ادعای خبرنگار فارین پالیسی:

قطعنامه غرب علیه ایران چندان «سختگیرانه‌» نیست

خبرنگار نشریه فارین پالیسی از زمان رای‌گیری قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام خبر داده و اعلام کرد متن پیش‌نویس آن با سختگیری زیادی نوشته نشده است.

«استفانی لیختن اشتاین» خبرنگار اتریشی نشریه «فارین پالیسی» در صفحه رسمی توییتر خود از به رای گذاشتن قطعنامه ضد ایرانی در روز‌های آینده خبر داد.

خبرنگار فارین پالیسی نوشت: «متوجه شدم که فردا (چهارشنبه) عصر، یا پنجشنبه صبح در مورد قطعنامه ارائه شده توسط آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رای گیری خواهد شد. متن پیش‌نویس قطعنامه چندان سختگیرانه نیست و هیچ اشاره‌ای به ارجاع آن به شورای امنیت سازمان ملل وجود ندارد».

ساعاتی پیش، منابع دیپلماتیک اعلام کردند آمریکا و سه کشور اروپایی پیش‌نویس قطعنامه خود را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارسال کرده اند. در این قطعنامه ادعا شده ایران به طور کامل به سوالات آژانس در مورد ذرات اورانیوم در برخی سایت‌ها پاسخ نداده است. نماینده روسیه در وین گفته است در صورت رای گیری برای تصویب، از آن حمایت نمی‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان درباره ارسال پیش نویس قطعنامه علیه ایران به شورای حکام و گزارش گروسی گفته است: گزارش مدیر آژانس انرژی اتمی در شورای حکام عجولانه، جهت‌دار و نادرست است و ردپای رژیم صهیونیستی در آن دیده می‌شود. در این گزارش، پاسخ‌های ایران و اقدامات دقیق آن لحاظ نشده است.

خطیب زاده با بیان این که گزارش ارائه شده دقیق نیست، تصریح کرد: «ما صریح و روشن گفتیم که این گزارش بی اعتنا به تمامی اقدامات و پاسخ‌هایی است که ایران با دقت و به صورت فنی ارائه کرده».

مقامات کشورمان اقدام شورای حکام در صورت تصویب قطعنامه را برخلاف دیپلماسی می‌دانند و معتقدند در مسیر مذاکرات تاثیر منفی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۵:۱۲ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
اقای ایوکلار برای شما شاید ولی برای ما ایرانی ها مرگ چندان ((سخت)) نیست. !! چون ما خودمان از گرسنگی مردیم.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۰:۱۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
بلومبرگ و فارین پالیسی غلط میکنند در مورد ایران نظر بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
ما هم به همون نسبت تلافی میکنیم
Germany
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
ذرات اورانیوم توسط سازمان موساد در این سه نقطقه گذشته شده است
آژانس و آن سه کشور بروند هر غلطی که می خواهند بکنند
در صورت فشار بیشتر خروج بی چون و چرا از پیمان ان پی تی
داشتن سلاح اتمی ضرورت زمان است
آخرین اخبار