برلوسکونی: بسیاری از کشور‌های جهان دیگر از غرب پیروی نمی‌کنند

نخست وزیر سابق ایتالیا درباره واکنش غرب به بحران اوکراین تاکید کرد این جنگ نشان داد بسیاری از کشور‌ها از نگرش غرب حمایت نمی‌کنند.

سیلویو برلوسکونی با اشاره به وضع جنگ در اوکراین و واکنش غرب به این بحران اعلام کرد وضعیت اوکراین نشان داد که غرب از بقیه جهان منزوی شده است. آمریکا و متحدانش بهتر است از محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین  خودداری کنند.

براساس گزارش اسپوتنیک نخست وزیر سابق ایتالیا دراین خصوص گفت: این بحران حقیقت بسیار دردناکی را آشکار کرده است کشورهایی مانند استرالیا، ژاپن و که به صورت سنتی با آمریکا همراهند روسیه را محکوم کردند درحالی که بسیاری از کشورهای جهان از غرب پیروی نکرده و به کشورهای غربی نپیوستند.

او گفت: روسیه پس از آمریکا دومین ارتش قدرتمند را در بین اعضای ناتو دارد و به طور فزاینده ای نقش فعالی در منطقه مدیترانه ایفا می کند. زمانی تلاش ها برای نزدیک کردن روسیه و کشورهای غربی با درک برخی مقامات  اروپایی مواجه نشد اگر همان زمان  موفق می شدیم سناریوی اروپا امروز به گونه‌ای دیگر توسعه می‌یافت. بحران اوکراین چه چیزی به ما نشان داد؟ یک علامت هشدار برای امروز و به ویژه برای آینده. روسیه از غرب منزوی شده اما غرب از بقیه جهان منزوی تر است.

 برلوسکونی چندی پیش اعلام کرکه اروپایی‌ها به دد لیل کمک‌هایی که به اوکراین ارائه کرده اند، در درگیری اوکراین و روسیه شریک هستند.

او گفت: می‌ترسم این جنگ ادامه پیدا کند. وی با هشدار درباره موج پناهجویان که احتمالاً از درگیری‌های جاری شکل می‌گیرد، افزود: «ما نیز در حال جنگ هستیم، زیرا برای آن‌ها سلاح می‌فرستیم».

نخست‌وزیر سابق ایتالیا اعلام کرد که برای اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه عملیات نظامی خود را متوقف کند، به «چیزی استثنایی» نیاز است و اینکه او مطمئن است رئیس‌جمهور روسیه در کنار دیگر سران جهان برای اقداماتش در اوکراین «پشت یک میز» نمی‌نشیند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۲:۳۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
از چه زمانی غرب رهبر شرق شد که حالا شرق از غرب پیروی بکند یا نکند. یا از چه زمانی رهبری جهان بدست غرب افتاد که الان خیلیها از او پیروی بکنند یا نکنند. اول شنونده را ارزیابی کنید بعد لباس وارو تنش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۳:۲۵ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
آآی برلوس .... فرمایش شما را تایید میکنم ولی اسمتان یک جوری است..
آخرین اخبار