بایدن اواسط ژوئیه به عربستان سفر می‌کند

مقامات ارشد کاخ سفید اعلام کردند که رئیس جمهور آمریکا روز‌های ۱۵ و ۱۶ ژوئیه به عربستان سفر خواهد کرد.

شبکه "ان بی سی" آمریکا به نقل از مقامات ارشد کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور این کشور روز‌های ۱۵ و ۱۶ ژوئیه آینده (۲۴ و ۲۵ تیر) به عربستان سفر خواهد کرد.

به گفته این مقامات، بایدن در این سفر با "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی دیدار و در نشستی فراگیر با حضور سران کشور‌های شورای همکاری خلیج (فارس) شرکت خواهد کرد.

بنابر اعلام کاخ سفید، بایدن در سفر خود به عربستان درباره ایران و حمایت از آتش بس در یمن با میانجیگری سازمان ملل صحبت خواهد کرد.

دیوان پادشاهی عربستان نیز اعلام کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دعوت پادشاه عربستان روز‌های ۱۵ و ۱۶ ژوئیه به عربستان سفر و با سلمان بن عبدالعزیز و محمد بن سلمان پادشاه و ولیعهد این کشور دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام آگاه آمریکایی اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور این کشور پس از سفر به فلسطین اشغالی برای شرکت در یک نشست منطقه‌ای مستقیم به عربستان سعودی پرواز خواهد کرد.

این مقام آمریکایی در این باره گفت: «رئیس جمهور آمریکا مستقیما از اسرائیل به جده در عربستان سعودی پرواز خواهد کرد. سفر بایدن در فاصله روز‌های ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه انجام خواهد شد.»

این نخستین باری است که یکی از روسای جمهور آمریکا از اراضی اشغالی به صورت مستقیم به یک کشور عربی پرواز می‌کند که اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش الجزیره، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا درباره این سفر گفت: جو بایدن در سفر به عربستان درباره مسائل متعدد از جمله مبارزه با تروریسم و تولید نفت رایزنی خواهد کرد. بایدن در این سفر همچنین به پرونده حقوق بشر در عربستان خواهد پرداخت.

او مدعی شد: تحولات مربوط به انرژی، رفتار بی ثبات کننده ایران و پایان جنگ یمن از جمله مباحث دیگر در دستور کار سفر بایدن به عربستان خواهد بود.

این در حالی است که سفر بایدن قرار بود اواخر ماه ژوئن صورت گیرد، اما او به دلیل آشوب و ناآرامی در کابینه نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و احتمال سقوط کابینه او، سفر منطقه‌ای خود را یک ماه به تعویق انداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۸:۲۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
اقای بایدن لطف کن برای خدمت به بشریت قطعه ای از بدن خبرنگار اقای جمال خاشقجی را بعنوان هدیه به بشریت با خودت از عربستان بیاور. گوییا شما ابر قدرت هستی.
آخرین اخبار