تاب آوری بیمارستان‌های بهبهان در مقابل قطعی طولانی آب چقدر است؟

معاونت توسعه، مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشکده علوم پزشکی بهبهان میزان تاب آوری بیمارستان‌های بهبهان در برابر قطعی طولانی مدت آب را تشریح کرد.

چند روز پیش با اعلام قطعی طولانی مدت آب در بهبهان به منظور اقدامات عمرانی این پرسش مطرح شده که بیمارستان‌های ولیعصر (عج) و شهیدزاده بهبهان در صورت قطعی آب تا چند روز دوام می‌آورند؟

کمال خوبانی در این خصوص می‌گوید: در همین جهت مانور آمادگی برگزار شد که در اولین اقدام شیرآلات، تأسیسات و مخازن ذخیره آب بیمارستان‌های شهرستان مورد بررسی و رفع مشکلات قرار گرفت.

او افزود: مخزن ذخیره سازی آب در بیمارستان ولیعصر (عج) گنجایش ۳۰ هزار لیتر را دارد که با این حجم از آب در صورت وجود ۲۰۰ بیمار بستری در بیمارستان با بررسی انجام شده به مدت ۴ روز جوابگوی نیاز بیماران خواهد بود.

البته به گفته آقای خوبانی با توجه به تعداد تخت‌های فعال فعلی، در صورت ادامه دار بودن قطعی آب تا ۱۰ روز مشکلی در تامین نیاز‌های بیمارستان نخواهد بود.

معاونت توسعه، مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشکده علوم پزشکی بهبهان همچنین در خصوص وقوع زلزله و آسیب‌های احتمالی به سامانه آبرسانی بیمارستان‌ها گفت: با محاسبه واحد فنی مهندسی دانشکده علوم پزشکی بهبهان، در صورت بروز زلزله ۶ ریشتری در شهرستان، مشکلی در آب رسانی بیمارستان نیز پیش نخواهد آمد.

این مقام مسئول مخزن ذخیره سازی آب بیمارستان شهیدزاده را گنجایش ۳۰ هزار لیتر دانست که با این حجم در صورت فعال بودن بخش دیالیز بیمارستان تنها ۳۶ ساعت پاسخگو نیاز‌های بیماران خواهد بود.

بر همین اساس در محاسبه انجام شده در مدت زمان قطعی گسترده و طولانی مدت آب، واحد دیالیز بیمارستان در ۳ شیفت به ۲۰ هزار لیتر آب، اتاق عمل به کمتر از ۵ هزار لیتر نیاز دارد.

۲ مخزن ۵۰۰ لیتری (در مجموع هزار لیتر) آب نیز در چرخه آب رسانی بیمارستان فعال بوده که برای مصارف بهداشتی در بیمارستان استفاده شدند.

هر چند بیمارستان شهید زاده امکان استفاده از چاه آب را نیز دارید که از آن می‌توان برای برخی مصارف بهداشتی استفاده نمود.

برچسب ها: آبرسانی ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.