قهرمان فوق سنگین وزنه برداری جهان:

ملی پوشان هر لحظه در خطر آسیب دیدن هستند

علیرضا یوسفی گفت: شرایط اردوی تیم ملی به نحوی است که آسیب جدی اعضای تیم را تهدید می کند.

علیرضا یوسفی قهرمان فوق سنگین وزنه برداری جوانان جهان درباره مشکلات تیم ملی که باعث ترک اردو شد گفت: اردوی تیم ملی از هفتم خرداد شروع شد و ۴ روز شرایط از نظر غذایی وضعیت خوبی داشت، اما از نظر امکانات سرمایشی، آب گرم و جمکوزی شرایط خوبی نداشتیم و نتوانستیم ریکاوری خوبی انجام دهیم. ۴ روز اول وضعیت غذا نسبت به قبل از مسابقات جهانی ازبکستان بهتر شده بود. ما آن زمان بعد از خوردن صبحانه یک کره بادام زمینی داشتیم که برای ۱۰ نفر آدم بود و همه باید آن را مصرف می‌کردیم. در این اردو بعد از ۴ روز کیفیت غذا پایین آمد و از طرفی سیستم سرمایشی هم قطع شده بود. به طوری که بعد از ۳ وعده تمرین بسیار سنگین وقتی وارد اتاق‌های خودمان شدیم متوجه شدیم که کولر‌های اتاق قطع است و از شدت گرما بسیار اذیت شدیم، ورزشکار با این شرایط نمی‌تواند خوب تمرین کند و از نظر ذهنی آماده نخواهد شد.

تیم ملی وزنه برداری کشورمان جهت شرکت در مسابقات همبستگی کشور‌های اسلامی، اردوی آماده سازی خود را از روز هفتم خرداد در کمپ مجموعه ورزشی آزادی آغاز کرد، اما ملی پوشان هفته گذشته در تصمیمی دسته جمعی اقدام به ترک اردو کردند.

ملی پوشان با این شرایط هر لحظه در خطر آسیب دیدن هستند

در اردو ما فیزیوتراپ نداشتیم و یک ماساژور در اردو بود که هر ۱۵ وزنه بردار با او کار می‌کردند. در اردوی تیم ملی ما باید پیشرفت می‌کردیم، اما با این شرایط فعلی که در اردو وجود داشت اصلا جا برای پیشرفت کردن نیست. ورزشکاران هر لحظه در خطر آسیب دیدن هستند. در جهان ما وزنه برداران بسیار قدرتمندی در سنگین وزن داریم که روز به روز در حال پیشرفت کردن هستند و ما برای اینکه بتوانیم آن‌ها را شکست دهیم باید تمرینات حرفه‌ای انجام دهیم. با این شرایطی که در اردو وجود دارد ورزشکار نمی‌تواند کاری انجام دهد.

بعد از اینکه ملی پوشان تیم ملی وزنه برداری به خاطر کمبود مشکلات تصمیم گرفتند محل اردو را ترک کند اقدام به انتشار بیانیه در صفحه شخصی خود کردند. آن‌ها نوشتند که بر خلاف میل باطنی مجبور به ترک اردو شدند و این اقدام فقط به خاطر شرایط بد اردوی تیم ملی بوده و تا مساعد شدن شرایط به اردوی تیم ملی باز نخواهند گشت.

محل اسکان آنقدر آلوده است که دکتر فیزیوتراپ جرات نکرد آنجا بخواید

ما هیچ خصومت و دشمنی با کسب نداریم و تنها درخواست ما از مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش این است که امکانات رفاهی مناسبی را برای ورزشکاران فراهم کنند، هدف اصلی ما قهرمانی در رقابت‌های جهانی است تا بتوانیم از این طریق دل مردم را شاد کنیم. کیفیت پایین غذا فقط برای الان نیست، بلکه در اردو‌های قبلی هم شاهد این مشکلات بودیم. خیلی زشت است که بخواهم این حرف‌ها را آزادی خراب شده و کسی هم آن را درست نمی‌کند. عذرخواهی می‌کنم محل اسکان ورزشکاران آنقدر کثیف است که فیزیوتراپ تیم ملی جرات نکرد آنجا بخوابد. تخت‌ها شکسته و رنگ دیوار‌ها کهنه شده است. درب سرویس‌های بهداشتی خراب شده است، آیا این وضعیت باید در شان و شخصیت ورزشکار ملی پوش باشد؟

۱۵ ملی پوش که در اردوی تیم ملی وزنه برداری حضور داشتند شامل علی داودی، رضا بیرالوند، علی هاشمی، سیدایوب موسوی، رسول معتمدی، میرمصطفی جوادی، حسین سلطانی، حافظ قشقایی، محمدمهدی حیاتی، حسین نجفی، علیرضا یوسفی، مهدی کرمی، امیرحقوقی، امیر عزیزی، رضا حسن پور و پیمان جان می‌شود.


بیشتر بخوابید


طاقت ورزشکاران تمام شده است

ما همیشه می‌ترسیدیم مصاحبه کنیم، زیرا بعد از آن با محرومیت مواجه می‌شدیم، اما دیگر طاقت ورزشکاران تمام شده است. تا زمانی که شرایط بهتر نشود به اردو بر نمی‌گردیم. ۲ سال دیگر مسابقات المپیک شروع می‌شود و قبل از آن باید در رقابت‌های گزینشی حاضر شویم، اگر بخواهیم با این وضعیت جلو برویم قطعا آسیب خواهیم داد. خدای نکرده یک نفر آسیب ببیند المپیک را از دست خواهد داد. ۲ قدم آن طرف‌تر از ما خانه کشتی وجود دارد بروید ببینید دبیر چه امکاناتی برای کشتی فراهم کرده و ورزشکارانش را به همه مسابقات اعزام می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار