۱۰ درصد مصرف برق شهر تهران مربوط به ادارات است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران گفت: ادارات باید از ساعت ۱۳، به صورت الزامی سیستم‌های سرمایشی را قطع کنند.

آقای کامبیز ناظریان گفت: پیک شبکه برق شهر تهران دیروز به عدد ۴ هزار و ۲۰۹ مگاوات افزایش پیدا کرد که در مقایسه با پارسال، حدود ۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

او گفت: بر اساس تصویب نامه هیئت وزیران، تمامی دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌های عمومی غیردولتی، بانک‌ها و حتی نیرو‌های مسلح، الزاماً باید مصرف خود را نسبت به پارسال ۳۰ درصد و در ساعات تعطیلی، نسبت به زمان فعالیت در طول روز نیز، ۶۰ درصد کاهش دهند. تمامی ادارات شهر تهران مجهز به کنتور هوشمند هستند و وضعیت انرژی آن‌ها به صورت مستمر رصد می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ می‌گوید: هم اکنون ۱۰ درصد مصرف برق شهر تهران مربوط به ادارات است و اجرای این طرح، می‌تواند در مدیریت مصرف تاثیرگذار باشد. ادارات می‌توانند با کنترل وضعیت سیستم‌های سرمایشی، نسبت به کنترل وضعیت بار اقدام کرده و از ساعت ۱۳، به صورت الزامی باید سیستم‌های سرمایشی را قطع کنند و اگر نیاز به مصرف بیشتر برق دارند، باید از مولد‌های خودتامین استفاده شود.

امروز ۱۰ سازمان و اداره بزرگ شهر تهران، از طرف شرکت توزیع برق تهران هشدار قطعی برق دریافت کردند و درصورت رعایت نکردن مصرف انرژی، اسامی آن‌ها طبق وعده وزیر نیرو، به صورت شفاف منتشر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۵:۳۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
امروز یک صحنه خیلی عجیبی دیدم،یکی از اقوام تماس گرفت برق خونمون مشکل پیدا کرده میشه بیایی مشکل رو پیدا کنی،رفتم، خیلی جالب بود برام به اصطلاح ماینر دست ساز در گوشه اتاق خواب! البته نکته جالبی که میگم این بود که حتی مالک و نصاب و درست کننده اون به اصطلاح دستگاه که بیشتر از 50 الی... میلیون هزینه کرده بود،نمی دانست که دوشاخه این دستگاه به چه طریقی باید به برق متصل شود و مثال لوازم برقی ساده به شبکه برق(پریز برق) وصل کرده بود و دقیقا برعکس!
واقعا جای تاسف داره با سرمایه های پنهان کشور ما چطور دشمنان دارند بازی میکنند با دست خود مردم کشور.
در ضمن به امنیت پست های برق کشور بیشتر باید اهمیت داد،نیروگاه های برق کشور نقاط حساس کشور محسوب میشوند و حقیقتا هدفی غیر قابل انکار برای رسیدن به اهداف شوم دشمنان بشمار می آیند!بلاشک.
آخرین اخبار