آناتولی: امیرعبداللهیان دوشنبه به آنکارا می‌رود

خبرگزاری رسمی ترکیه خبر داد که این کشور روز دوشنبه میزبان وزیر خارجه ایران خواهد بود.

خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد در بحبوحه جنگ اوکراین و بحران غذایی در جهان، ترکیه طی دو هفته آینده میزبان وزرای خارجه ۹ کشور جهان از جمله ایران خواهد بود.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران فردا (دوشنبه) به آنکارا سفر خواهد کرد. این اولین سفر رسمی امیرعبداللهیان به ترکیه پس از تصدی وزارت خارجه است.  

در همین روز در آنکارا یک نشست سه جانبه بین مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، جیحون بایراموف، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان و رشید مردوف، همتای ترکمنستانی آن ها، برگزار خواهد شد.  روز سه شنبه ترکیه میزبان بویار عثمانی، وزیر امور خارجه مقدونیه خواهد بود. فردای آن نیز ووبک هوکسترا، وزیر امور خارجه هلند،   برای شرکت در کنفرانس ترکیه و هلند به آنکارا می‌رود.

روز چهارشنبه نیز سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه قرار است در راس یک هیات نظامی وارد آنکارا شود تا درباره ایجاد گذرگاه امن در دریای سیاه برای انتقال غلات از اوکراین گفتگو کند. پیش بینی می‌شود لاوروف و هیئت همراهش با مقامات نظامی وزارت دفاع ترکیه دیدار کنند. پس از لاوروف نیز  آنالنا بوربوک، وزیر امور خارجه آلمان ۹ ژوئن به ترکیه سفر خواهد کرد و این اولین سفر رسمی وی پس از تصدی مسئولیت خواهد بود. چاووش اوغلو پس از دیدار با وزیر آلمان برای یک سفر رسمی عازم جمهوری چک خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار