کمک نظامی آلمان به جمهوری چک در بحبوحه تنش در اوکراین

وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که قصد کمک نظامی به جمهوری چک را با هدف کمک به اوکراین دارد.

وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که این کشور ۱۵ تانک «لئوپارد ۲» را در قالب برنامه‌ای به نام «تبادل حلقه» به جمهوری چک خواهد داد.

به گزارش سی‌جی‌تی‌ان، براساس برنامه «تبادل حلقه» برلین قصد دارد به کشور‌های مختلف کمک نظامی کند تا بتوانند تسلیحات روسی خود را به اوکراین با هدف کمک به این کشور ارسال کنند.

وزارت دفاع آلمان همچنین اعلام کرد که هزینه این تبادل تسلیحات را پرداخت می‌کند و به نیرو‌های چک برای استفاده از این تانک‌ها آموزش‌های لازم را می‌دهد.

البته گفته می‌شود جمهوری چک‌ دارای ذخایر موجودی از تانک‌های قدیمی شوروی هستند که سربازان اوکراینی از قبل با آن‌ها آشنایی دارند.

«کریستین لمبرت» وزیر دفاع آلمان در این باره گفت: «این مبادله نمونه خوبی از نحوه کمک به اوکراین در مبارزه شجاعانه با روسیه است. چک‌ها سلاح‌های سنگین تحویل می‌دهند و ما هم در عوض تانک‌های لئوپارد به آن‌ها ارسال می‌کنیم.»

این در حالیست که روز گذشته «سیلویو برلوسکونی» نخست‌وزیر سابق ایتالیا، گفت که اروپایی‌ها به دلیل کمک‌هایی که به اوکراین ارائه کرده‌اند، در درگیری اوکراین و روسیه شریک هستند.

او همچنین با هشدار درباره موج پناهجویان که احتمالاً از درگیری‌های جاری شکل می‌گیرد، افزود: «ما نیز در حال جنگ هستیم، زیرا برای آن‌ها سلاح می‌فرستیم».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار