اظهارات مداخله جویانه نفتالی بنت درباره برنامه هسته‌ای ایران

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در راستای فضاسازی علیه پرونده هسته‌ای ایران از شورای حکام خواست تا به ایران درباره برنامه هسته‌ای‌اش هشدار بدهد.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مداخله جویانه  در خصوص پرونده هسته ای ایران، از شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای خواست تا به ایران هشداری جدی برای برنامه هسته‌ای اش بدهد.

به گزارش رویترز، نفتالی بنت در جلسه پارلمان با پنهان کردن ترس خود از برنامه هسته‌ای ایران، دست به دامن آژانس بین المللی انرژی اتمی شد و در ادامه یاوه گویی های خود گفت: «ما انتظار داریم که شورای حکام یک هشدار جدی به تهران بدهد که اگر از سیاست‌های آژانس سرپیچی کند، بهای سنگینی پرداخت می‌کند.»

این در حالی است که نفتالی بنت، هفته گذشته در دیدار با رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، درباره مذاکرات وین و برنامه هسته‌ای ایران به بحث و گفتگو پرداختند. بنت در این ملاقات مدعی شد که این رژیم راه حل دیپلماتیک را برای از بن بست درآوردن مذاکرات برنامه هسته‌ای ایران در وین ترجیح میدهد.

از طرفی دیگر نیز در حالی که مذاکرات وین در مرحله حساسی قرار دارد،   آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان برای نشست شورای حکام سازمان ملل که هفته آینده برگزار می‌شود، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تنظیم کرده و در آن از ایران می‌خواهند تا به سوالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد آثار اورانیوم کشف شده از سه سایت هسته‌ای ایران پاسخ دهد.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به این اقدام کشور‌های غربی در پیامی نوشت: زمان آن است که سه کشور اروپایی و آمریکا از به خواب زدن تعمدی خود دست بردارند.   آن‌ها یا می‌توانند گزینه دیپلماسی را دنبال کنند و یا در جهت مخالف اقدام کنند. ما برای هر دو آماده‌ایم. رژیم اسرائیل به عنوان دشمن شماره یک برجام، نفی‌کننده ان‌پی‌تی و تنها دارنده تسلیحات اتمی در خاورمیانه و شمال آفریقاست. ما این را می‌دانیم. جهان هم می‌داند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
7891
۱۰:۲۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
ترور محسن فخری‌زاده
اسرائیل همچنین به ترور محسن فخری‌زاده متهم شده‌است. یک مقام رسمی ارشد اسرائیل که سالها مشغول ردگیری محسن فخری‌زاده بود چند روز بعد از ترور فخری زاده در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز اعلام نمود جهان باید از اسرائیل به خاطر کشتن فخری‌زاده تشکر کند. وزیر انرژی اسرائیل یووال استاینیتز در پی این ترور اعلام داشت ترور فخری زاده برای جهان مثبت است.[۴۷][۴۸][۴۹][۵۰] نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل پس از ترور محسن فخری‌زاده مقام وزارت دفاع ایران در پیام ویدیویی گفت: «طی هفتهٔ اخیر کارهایی انجام دادم که نمی‌خواهم شما را از همه آن‌ها مطلع کنم. این برای شماست، شهروندان اسرائیل، برای کشورمان، این هفته دستاوردها بود، و بیشتر هم خواهد شد».[۵۱][۵۲]
Lithuania
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
یه عکس به درد بخور از سران آمریکا و اسراییل ندارید؟
فقط عکسایی میذارید که فرد مورد نظر قیافشو در هم پیچیده، یا داشته سرفه ای چیزی می کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
چیکار کنیم خوب قیافشون همینه
آخرین اخبار