وال استریت ژورنال:

بایدن در سفر خود به عربستان، با محمد بن سلمان ملاقات می‌کند

وال استریت ژورنال در گزارشی از سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان در ماه آینده و ملاقات با ولیعهد سعودی خبر داد.

در حالی که روابط ریاض و واشنگتن تیره و تار است، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از دو مقام کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ماه آینده به عنوان بخشی از سفر منطقه‌ای خود به خاورمیانه، علاوه بر اراضی اشغالی به عربستان نیز سفر خواهد کرد. یکی از این مقامات در ادامه توضیح داد که دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در دستور کار سفر بایدن به ریاض قرار دارد.

این دو مقام کاخ سفید که نامشان فاش نشد، گفتند که کاخ سفید قصد دارد تا روز دوشنبه به طور رسمی سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان که انتقادات زیادی را در کنگره به دنبال داشته است، اعلام کند.

این در حالی است که روز شنبه خبرگزاری رویترز اعلام کرد که بایدن  تاکنون در برنامه خود برای سفر به منطقه نتوانسته تصمیمی درباره سفر به عربستان بگیرد. در حالی که هفته گذشته بایدن از احتمال سفر خود به عربستان گفته بود، اکنون می‌گوید برنامه سفر خود به عربستان را تاکنون مشخص نکرده و نتوانسته در این باره تصمیم بگیرد.

کاخ سفید هم اعلام کرد که بایدن احساس می‌کند «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، به دلیل نقش داشتن در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار سعودی نشریه واشنگتن پست، در ترکیه در سال ۲۰۱۸، چهره‌ای «منفور» است.

این در حالی است که سفر بایدن قرار بود اواخر ماه ژوئن صورت گیرد، اما به دلیل آشوب و ناآرامی در کابینه نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و احتمال سقوط کابینه او، سفر منطقه‌ای خود را یک ماه به تعویق انداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار