داماد ترامپ زیر ذره‌بین کنگره:

ردپای پول عربستان در سیاست خارجی آمریکا بررسی می‌شود

گفته می‌شود عربستان مبلغ ۲ میلیارد دلار را به حساب صندوق شرکت داماد و مشاور سابق دونالد ترامپ واریز کرده است.

یک کمیته مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد در حال تحقیق درباره سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری دولت عربستان در شرکت جرد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکاست.

به گزارش رویترز، کارولین مالونی، نماینده دموکرات نیویورک که رهبری کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان را بر عهده دارد، اعلام کرد این کمیته در حال بررسی است که آیا منافع مالی شخصی «کوشنر» بر سیاست خارجی آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ تاثیر گذاشته است یا خیر.

در نامه کمیته خطاب به کوشنر، به حمایت او از عربستان اشاره شده و نوشته شده است: «حمایت شما از منافع عربستان تزلزل ناپذیر بود، حتی در شرایطی که کنگره و بقیه جهان به دقت موارد نقض حقوق بشر این کشور در یمن، قتل جمال خاشقچی و سرکوب مخالفان سیاسی را بررسی می‌کردند».

گفته می‌شود از داماد و مشاور سابق ترامپ خواسته شده اسناد مربوط به سرمایه‌گذاری در شرکتش را برای کمیته نظارت و اصلاحات ارسال کند. همچنین از او خواسته شده هرگونه مکاتبه شخصی بین خود و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را به کمیته ارائه دهد. سوابق نشان می‌دهد عربستان به جای سرمایه‌گذاری در خود شرکت، پول را در صندوقی که توسط او اداره می‌شده واریز کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار