گروسی: قطع رابطه ایران با آژانس به نفع هیچکس نیست

گروسی ادعا کرد اینکه ایران رابطه خود با آژانس را قطع کند به نفع هیچ کسی نخواهد بود و او امیدوار است این اتفاق نیافتد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای در نشستی خبری پس از نشست شورای حکام این آژانس اعلام کرد قطع رابطه ایران با آژانس به نفع هیچکس نیست.

به گزارش تلویزیون رویترز لایو، «رافائل گروسی» گفت قعطنامه شورای حکام درباره ایران، که قرار است در هفته جاری صادر شود، بر لزوم روشن شدن مسائل حل نشده تاکید دارد.

گروسی در بخشی از این کنفرنس خبری پاسخ به سوالی درباره واکنش ایران به این قطعنامه و احتمال قطع همکاری تهران با آژانس در پاسخ به آن گفت: «قطعنامه‌ای که در این هفته صادر می‌شود مربوط به کشور‌های عضو است و من طرفدار یا مخالف این قطعنامه نیستم. کشور‌های عضو زمانی که احساس کنند باید نگرانی هایشان درباره مسئله‌ای شنیده شود، قطعنامه صادر می‌کنند. قطع رابطه با آژانس از سوی ایران به نفع هیچکس نیست؛ بنابراین امیدوارم چنین اتفاقی نیافتد. این (قطعنامه) برعکس یک یادآوری برای ایران، برای ما و برای همه است که واقعا نیاز داریم برای روشن شدن مسائلی که مدت‌های طولانی حل نشده اند، همکاری کنیم.»

مدیرکل آژانس انرژی اتمی در پاسخ به سوال دیگری درباره سفرش به رژیم صهیونیستی پیش از نشست شورای حکام ادعا کرد: «سفر به اسرائیل قطعا دربر دارنده هیچ پیامی نبود. در موارد گذشته در آستانه نشست حکام ایران برای من دعوتنامه‌ای برای گفتگو می‌فرستاد. در مورد اخیر نمی‌دانم که انگیزه ایران از دعوت نکردن من چه بود، اما بر اساس ارزیابی دقیقی از دیدگاه‌ها از آخرین سفرم به ایران و اجرای تصمیماتی که در سفر فوریه و مارس گرفته بودیم، کار بیشتری برای انجام دادن وجود نداشت. در آن سفر با آقای اسلامی (رئیس سازمان انرژی هسته‌ای ایران) بیانیه مشترکی منتشر کردیم و درباره چگونگی همکاری مان تصمیم گرفتیم و نتیجه همان است که در گزارش من می‌بینید.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Lithuania
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
این عکسای کج و کوله رو سرچ می کنید، از قصد میذارید دیگه؟
Germany
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
حالا شما به زیبایی خودتان ببخشید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
ما قشر مستضعف ایران بیشترین ضربه را از بد عهدیهای آژانس و غرب خورده ایم و ثروتمندان دایما ثروتمند تر شده اند و همانها شدیدا طرفدار ادامه رابطه یکسویه با آژانس هستند ایران باید هر چه سریعتر از NPT خارج شود تا این روند معکوس شود
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۸:۵۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
گروسی جاسوس موساد تورا به خدا این گوساله ( گروسی ) را به ایران راه ندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
تو رو خدا نزارید این روباه پیر و مکار و دست نشانده رژیم جعلی صهیونیسم وارد کشور شود . هر وقت که ایران در مسیر درست قرار گرفته با اومدن این بی شرف همه چیز بهم می‌ریزد.....مرگ بر گروسی
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۵:۳۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
رفتی از اربابهات دستور العمل بگیری
Netherlands
7891
۰۰:۵۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
قتل و ترور دانشمندان هسته ای ایرانی به دست اربابانت اسراییل و امریکا به نفع همه کس بود؟ یا نبود؟
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۳:۰۱ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
گروسی کلمه (هیچکس) بوی تهدید میدهد. ما نه از تو و نه از حکامی که دست نشانده قاتلان دانشمندان هسته ای ما هستند که همگیشان در حال کار بر روی نقاط کلیدی برجام بودند و ان سه موضع مورد نظر بودند باکی بدل نداریم. از کشتن ما صرفه ندارید. اقرار اسراییل به قتل دانشمندان هسته ای ایران محاکمه اسراییل را میطلبد اگر حقوق بین الملل سرت میشود.
Iran (Islamic Republic of)
صداقت
۲۱:۲۸ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
آقای گروسی از فرزندان شیطان بزرگ است و دست پروده رژیم کودک کش صهیونیستی ما همه فشارها را تحمل کرده ایم خواهش میکنم دولتمردان به این بی شرم ها باج ندهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
مطمئن باشید ایران با آژانس قطع رابطه نمی کند کشته مرده برجام و ان پی تی است و شما هم هر کاری بکنید ایران کاری انجام نمی دهد تا بوده همین بوده
Germany
برای ایران مشگل است ثابت کند که اول مرغ بوده یا تخم مرغ
۲۰:۱۹ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
از این بعد شما برعکس ان را ثابت کنید. دیگر ایران چیزی برای ثابت کردن ندارد
هر غلطی که میخواهید انجام دهید. برای ایران مشگل است ثابت کند که اول مرغ بوده یا تخم مرغ
بعنوان یک ایرانی ورود گروسی و یا امثال این روده ماهی خور به ایران ممنوع
بعنوان یک ایرانی ورود گروسی و یا امثال این روده ماهی خور به ایران ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
با سلام. این عروسک دست نشانده را به راحتی به ایران راه ندهید و شرایط ملاقات وی را با مقامات ایرانی به سادگی فراهم نکنید. این نشست اخیر شورای حکام قطعاً در راستای فشار سیاسی به ایران جهت بازگشت به برجام به دلخواه طرف مقابل، برگزار شده است. با اینکه شخصاً به وضعیت اقتصادی کشور و تصمیمات دولت فعلی انتقاد جدی دارم، اما حتی یک قدم هم نباید از مواضع قانونی و خواسته های بحق خود در خصوص بحث هسته ای عقب نشینی کنیم.
آخرین اخبار