مهار طغیان بیماری‌های گوارشی در فارسان

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: طغیان بیماری‌های گوارشی اسهال و استفراغ در باباحیدر شهرستان فارسان مهار شد و تحت کنترل است.

آقای احمدی گفت: از ۱۹ خردادماه مواردی از بروز اسهال و استفراغ از سوی مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی شهر باباحیدر گزارش شد.

در روز‌های بعد این موارد افزایش و در مجموع به حدود ۲۰۰ مورد استفراغ و تهوع رسید که از این تعداد حدود ۵۵ مورد همراه با اسهال بوده است.

کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان فارسان و بیمارستان سیدالشهدا در حالت آماده باش هستند و با هماهنگی‌های انجام شده کمبودی در خصوص سرم و دارو وجود ندارد.


بیشتر بخوانید


به نظر می‌رسد اپیدمی این بیماری به وضعیت پایدار رسیده و کنترل شده است و در ساعات آتی و ادامه هفته جاری وضعیت سیر بیماری روشن‌تر خواهد شد.

افزایش دورهمی‌ها و تجمعات و تماس‌های بیشتر افراد و کاهش رعایت دستورالعمل ها، می‌تواند افزایش بیماری‌های گوارشی را به دنبال داشته باشد.

در مدت شیوع بیماری کرونا با کاهش تماس ها، کمتر شاهد بروز بیماری‌های گوارشی در فصول گرم سال بوده ایم بنابراین خطر بروز بیماری‌های منتقله از آب و غذا و تبدیل شدن آن به اپیدمی و درگیر کردن تعداد زیادی از افراد، می‌طلبد نسبت به رعایت بیشتر نکات بهداشتی و خود مراقبتی توجه بیشتر نشان دهیم.

نظارت بیشتری بر پایش کلرزنی و ضدعفونی آب که از سوی ادارات آب و فاضلاب باید صورت بگیرد.

همه افراد مراجعه کننده به مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی باباحیدری، به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.