ۵کیلواز۹۰شد۴۰۷تومن مرغ از۲۶شد۴۹ باگت از۳شد۹ ماکارونی از ۸شد۲۴ برچه اساسی مالک ۲۵درصداصافه کنه.....کرایش روباید روغن بره بخره باهاش مرغ وماکارونی بخره باهاش....شما اینارو۲۵درصدافزایش میدادی اجاره هم۲۵درصدبالامیرفت
لطفا علمی ومنطقی صحبت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
چه جوریکه در کشورهای اروپایی دولتها مستقیما برای اجاره خانه نرخ و تعرفه تعیین میکنند و خیلی هم سختگیر هستند ولی اینجا اختیار مبلغ اجاره دست مالک است وهرچه دلش بخواهد اجاره میدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
همش حرف هیچ ضمانت اجرایی هم ندارد صاحبخانه های عزیز تا می تونید اجاره ها رو بالا ببرید چون اینا هیچ ضمانت اجرایی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
حرف اول واخرو صاحبخونه میزنه نه وزیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
راه چاره فقط مالیات سنگین بر خانه های خالی، ک پیگیری نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
همجا ۳۰ درصد وقتی خودت دولت همچیو هزار برابر کرد خاستین اجاره ها گرون نشن مالکان میگن وقتی ی روغن نیم میلیون تومن هس میخای اجاره من کم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
همجا ۳۰ درصد وقتی خودت دولت همچیو هزار برابر کرد خاستین اجاره ها گرون نشن مالکان میگن وقتی ی روغن نیم میلیون تومن هس میخای اجاره من کم باشه
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۰۹:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
اجاره از ماهی 4 میلیون شده 10 میلیون و رهن از 70 میلیون شده 100 میلیون . 25 درصدی که میگویید برای کدام کشور حرف میزنید ؟
گرانی هم که کمرمان را شکسته . ما کجا باید زندگی کنیم سوالم این است آقایان آیا ما حق زندگی در ایران را داریم ؟ چطوری ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
چرا كامنتهاي مردم رو نميزارين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
با این قوانین راه بجایی نمیبرید کسی که دوتا پراید به اسمشه یارانه نداره ولی کسی که ۱۰ تا ساختمون و آپارتمان و ملک ۱۰۰ میلیاردی داره یارانه میگیره
چون خودتون میگید ماشین مهمه نه خونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
همش فقط حرف میزنند ، مستاجرین گرامی از جمله خود بنده لطفا بسوزید و بسازید ، توی این مملکت هیچکس دلش به حال مستاجر نمی سوزد ، به مستاجر به چشم یه اجنبی نگاه میکنند ، حالم از صاحب خونه هایی که کل هزینه های زندگیشون را میخوان با پول اجاره تامین کنند به هم میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
بنده هم مالک بودم هم مستاجر . واقعا اجاره دادن خانه صرف نداره که هیچ زیان هم داره . یک رنگ کردن ساختمان کلی هزینه داره . تعویض شیر آب و ... . اقتصادمون بیماره که
مستاجر نمیتونه خونه اجاره کنه . در واقع ساخت خونه بسیار سخت و هزینه بر هست . توجه داشته باشید که همان طور که از مصرف کننده حمایت میکنیم با تولید کننده دشمنی نباید کرد .
وگرنه میشه قصه مرغ که ورشکستگی مرغدار و کشاورز ( که دون تولید میکنه ) سبب پرواز قیمت مرغ شد .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۴۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
وقتی دولت در هزینه های ساخت واحدهای مسکونی یار سازنده بود تا کالای تولیدی خود که همان مسکن است با قیمت تمام شده پایین تری ساخته شود در اینجا میتواند تعیین سقف اجاره و رهن و خرید و فروش کند اما دولت فقط سر حاضری میاد و فقط و فقط دستور میده این که نمیشه البته منم نه سازنده هستم نه صاحبخانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
از وقتی همه چی درصدی کردن مردم بیچاره شدن بدبختمون کردین با درصد ماست وشیر وبرنج وشکر وقند پنیر وکره رب گوجه گوشت و مرغ همه هزار برابر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
واقعا خبر ندارن انگار کی رعایت میکنه....مالکی که ۴۰ درصد بزار رو اجاره اش باید دستشو بوسید... امکان نداره ۲۵ درصد.من بالای ۱۰۰ درصدم دیدم گذاشتن.... خودتون و گول نزنین. الکی هم نگین برخورد برخورد . هیچ کاری نمیکنن موجر ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
به خدا خسته شديم صاحبخونه من 65 درصد گزاشته رو اجاره اش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
مردم رو چی فرض کردین در حالی که قیمتها روزانه افزایش پیدا میکنه واز اول ماه تا آخرش تورم 300 درصد میشه چطور انتظار دارین مالکی که سرمایه اش یه آپارتمانه فقط 25 درصد افزایش سالانه!!!!!!!!!!!بده
آخرین اخبار